וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי פרייס: 17% מהחולים במצב קשה קיבלו מנת חיסון אחת

עודכן לאחרונה: 13.1.2021 / 0:34

ראש שירותי בריאות הציבור הביעה חשש מהתחלואה הגבוהה ואמרה כי זן הקורונה שהתגלה בבריטניה נמצא כבר באוכלוסייה. פרופ' אש ציין כי במשרד "לא מצליחים לקטוע את שרשרת ההדבקה כמצופה", אך לדבריו "בפסח הקרוב נשב בחיק המשפחה הרחבה". נתניהו: "נשחרר את הכלכלה במרץ"

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת ש-17% מהחולים קיבלו חיסון ראשון/צילום: לע"מ

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הביעה הערב (שלישי) חשש ממצב התחלואה בישראל ואמרה כי היציאה מהסגר לא תהיה במועד שתוכנן. "אי אפשר לדמיין במצב הנוכחי שבעוד עשרה ימים נצא מהסגר", אמרה אלרעי פרייס בתדריך לתקשורת. "אנחנו מחכים לראות מה יהיה המצב ומקווים לראות האטה", הוסיפה.

אלרעי פרייס הסבירה כי במשרד ימליצו על הפחתה בהגבלות בהתאם למדדי התחלואה. "עכשיו נכנס לנו הפקטור של החיסונים, וכיצד הם משפיעים על תחלואה קשה. כשנראה ירידה בתחלואה הקשה נתחיל לפתוח", אמרה.

"מספר המאומתים הגיע לשיא חדש - 9,600 מאומתים, מעולם לא הגענו לשיא כזה. יש התחלה של ירידה במקדם ההדבקה, אבל כל מקדם הדבקה שמעל 1.0 זה אומר שעדיין יש התפשטות של המחלה. בשבועיים הגענו לפי שניים מאומתים. אבל המאומתים הקשים עוד יותר מדאיגים אותנו, עברו את רף אלף החולים עם 300 קריטיים ומונשמים. 17% מתוכם קיבלו מנת חיסון אחת", הוסיפה.

מתן חיסונים בנתניה 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתן חיסונים בנתניה/ראובן קסטרו

גם פרויקטור הקורונה נחמן אש קיים היום תדריך, בכנס של מנהיגות אזרחית - ארגון הגג של המגזר השלישי והעמותות בישראל. הוא התייחס לממדי התחלואה בישראל ואמר כי משרד הבריאות מתקשה לקטוע את שרשרת ההדבקה כמצופה. "המערך לא עובד בסטנדרטים שאנחנו מצפים להם. אנחנו לא מצליחים לקטוע את שרשרת ההדבקה כמו שאנחנו רוצים", אמר אש.

ממונה הקורונה הסביר כי "למשל, קיווינו לקבל תשובות על בדיקה 24 שעות אחרי (שנלקחה), היום מחכים 72 שעות". עם זאת, פרופ' אש ציין כי לאור מצב ההתחסנות בארץ, "בפסח הקרוב נוכל לשבת בחיק המשפחה הרחבה".

עוד בוואלה!

מבצע החיסונים מתרחב: בני 50 ומעלה יוכלו להתחסן החל ממחר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו  במהלך ביקור בקופת החולים ׳לאומית׳ באשדוד 12 בינואר 2021. אבי רוקח, אתר רשמי
"נפתח את הכלכלה במרץ". נתניהו באשדוד, היום/אתר רשמי, אבי רוקח

"אני לא יומרני, אני מקווה שנגיע לשם. זה לא אומר שלא נשב עם מסכות, אבל נוכל להכניס 30 איש לסלון שלנו כי האוכלוסייה המבוגרת מחוסנת", אמר והזהיר: "יכול מאוד להיות שנפגוש גל תחלואה חדש שיטרוף את כל הקלפים".

נתניהו: ישראל צפויה לשחרר את הכלכלה במרץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי ישראל צפויה לשחרר את הכלכלה במרץ, לצד הימשכות מבצע החיסונים. "גם שנשחרר את הכלכלה בחודש מרץ ועוד לפני כן באופן מדורג, נצטרך להקפיד על הכללים של ריחוק חברתי", אמר ראש הממשלה בביקור שערך במוקד החיסונים של קופת חולים לאומית באשדוד.

"אנחנו במרוץ אדיר בין התפשטות המחלה לבין מבצע החיסונים. מערכת הבריאות שלנו עושה עבודה מדהימה", הוסיף. נתניהו התייחס לייעדי מבצע החיסונים להרחבתו ואמר: "אני מקווה שכבר מחר או מחרתיים נגיע ל-170 אלף חיסונים ביום, ירדנו שכבת גיל, כך שכל בני ה-50 וצוותי ההוראה יחוסנו".

לדבריו, "הבעיה שלנו שאנחנו עדיין לא יודעים אם החיסון עמיד בפני הדבקה, כלומר יכול להיות שאדם התחסן ולא יהיו לו תסמינים, אבל הוא יכול להדביק אחרים כי הנגיף אצלו".

תדרוך | ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס 12 בינואר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
"מעולם לא הגענו לשיא כזה". אלרעי פרייס/אתר רשמי, צילום מסך

דבריהם של ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות מגיעים לאחר הרחבת מבצע "חוזרים לחיים" שממחר יכללו בו מבוטחי קופות החולים מגיל 50 ומעלה. ממשרד הבריאות נמסר כי יש לפנות לקופות החולים כדי לתאם תור לחיסון. הורדת גיל הרשאים להתחסן מגיעה במקביל למבצע חיסון צוותי ההוראה שהחל היום.

39,678 בני אדם התחסנו אתמול נגד הנגיף, ועד כה חוסנו 1.9 מיליון ישראלים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 73% מהאזרחים מעל גיל 60 כבר קיבלו את החיסון, ו-58% מהחיסונים ניתנו לבני 60 ומעלה.

לצד מבצע החיסונים הנרחב והסגר המהודק, 9,589 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - שיא יומי מאז פרוץ המגיפה בישראל. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ליותר מחצי מיליון איש - 504,269. גם במספר הבדיקות נרשם שיא, לאחר שאתמול נערכו 126,584 מהן ואחוז החיוביים לנגיף הוא 7.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully