וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופסאות השחורות אותרו, ואינדונזיה מקווה לגלות מה גרם להתרסקות המטוס

הרשויות משקיעות מאמצים להבין מה גרם למטוס להתרסק, אך בשלב הזה אין להן מידע חדש. קרובי משפחתם של הנוסעים התבקשו להעביר דגימות DNA ורשומות דנטליות לסייע לזיהוי הגופות, והמדינה עוד לא יודעת לומר אם ייתכן וישנים ניצולים. "החיפושים יימשכו אל תוך הלילה"

בווידאו: עצמים החשודים כהריסות המטוס שהתרסק נמצאו בים צפונית לג'קרטה/צילום: רויטרס

הרשויות באינדונזיה הודיעו היום (ראשון) כי איתרו את מיקום הקופסאות השחורות של מטוס הבואינג 737 שהתרסק אתמול בים. כמו כן, צוותי החילוץ אמרו כי מצאו חלקי גופות, פרטי לבוש ושאריות מתכת באזור ההתרסקות.

הרשויות הודיעו כי החלו במאמצים למשות את הקופסאות מהים. המטוס של חברת סריוויג'איה איירליינס נעלם מהמכ"ם כארבע דקות אחרי שהמריא מג'קרטה הבירה כשעליו 62 בני אדם, בהם 56 נוסעים ושישה אנשי צוות.

"אנחנו מקווים שנוכל להשיב אותם בקרוב", אמר גורם צבאי על הקופסאות, מבלי לתת הערכת זמן מדויקת. "החיפוש יימשך אל תוך הלילה", אמר נציג יחידת חיפוש והצלה.

צוותי חילוץ באינדונזיה אוחזים בשאריות של המטוס שהתרסק. 10 בינואר 2021. רויטרס
הרשויות עוד לא יודעות לומר מה הוביל להתרסקות. צוותי חילוץ אוחזים בשאריות של המטוס, היום/רויטרס

הרשויות עוד לא יודעות לומר מה הוביל להתרסקות, והאם הן מאמינות שישנם ניצולים. קרובי משפחתם של הנוסעים התבקשו להעביר דגימות DNA ורשומות דנטליות לסייע לזיהוי הגופות.

זו התרסקות המטוס המשמעותית הראשונה באינדונזיה מאז זו שהתרחשה ב-2018, אז נהרגו 189 נוסעים ואנשי צוות. המטוס, של חברת "ליון אייר" התרסק בלב ים לאחר שאבד עמו הקשר דקות לאחר ההמראה. כמות המתים בהתרסקויות מטוס באינדונזיה גבוהה יותר מבכל מדינה אחרת בעולם בעשור האחרון.

פיסות של הריסות מהמטוס שהתרסק אמש הובאו לנמל ג'קרטה על ידי המחלצים, כולל מד הגובה האלקטרוני, מצנח החירום וחתיכה של מתכת ששייכת ככל הנראה לזנב המטוס. אחת מחתיכות המתכת שאותרו צבועה בכחול ובאדום, צבעיה של חברת התעופה סריוויג'איה איירליינס.

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו הביע "תנחומים עמוקים" בעקבות ההתרסקות ודחק בציבור להתפלל למציאת הנעדרים.

קרובי משפחה של נוסעי המטוס האינדונזי מודאגים בשדה התעופה בג'קרטה. 9 בינואר 2021. AP
"אנחנו מרגישים חסרי אונים ומקווים לקבל מידע". קרובי משפחה של נוסעי המטוס, אתמול/AP

"אנחנו מרגישים חסרי אונים, ויכולים רק לחכות ולקוות לקבל מידע כלשהו בקרוב", אמר לעיתונאים אירפנסיה ריאנטו, שחמישה מילדיו היו על הטיסה.

לפי שירות המעקב Flightradar24, המטוס המריא בשעה 14:36, וטיפס לגובה של 10,900 רגל תוך ארבע דקות. לאחר מכן המטוס החל בירידה תלולה והפסיק להעביר נתונים כעבור 21 שניות. בשלב הזה עוד לא ידוע מה גרם לירידה הפתאומית של המטוס. מומחי בטיחות אומרים כי ייקחו עוד חודשים רבים עד לבירור נסיבות המקרה.

דוברת משרד התחבורה אמרה כי בקרת התעבורה האווירית שאלה את הטייס מדוע המטוס סוטה צפונה ופונה מנתיב המתוכנן, כמה שניות בלבד לפני שנעלם מהמכ"ם. לטייסי המטוס היה ניסיון רב של עשרות שנים.

המטוס היה ישן, בן כמעט 27 שנים, מסוג בואינג 737-500. "אנו נמצאים בקשר עם הלקוחות שלנו ועומדים לתמוך בהם בתקופה קשה זו", נכתב בהודעה מטעם בואינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully