וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן אוסרת על חיסוני קורונה מהמערב: "לא נהיה שפני ניסוי"

רוחאני הודיע כי המדינה לא תאפשר לנסות חיסונים זרים על אזרחי המדינה, לאחר שחמינאי אסר על יבוא חיסונים מבריטניה וארה"ב ורמז שהן רוצות להפיץ את המגיפה שמכה בה קשות. איראן צפויה להסתמך על חיסונים של סין ורוסיה בעלות בריתה, בזמן שהיא מפתחת חיסון מקומי

בווידאו: משמרות המהפכה חשפו בסיס טילים תת קרקעי חדש באיראן/מתוך טוויטר

נשיא איראן, חסן רוחאני, הודיע היום (שבת) כי חברות תרופות זרות לא יורשו לבדוק חיסונים נגד קורונה על אזרחים איראנים. הנשיא אמר את הדברים יום לאחר שהמנהיג העליון של איראן אסר על ייבוא חיסונים מארצות הברית ובריטניה.

"חברות זרות רצו לתת לנו חיסונים כדי שייבדקו על העם האיראני. אך משרד הבריאות מנע זאת", אמר רוחאני, שצוטט על ידי הטלוויזיה האיראנית, מבלי לנקוב בשמות החברות או למסור פרטים נוספים. "אנשינו לא יהיו שפני ניסוי עבור החברות המייצרות את החיסונים", הוסיף. "אנחנו צריכים לייבא חיסונים בטוחים".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הסמכות הגבוהה ביותר במדינה, אמר אמש כי ארצות הברית ובריטניה "אינן אמינות", והעלה את האפשרות כי אלה רוצות להפיץ את הנגיף למדינות אחרות.

מתנדבת מקבלת את החיסון שאיראן מפתחת נגד קורונה כחלק מהניסוי בו. 29 בדצמבר 2020. רויטרס
איראן החלה בניסויים בבני אדם בחיסון שפיתחה. מתנדבת מקבלת את החיסון הניסיוני/רויטרס

חמינאי הוסיף כי איראן תוכל לרכוש חיסונים ממקומות אמינים אחרים, מבלי למסור פרטים. סין ורוסיה, שפיתחו חיסונים משלהן, הן בעלות בריתה של איראן, המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף במזרח התיכון. המנהיג העליון חזר על ההאשמות בחשבון הטוויטר שלו שהוסר על ידי הרשת החברתית, יחד עם הודעה לפיה הוא מפר את כללי הרשת נגד מידע מוטעה.

איראן החלה בסוף החודש שעבר בניסויים בבני אדם בחיסון מקומי לקורונה. זאת בתקווה שחיסון יכול לסייע למדינה להביס את המגיפה, למרות הסנקציות האמריקניות המשפיעות על יכולתה לייבא חיסונים. המתיחות בין וושינגטון לטהראן גוברת מאז שנת 2018, אז נטש נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 והטיל מחדש את הסנקציות נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully