וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ספד לאדלסון: "מגדולי התורמים בהיסטוריה לציונות ולעם היהודי"

עודכן לאחרונה: 12.1.2021 / 19:36

במערכת הפוליטית ביכו על פטירתו של המיליארדר היהודי ובעלי העיתון "ישראל היום", שהלך היום לעולמו בגיל 87. "פעולותיו לחיזוק מעמד ישראל ייזכרו לדורות", אמר עליו רה"מ. בנט ספד: "פעל יומם ולילה למען העם היהודי". גם נשיא ארה"ב לשעבר בוש מסר: "היה פטריוט ונדיב"

בווידאו: הנחת אבן פינה לבניין לרפואה באוניברסיטת אריאל על שם מרים ושלדון אדלסון/מערכת וואלה! NEWS

פוליטיקאים בישראל ובעולם הביעו צער על מותו של המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, בעלי העיתון "ישראל היום", שהלך לעולמו היום (שלישי) בגיל 87. אנשי ציבור מהימין ומהמרכז ספדו לאיל ההון, הנחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר על התקשורת והפוליטיקה הישראלית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "רבים-רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה. פעולותיו הכבירות של שלדון לחיזוק מעמדה של ישראל בארצות הברית ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות - ייזכרו לדורות".

נתניהו הוסיף בהספדו כי "עם רעייתו מירי, שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל. מתגלית ועד אוניברסיטת אריאל, מבתי חולים ועד מחקר רפואי - שלדון תרם ביד רחבה למפעלים רבים שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד אף הוא לאדלסון, ומסר תנחומים למשפחתו. הוא אמר כי הצטער לשמוע על פטירתו, והוסיף כי "הוא היה יהודי אוהב עמו, אוהב ישראל ופטריוט אמריקני גדול, שראה בביסוס הברית בין ישראל לארצות הברית שליחות וייעוד, ונדבנותו למען מדינת ישראל והעם היהודי פרצה גבולות".

בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
"שותפים לאבל הכבד". נתניהו, יחד עם שלדון ומרים אדלסון, בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ספד לשלדון אדלסון, ומסר באיגרת שפרסם כי "שלדון חי באמת את החלום האמריקני. השנינות, הגאונות והיצירתיות שלו הביאה אותו לעושר רב, אבל דמותו ונדיבותו מפארות את שמו". טראמפ הוסיף כי "הוא תמך בארצות הברית ובקשר שלה עם ישראל".

גם נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש ספד לאדלסון, שהיה מהתורמים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית במשך השנים, ומסר כי "שלדון היה נדיב בתרומה למטרות צדקה, במיוחד מחקר רפואי וחינוך למורשת יהודית".

הספד של טראמפ לשלדון. -, אתר רשמי
ההספד של טראמפ לאדלסון/אתר רשמי, -

הוא הוסיף כי "רבים יתגעגעו אליו - לא יותר ממשפחתו האהובה. הוא היה פטריוט אמריקני ותומך חזק בישראל". אדלסון תרם יותר מ-123 מיליון דולר למועמדים רפובליקנים ושמרנים בבחירות אמצע הכהונה לקונגרס בארצות הברית בשנת 2018, יותר מכל אדם אחר.

ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC מסר כי "שלדון היה איש חזון, שנגע בחייהם של רבים בזכות רוחב לבו, נדיבותו, חוכמתו והתשוקה שלו למען עתיד העם היהודי, מדינת ישראל והחיבור ביניהם". עוד נמסר כי "אהבתו הגדולה והבלתי מתפשרת של שלדון למדינת ישראל ולעם היהודי היא מורשת שתשמש השראה לכולנו לנצח. אנחנו נתגעגע לחכמתו ולמנהיגותו, ונפעל להמשיך להגשים את חזונו בהגנה, תמיכה ואהבה לישראל".

חגיגות יום העצמאות ה- 242 של ארה"ב באיירפורט סיטי 3 ביוני 2018. ראובן קסטרו
"עם ישראל יזכור אותו לנצח". בנט עם שלדון ומרים אדלסון/ראובן קסטרו

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמר כי אדלסון "היה פטריוט יהודי, מגדולי האוהבים של האומה היהודית ויירשם לנצח בדברי הימים של מדינת ישראל". בנט הוסיף בהספדו כי "שלדון ולצדו מירי אשתו האוהבת, פעל יומם ולילה למען חיזוק העם היהודי בכל העולם, למען ביצור בטחון ישראל, למען גיוון הדעות בישראל, ולמען שמירה על שלמות ארץ ישראל. עם ישראל יזכור אותו לנצח".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין ספד: "שלדון אדלסון היה ציוני בכל מאודו, יהודי חם עם אהבה גדולה למדינת ישראל. פעילותו בישראל ובכל העולם למען המדינה היתה ידועה ברבים. פטירתו היא אבדה לכל אוהבי ישראל". עוד אמר אדלשטיין כי בתקופתו כיושב ראש ועדת ההיגוי של תגלית, "שלדון היה אחד התורמים הגדולים של התכנית. ראיתי מקרוב את מעשיו, מסירותו, האכפתיות את נדיבותו. ראיתי מקרוב עד כמה חשובה לו הציונות, בדיוק כמו המורשת של אביו, כפי שנהג לציין. יהי זכרו ברוך".

"שולח ניחומים חמים למרים היקרה ולכל משפחת אדלסון עם פטירתו של שלדון", כתב יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "מעורבותו ותרומתו ליד ושם, לפרוייקט תגלית ולפרוייקטים נוספים רבים שחיזקו את מורשת העם היהודי, ילוו אותנו עוד שנים רבות", הוסיף.

מרים ושלדון אדלסון בכנס ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית בפלורידה, עם דונלד טראמפ - ה-8 לדצמבר 2019. צ, צילום מסך
"אבדה לכל אוהבי ישראל". אדלסון לצד הנשיא טראמפ ואשתו מרים/צילום מסך, צ

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ספד למיליארדר היהודי-אמריקני בחשבון הטוויטר שלו. "אדלסון היה פטריוט אמיתי עם זיקה עמוקה למדינת ישראל. שנים רבות פעל לחיזוקה של מדינת ישראל ולהידוק הקשר עם יהדות ומנהיגי ארצות הברית", אמר.

אדלסון נחשב לאחד התורמים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית, ומקורב למנהיג המפלגה והנשיא דונלד טראמפ. לפני כשנתיים העניק טראמפ את מדלית החירות הנשיאותית למרים אדלסון אשתו של המיליארדר. "שלדון אדלסון חי חיים אמריקנים אמיתיים. הוא צמח ממקום צנוע, והשיג דברים יוצאי דופן", ספדה לו ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באומות המאוחדות לשעבר. "מעשיו הטובים ומורשתו ימשיכו לעצב את חייהם של מיליונים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully