וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעה: 2 תקריות ירי לעבר כלים בגבול רצועת עזה; צה"ל השיב באש

13.1.2021 / 12:42

אש נפתחה לעבר הכלים ההנדסיים בעת שביצעו פעילות חישוף בצדה המערבי של הגדר. אזרחים שעובדים במקום רצו למרחב מוגן ולא היו הרוגים או פצועים. נבדקת האפשרות כי בהתחלה, נהג הדחפור חצה את שטח ישראל לאזור הפלסטיני. טנקים של צה"ל תקפו עמדות חמאס בתגובה

בווידאו: תיעוד מהמנהרה העמוקה ביותר שצה"ל חשף בגבול עזה/צילום: דו"צ

ירי בוצע היום (רביעי) לעבר דחפור של צה"ל בגבול רצועת עזה, בעת שביצע עבודות הנדסיות באזור. אזרחים שעובדים במקום נמלטו למקומות מחסה ולא היו נפגעים. נזק קל נגרם לדחפור. בתגובה, טנק צה"ל ירה לעבר עמדה של חמאס.

כתוצאה מהירי, אחד הקליעים פגע ברכב ההנדסי וגרם נזק לשמשה הקדמית הממוגנת. נבדקת אפשרות שהנהג חרג מהאזור הישראלי ונסע על שטח פלסטיני.

מדובר צה"ל, שאישר את הדיווח אודות הירי, נמסר כי נגרם נזק קל לכלי, וכי לא היו נפגעים. "לפני זמן קצר נורו מספר קליעים לעבר כלי הנדסי במהלך פעילות חישוף הנדסי בצד המערבי של גדר המערכת בדרום רצועת עזה", נכתב. "בתגובה לירי, טנק של צה"ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס. אין נפגעים לכוחותינו, נגרם נזק קל לכלי".

הפגיעה בחלון הדחפור של צה"ל בכיסופים 13 בינואר 2021. Shehab, אתר רשמי
הפגיעה בחלון הדחפור, היום/אתר רשמי, Shehab

בתוך כשעה, התרחש שוב אירוע ירי לעבר כלי הנדסי בצד הישראלי. צה"ל תקף בתגובה שתי עמדות חמאס. מדובר צהל נמסר: "לפני זמן קצר זוהה ירי נוסף לעבר כלי הנדסי בצד המערבי של גדר המערכת בדרום רצועת עזה. בתגובה לירי, טנק של צה"ל תקף שתי עמדות נוספות של ארגון הטרור חמאס בסמוך לנקודת הירי".

הפעם האחרונה בה זוהה ירי מהרצועה הייתה לפני כשבועיים, אז רקטה ששוגרה לעבר שטח ישראל ונחתה בשטח הפלסטיני, סמוך לגדר המערכת. בהודעת הצבא נמסר כי "זוהה שיגור אחד משטח הרצועה, שלא חצה לשטח ישראל".

כתוצאה מהירי, הופעלה התרעת צבע אדום בכרם שלום. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הירי בוצע לאחר ששתי רקטות שנורו לעבר אשקלון - שלושה ימים לפני כן - יורטו על ידי כיפת ברזל. מצה"ל נמסר אז כי "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית". כמו כן, לא דווח על נפגעים או על חלקי רקטות שנפלו במרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully