וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: לפחות 25 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס צבאי

עודכן לאחרונה: 26.9.2020 / 14:02

משרד הפנים במדינה מסר כי על המטוס היו 28 אנשי חיל האוויר וצוערים, והוא התרסק במחוז חארקיב שבצפון-מזרח המדינה. הטייס דיווח לפני ההתרסקות על בעיה במנוע השמאלי, אך המושל ציין כי זו לא אמורה להיות בעיה סבוכה לטייס מנוסה. הנשיא הורה על הקמת ועדת חקירה

בווידאו: זירת ההתרסקות המטוס הצבאי באוקראינה/צילום: רויטרס

לפחות 25 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס של צבא אוקראינה באזור חארקיב שבצפון-מזרח המדינה - כך מסר הלילה (שבת) משרד הפנים במדינה. על המטוס היו 28 אנשי חיל האוויר של אוקראינה וצוערים. לפחות שני נוסעים נפצעו ופונו לבית החולים במצב קשה, והחיפושים אחר הנוסע האחרון נמשכים. צוותי חירום נמצאים במקום.

השירות הממלכתי למצבי חירום הודיע כי המטוס, מסוג אנטונוב An-26, התרסק שני קילומטרים מבסיס צבאי בעיר צ'והויב בזמן שניסה לנחות במסגרת אימונים. בהודעת חיל האוויר האוקראיני נמסר כי רוב ההרוגים היו צוערים מאוניברסיטת החיל בחארקיב, שבניהול משרד ההגנה.

זירת התרסקות המטוס הצבאי באוקראינה בו נהרגו לפחות 22 בני אדם. 25 בספטמבר 2020. רויטרס
נוסעי המטוס - אנשי חיל האוויר וצוערים. זירת ההתרסקות באוקראינה, אמש/רויטרס

מושל חארקיב, אולקסיי קוצ'ר, הגיע לזירת האירוע. לדבריו, לפני ההתרסקות הטייס דיווח על כשל במנוע השמאלי. קוצ'ר הוסיף כי טייס מנוסה אמור לדעת להתמודד עם הבעיה, ושהנסיבות המדויקות שהובילו להתרסקות דורשות חקירה נוספת. הוא ציין כי לפי החקירה הראשונית, כמה מאלו שהיו על המטוסים הצליחו לקפוץ בזמן שהיה בגובה נמוך.

הנשיא וולודימיר זלנסקי תיאר את האירוע כ"טרגדיה איומה" ואמר כי יטוס לאזור במהלך היום. לדבריו, הוקמה ועדה ממלכתית לחקירת האסון.

בתיעודים מהזירה נראה המטוס עולה בלהבות כשהוא מרוסק ליד כביש, כשעשן עולה ממנו לשמיים. עד ראיה שנסע לאורך הכביש סיפר שראה אדם רץ כשהוא עולה בלהבות, ויחד עם נוסעי מכונית נוספת, עם לקחו מטף כיבוי כדי לעזור לו.

"אדם אחר יצא מהמטוס, היה לו חתך על הראש. משכנו אותו לצד השני", סיפר ירוסלב, שהזדהה רק בשמו הפרטי.

זירת התרסקות המטוס הצבאי, אוקראינה, 25 בספטמבר 2020. רויטרס
לפחות שני נוסעים נוספים נפצעו קשה. זירת ההתרסקות, אמש/רויטרס

התרסקות המטוס הצבאי מגיעה לאחר יותר מחצי שנה מהפלת המטוס האוקראיני באיראן. בפברואר האחרון הקלטה קולית שהודלפה מחקירת הפלת המטוס בטהראן חשפה כי הרשויות באיראן ידעו מיד על התקרית, בה נפגע המטוס מטילים. זאת, חרף הכחשות ממושכות מצד הרפובליקה האסלאמית. נשיא אוקראינה זלנסקי אישר כי אכן מדובר בהקלטות אותנטיות, ובאיראן זעמו ואמרו שיפסיקו לשתף את קייב בחומרי החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully