וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך תרגיל בצפון: חייל גבעתי ואזרח נפצעו באורח בינוני בתאונת דרכים

13.1.2021 / 10:40

לפי תחקיר האירוע, כוח מהפלוגה המסייעת בגדוד צבר ביצע חסימת צירים ברמת הגולן לצורך מעבר נגמ"שים, ורכב שנסע על הכביש נעצר. לפתע הגיח רכב נוסף מאחוריו, סטה לימין כדי להימנע מהתנגשות - ופגע בחייל שעמד בצד הדרך. שני הפצועים פונו לבית החולים במצב יציב

בווידאו: "איתן" - הנגמ"ש הגלגלי הראשון בצה"ל/צילום: משרד הביטחון

אזרח וחייל מחטיבת גבעתי נפצעו הלילה (רביעי) באורח בינוני-קשה בתאונת דרכים במהלך תרגיל צבאי בדרום רמת הגולן. התאונה אירעה בתרגיל פלוגתי בגדוד צבר של החטיבה, כשהלוחמים חסמו ציר לצורך חצייתו עם נגמ"שים, ורכב שהגיע לנקודה סטה מן הדרך ופגע בחייל.

מהתחקיר עולה כי סמוך לחצות נסגרו הצירים על ידי שני חסמים במרחק של מאה מטרים מנקודת חציית הנגמ"שים. אל אחד החסמים הגיע רכב שנעצר לפניו, כשלפתע, לאחר כמה דקות, הגיח מאחוריו רכב נוסף.

נהג הרכב, שניסה להימנע מהתנגשות ברכב הראשון ובחסם, הסיט את ההגה לעבר השוליים, שם עמד חייל שניסה לחמוק ונפגע מהרכב. בעקבות זאת, חייל ואזרח נפצעו באורח בינוני עד קשה ופונו לבית החולים. מצבם מוגדר יציב.

מחסום של כוחות צהל באיזור כיסופים 30 באוקטובר 2017. שי מכלוף
חייל ואזרח נפגעו. מחסום צה"ל/שי מכלוף

בחודש יולי האחרון אירעה תאונת דרכים צבאית בצפון הארץ, בה נהרג סמל סהר אלגזר בהתהפכות משאית צבאית שבה נהג באזור בהר דב, סמוך לצומת הטנק. בתאונה נפגע גם קצין צה"ל בדרגת סג"ם, שנפצע באורח בינוני.

אלגזר, בן 20 מהמושב רנן, היה חייל בגדוד "שחם" בחטיבת הנח"ל. שלושה צוותי כבאות חילצו אותו מהרכב כשהוא ללא רוח חיים, לאחר שנלכד בתוך המשאית שהידרדרה אל תוך שטח במתאר קשה.

גדוד צבר של חטיבת גבעתי מסכם תרגיל גדודי תקופת אימון משמעותית ללחימה במתווה דרומי 27 ביולי 2017. ראובן קסטרו
אימון של גדוד צבר בחטיבת גבעתי, יולי 2017/ראובן קסטרו

בחודש פברואר פורסם בוואלה! NEWS כי נהג נגמ"ש מסוג "נמר" דרס ג'יפ צבאי במהלך תרגיל של גדוד 51 בחטיבת גולני. התקרית, באוגדה 36, אירעה בצפון הארץ, כשהג'יפ, האמר המשמש ככתק"ל (כיתת תיקונים קלים), הגיע לסייע בחילוץ הנגמ"ש, וחנה מעבר לציר התנועה.

בתחקיר האירוע עלה כי הנגדים שעסקו בחילוץ התעקשו שפנס האזהרה של ג'יפ ההאמר דלק. מאחר שניתן היה לראות אותה למרחק של קילומטרים, לא ברור כיצד נהג הנגמ"ש לא הבחין בה ומנע את התאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully