וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחד עם אלוויס: טראמפ העניק למרים אדלסון את מדליית החירות

16.11.2018 / 23:44

לראשונה בכהונתו, העניק הנשיא את העיטור הגבוה ביותר שאזרח אמריקני יכול לקבל לשבעה אנשים, בהם גם למו"ל "ישראל היום". היא ובעלה המיליארדר הם תורמים מרכזיים למפלגה הרפובליקנית, והבחירה בה עוררה ביקורת

מרים אדלסון מקבלת מדלית חירות בארצות הברית 16 בנובמבר 2018. רויטרס
מרים אלדסון מקבלת את המדליה מטראמפ, היום/רויטרס

מרים אדלסון, המוציאה לאור של עיתון "ישראל היום", קיבלה היום (שישי) מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את מדליית החירות הנשיאותית על תרומת משפחתה ופועלה. שלדון אדלסון, בעלה, הוא איש עסקים והבעלים של החינמון. היא אחת מתוך שבעת האזרחים שקיבלו את המדליה, הכבוד הגדול ביותר שארצות הברית יכולה להעניק לאזרחיה.

יתר זוכי המדליה הראשונים תחת ממשל טראמפ היו הזמר האגדי והמנוח אלוויס פרסלי, אגדת הבייסבול המנוחה בייבי רות' ושופט בית המשפט העליון המנוח אנטונין סקליה. שלושת הנוספים עודם בחיים - הסנאטור הפורש אורין האץ', שחקן הפוטבול רוג'ר סטובך והשופט ושחקן הפוטבול לשעבר אלן פייג.

הבחירה באדלסון עוררה ביקורת מסוימת. "קשה להאמין שהבחירה מבוססת על כישוריה", אמרו בארגון אמון הציבור Public Citizen.

הבית הלבן אמר כי הוא פעל בהתאם לתהליך הממשלים הקודמים. לדברי לינדזי וולטרס, דוברת מטעת הבית הלבן, "עמדות הציבור, הגופים המייעצים, הממשל והסגל הבכיר נלקחו בחשבון בעת קבלת ההחלטות".

מרים אדלסון מקבלת מדלית חירות בארצות הברית 16 בנובמבר 2018. רויטרס
שלדון אדלסון באירוע, היום/רויטרס

מרים ושלדון אדלסון תרמו לקמפיין הנשיאות של טראמפ ב-2016 30 מיליון דולרים. יתרה מזאת, בבחירות האמצע שהתקיימו החודש הזוג תרם מאה מיליון דולרים למפלגת הרפובליקנים.

בתגובה לקבלת הפרס, אדלסון ציינה כי היא מתרגשת מאוד מהכבוד יוצא הדופן שקיבלה. ד"ר אדלסון בת ה-73 נולדה בישראל ולמדה רפואה באוניברסיטת תל אביב. כחלק מפועלה ייסדה מרכזי טיפול למכורים לסמים בלאס וגאס ותל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully