וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

42 מיליון שקל ב-12 יום: יותר מ-50 אלף קנסות חולקו מתחילת הסגר השלישי

11.1.2021 / 12:22

נתוני רשות האכיפה והגבייה מגלים גם כי מתחילת המשבר חולקו יותר מחצי מיליון דוחות בסך כולל של יותר מ-300 מיליון שקלים למפרי התקנות. כמו כן, מרבית הקנסות שהוטלו טרם שולמו. "מתקבלות פניות רבות לדחייה על רקע המשבר הכלכלי"

בווידאו: אכיפה מוגברת עם הידוק הסגר/צילום: ראובן קסטרו, משטרת ישראל ורויטרס, עריכה: עמית שמחה

מכניסת הסגר השלישי לתוקף, לפני 12 ימים, חולקו יותר מ-50 אלף קנסות בסך כולל של כ-42 מיליון שקלים בגין הפרת התקנות - כך לפי נתונים שפרסמה היום (שני) רשות האכיפה והגבייה. כמו כן מתחילת 2021 חלה עלייה בתשלום הקנסות.

עוד עולה מהנתונים, כי מפרוץ המשבר ניתנו יותר מחצי מיליון קנסות בסך של יותר מ-300 מיליון שקלים בשל הפרות שונות של הנחיות המאבק בקורונה. עד כה מתחילת 2021 שולמו 12 אלף קנסות בסך כולל של שבעה מיליון שקלים, וזאת בהשוואה לתקופה שלפני הסגר האחרון שבה שולמו, בממוצע, כ-2.5 מיליון שקלים בשבוע בעבור כ-5,000 קנסות.

אכיפה חוף ראשון לציון, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
פקחים בחוף הים בראשון לציון, היום/ראובן קסטרו
בני ברק בסגר, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
כוח יס"מ בבני ברק בסגר/ראובן קסטרו

מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, דורון תשתית, ציין כי המרכז נערך לשלוח תזכורות לכל החייבים שלא שילמו עד כה את הקנס, וזאת לפני שהקנס יצבור תוספת פיגורים בגובה של 50% בחלוף המועד הקבוע לתשלום. תשתית הוסיף כי במרכז "עושים כל שביכולתנו להגיע לחייבים ולתזכר אותם לשלם את הקנסות במועד. מפריע לי שבנוסף לקנס יצטרכו לשלם גם תוספת פיגורים".

לדבריו, "עד כה שילמו כבר 137,211 איש את הקנסות הללו ונגבה סך של 68,603,685 שקלים. אולם, לצערי כ- 133 אלף אזרחים לא שילמו והתווספה לחוב תוספת הפיגורים. רבים מהם פונים אלינו בבקשה לסיוע בהפחתת הפיגורים, ואנו נערכים לטפל במספר הרב של הפניות הללו". הוא סיפר כי "פונים שנקלעו למצב כלכלי קשה יכולים לפנות ולבקש הפחתה של הפיגורים ופריסה, ואנו נבחן את בקשתם".

עוד בוואלה

מחסומים, דוחות ופיזור התקהלויות: המשטרה אוכפת את תקנות הסגר

לכתבה המלאה

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

תשתית הוסיף כי "כ-900 חייבים שחלף המועד הקובע לתשלום הקנס שקיבלו, ושלא פנו להסדיר את החוב, שילמו לאחר שעוקל חשבון הבנק שלהם. אנו ממש לא רוצים להגיע לשלבים הללו אבל כשאין ברירה אז נפעל", לדבריו, "קנסות הקורונה הם הכלי העיקרי באכיפת התקנות למאבק בנגיף המשתולל, ואנו נאכוף אותם כמתחייב, ועדיין הדרך הנכונה להימנע מהקנסות הללו ושמירה על הבריאות היא הקפדה על הנחיות".

אכיפת הגבלות הקורונה בחגיגות השנה החדשה בתל אביב, 1 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אכיפת הגבלות הקורונה בחגיגות השנה החדשה, תל אביב/ראובן קסטרו

עם תחילתו של הסגר המהודק בלילה שבין חמישי לשישי הודיעה המשטרה על פריסתם של כ-5,000 שוטרים ברחבי הארץ, והפעלת מחסומים בכבישים בינעירוניים ובתוך היישובים. במשטרה הסבירו כי התקנות נאכפות בדומה לסגר בחגי תשרי ופסח.

כניסת הסגר ההרמטי, שוק הכרמל תל אביב יפו, 8 בינואר 2020. ניב אהרונסון
פעולות אכיפה בשוק הכרמל, תל אביב/ניב אהרונסון

כוחות המשטרה מתוגברים ביחידות של מג"ב, להב 433, המכללה הלאומית לשוטרים, שוטרי מטה ועוד. כמו כן, היחידה האווירית של המשטרה פועלת כדי לתת מידע אודות עומסי תנועה, התקהלויות אסורות ועוד.

במסגרת האכיפה נרשמו ביום שישי האחרון 3,319 דוחות בגין הפרות שונות של תקנות הסגר ושל הנחיות משרד הבריאות. מהמשטרה נמסר כי רובם ניתנו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת.

אכיפת הסגר באיילון דרום, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
כ-3,000 דוחות ביממה. אכיפת הסגר באיילון/ראובן קסטרו

בסוף השבוע התקיימו כמה אירועים בניגוד להנחיות, שפוזרו על ידי המשטרה. בטייבה, פוזר אירוע עם כמאה משתתפים שרובם לא עוטים מסיכה כלל. למארגנים נרשמו דוחות. גם בראשון לציון, פוזרה מסיבה רבת משתתפים, עם כ-120 חוגגים, שאף תקפו את השוטרים והשליכו לעברם בקבוקי זכוכית. כמאה דוחות נרשמו למשתתפים.

שוטרים אוכפים את הסגר שהוטל בשל התפשטות התחלואה בקורונה, בבוקר שלאחר כניסתו לתוקף. בכביש 65 ליד חדרה. 8 בינואר 2021. שלומי גבאי
פעולות אכיפה בכביש 65 ליד חדרה/שלומי גבאי

כמו כן, בביתר עילית, שוטרים פיזרו התקהלות בבית כנסת בעיר ועצרה לחקירה את אחד המתפללים בחשד לתקיפת שוטרים. לטענת המשטרה, עם כניסת הכוחות למבנה החלו המתפללים ליידות אבנים לעברם ולעבר הניידות. בעקבות זאת, הוזעקו למקום כוחות נוספים לסייע בפיזור ההתקהלות. ביער מיר שבצפון ירושלים, פיזרה המשטרה מסיבת טבע. שוטרים ופקחים שהגיעו למקום בעקבות דיווח חילקו למשתתפים דוחות בגין הפרת הנחיות הסגר ואי עטיית מסיכה ופיזרו אותם לביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully