וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אוסרת על יבוא כותנה ועגבניות משינג'יאנג בשל עבודות כפייה

14.1.2021 / 16:34

ממשל טראמפ מחריף את העיצומים על סין בשל המעצרים ההמוניים של מוסלמים, המוחזקים במחנות מעצר. בייג'ינג דורשת מוושינגטון לבטל את האיסור, וכינתה את הטענות "שקר המאה". שינג'יאנג היא מקור אספקה מרכזי לכותנה בעולם

בווידאו: סין טוענת שהיא אוכפת בקפדנות את תקנות הקורונה/צילום: רויטרס

ארצות הברית החליטה לאסור על יבוא כותנה ועגבניות ממחוז שינג'יאנג שבמערב סין, בשל העדויות על עבודות כפייה של המיעוט המוסלמי. בייג'ינג דרשה היום (חמישי) מוושינגטון לבטל זאת, וכינתה את הטענות "שקר המאה".

הסנקציות הן האחרונות שהטיל ממשל טראמפ על בכירים, חברות וסחורות מסין בשל פגיעה בזכויות אדם, בביטחון ונושאים אחרים. ההשלכות הכלכליות של המהלך לא ברורות, אבל סין רגישה לביקורת על הנעשה בשינג'יאנג, שם יותר ממיליון אויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים מוחזקים במחנות מעצר. בייג'ינג טוענת שאלו "מרכזי הכשרה" נגד קיצוניות ולמען פיתוח כלכלי.

"סוגיית עבודות הכפייה לכאורה היא 'שקר המאה' שהומצא יש מאין", אמר דובר משרד החוץ, ז'האו ליז'יאן. הוא מאשים את ארצות הברית בניסיון לפגוע בחברות סיניות ובפיתוח המדינה. הוא אמר כי על ארצות הברית להפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של סין והבטיח כי בייג'ינג "תגן על האינטרסים והכבוד" שלה. הוא לא פירט על תגובה אפשרית של סין.

איסוף כותנה משדה במחוז שינג'יאנג, סין, 10 באוקטובר 2020. GettyImages
איסוף כותנה משדה במחוז שינג'יאנג/GettyImages

שינג'יאנג הוא מקור אספקה מרכזי לכותנה עבור יצרני בגדים בסין כמו גם בבנגלדש, וייטנאם ומדינות אחרות. זה הופך את האיסור של ארצות הברית לאתגר פוטנציאלי עבור רשתות קמעונאות או מותגים שיידרשו להבטיח שמוצריהם נקיים מכותנה בשינג'יאנג.

דובר משרד החוץ של סין הזהיר שהאיסור ישבש רשתות אספקה עולמיות כמו אלו. "זה פוגע באינטרסים של ארגונים וצרכנים בכל המדינות, כולל בארצות הברית עצמה", אמר.

ארצות הברית ייבאה מוצרי כותנה בשווי תשעה מיליארד דולר ישירות מסין בשנה שעברה. שינג'יאנג היא גם ספקית עיקרית של רסק עגבניות למותגי מזון זרים, אך השווקים העיקריים שלה הם אירופה והמזרח התיכון.

וושינגטון הטילה בחודש שעבר איסור על יבוא מחברה ששולטת בשליש מייצור הכותנה של שינג'יאנג. הממשלה הודיעה כי היא עצרה משלוחים בשווי של כשני מיליון דולר. קנדה ובריטניה הודיעו אף הן על תכניות לעצירת יבוא של סחורות המיוצרות בעבודת כפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully