וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר משני מיליון ישראלים חוסנו נגד קורונה; אדלשטיין: "בשבוע הבא - האסירים"

עודכן לאחרונה: 14.1.2021 / 20:50

בביקור משותף עם ראש הממשלה במתחם חיסונים של מכבי ברמלה אמר שר הבריאות כי האסירים, כולל הביטחוניים, יקבלו חיסון. לדבריו, "אנחנו פועלים לפי התעדוף, גם אם זה לא מוצא חן בעיני". נתניהו על הסגר: "ננסה להוריד את ההגבלות מהר ככל הניתן"

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין באירוע ברמלה לציון חיסון 2 מיליון ישראלים/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו הערב (חמישי) במתחם חיסונים נגד נגיף הקורונה של קופת החולים מכבי ברמלה. שר הבריאות אמר כי בשבוע הבא יחלו במתן החיסונים גם לאסירים בבתי הסוהר, כולל אסירים ביטחוניים, נושא שנמצא במחלוקת עקב התנגדותו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. "בשבוע הבא נחסן את כל האסירים, גם אם זה לא מוצא חן בעיני", הסביר אדלשטיין.

"אני שומע כל הזמן שיח על תעדוף, אלה רוצים ואלה רוצים. אבל יש ועדת תעדוף, הם אלו שקובעים ואנחנו הולכים אחרי מה שהם אומרים לנו", הדגיש שר הבריאות. הוא הסביר את ההחלטה לחסן את האסירים במהלך השבוע, ואמר כי "במקום להמשיך בדיון הזה, שווה לחשוב מה יקרה אם האסיר יחלה ונצטרך לזבזב עליו צוות רפואי ומכשירי אקמו. מה שוועדת התעדוף החליטה זה מה שאנחנו עושים. אני לא בודק אם נותנים את החיסון לאסיר או לסוהר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין עם המתחסנת השני מיליון במהלך ביקור בקופת החולים ׳מכבי׳ ברמלה 14 בינואר 2021. תומר נויברג/פלאש90, אתר רשמי
נתניהו ואדלשטיין עם המתחסנת השני מיליון, היום/אתר רשמי, תומר נויברג/פלאש90

נתניהו אמר במהלך הביקור "מדי שעה מקבל טלפון ממנהיגי מדינות בעולם, חלקם מוכרים ומוכרות לכם, הם מבקשים את העזרה והסיוע שלנו. אמרתי להם שננסה לסייע להם ככל הניתן, אחרי שנסיים לחסן את האזרחים שלנו, לרבות השכנים שלנו", בהתייחס לרשות הפלסטינית.

בנוגע להמשך הסגר המהודק הבהיר ראש הממשלה כי "קיימתי שיחות עם שר הבריאות ואנשי המקצוע על קידום הדרכון הירוק מכה שיותר מהר כדי להחזיר את המשק. עדיין נצטרך להמשיך לעטות מסיכות, אבל רואים את האור בקצה המנהרה. בכמה מדינות מדברים על סגר עד אפריל, אצלנו לא, אבל צריך את שיתוף הפעולה שלכם. אנחנו ננסה להוריד את ההגבלות מהר ככל הניתן".

במהלך הביקור ליוו השניים את קבלת החיסון על ידי אחת מלקוחות קופת החולים, מרגרט אל סוסו סייעת בגן ילדים המתגוררת בעיר - שהיא המתחסנת השני מיליון בישראל. הביקור הערב מצטרף לשורת ביקורים שערכו השניים במתחמי חיסונים בנצרת, באום אל-פחם ובטירה. בימים האחרונים התרחב מבצע החיסונים אל אוכלוסיית בני ה-50 ומעלה וצוותי ההוראה. לצד חצי מיליון המחלימים, ישראל ניצבת למעשה במקום הראשון ביחס המחוסנים לאוכלוסייה.

מתן המנה השנייה של החיסון לדיירי משען ברמת אפעל 13 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתן המנה השנייה של החיסון לדיירי משען ברמת אפעל/ראובן קסטרו

בשבוע האחרון הורגשה האטה משמעותית במבצע החיסונים, כשרק מאה אלף איש חוסנו בסך הכול. זאת למרות שיש מאות אלפי חיסונים במקררים בישראל - בהם 700 אלף שהגיעו ביום ראשון. לצידם, 400 אלף נוספים צריכים להגיע כבר בראשון הקרוב.

לפני שישראל מתחילה להפיץ את החיסונים, עליה לקבל את האישור של חברת התרופות פייזר שהחיסונים מאושרים לשימוש ולא נפגמו במהלך הטיסה והמעבר למקררים של חברת טבע סל"א. לאחר שחברות השינוע קיבלו את ההיתרים, הם החלו לארוז מחדש את החיסונים במטרה להגיע לכל היעדים מחר בבוקר.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 9,388 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-522,974. אתמול התקבלו תוצאות עבור 121,485 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 78,826. בבתי החולים מאושפזים 1,834 חולים, מתוכם 273 מונשמים ו-1,063 חולים קשה. נכון להיום מתו 3,826 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully