וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 7,808 אובחנו ביממה האחרונה, 6.5% מהנבדקים חיוביים

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 68 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה, אך העלייה בתחלואה נשארה ללא שינוי ניכר. מספר החולים הפעילים הוא 68,466, מהם 964 חולים קשה ו-236 מונשמים. במהלך היממה האחרונה בוצעו יותר מ-120 אלף בדיקות

בווידאו: מבצע החיסונים במתחם בדלית אל כרמל/צילום: יואב אתיאל

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי 7,808 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-484,083. אתמול התבצעו כ-121,757 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 68,766. בבתי החולים מאושפזים 1,646 חולים, מתוכם 236 מונשמים ו-964 חולים קשה. נכון להיום, 3,633 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל - עלייה של 68 מקרי מוות ביממה.

אתמול אובחנו 7,597 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 121,757, מתוכן 6.5% היו חיוביות לנגיף. אתמול גם דווח כי מספר הישראלים שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף עלה לכ-1.7 מיליון איש ואישה. "מחר אשמח להיות הישראלי השני שמקבל מנת חיסון שניה, בדרך לשחרור מהנגיף הארור", מסר השר יולי אדלשטיין.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
7,808 בני אדם אובחנו בקורונה. בדיקות קורונה בראשון לציון/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי ארבעה מקרים של זן הקורונה הדרום אפריקני אובחנו לראשונה בישראל. לפי הודעת המשרד, המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שנלקחו במעבדה המרכזית של המשרד, והם מייצגים שתי שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מאדם ששב מהמדינה.

המקרים אותרו במבצע יזום שהוביל משרד הבריאות, יחד עם פיקוד העורף, במטרה לאתר מוקדם את המוטציה ולמנוע התפשטות שלה בקהילה. במשרד מדגישים כי הזנים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה לא גורמים לתחלואה קשה יותר.

מרכז חיסונים walk-in ראשון של משרד הבריאות ופיקוד העורף בדלית אל כרמל. 9 בינואר 2021. יואב איתיאל
מתחם החיסונים החדש בדלית אל כרמל, הבוקר/יואב איתיאל

הבוקר נפתח מרכז חיסונים walk-in ראשון של משרד הבריאות ופיקוד העורף בדלית אל כרמל. המתחם פתוח לכל אדם מגיל 16, בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית, מד"א ומשרד הבריאות, בסיוע מתנדבים מיחידת ההצלה המקומית. כ-2,000 חיסונים התקבלו ויינתנו עד הלילה במתחם.

ראש המועצה, רפיק חלבי, מעוניין להמשיך במבצע. אחד החידושים המתחשבים בדת ובמסורת אלו אוהלים שהוקמו בתוך אולם הספורט, המאפשרים לקבל את החיסון לזרוע החשופה בצנעה. סרן במיל' אנואר נסראלדין מפיקוד העורף, הפועל במסגרת יחידת הקישור לרשות המקומית, ייחס את ההיענות הרבה מצד הציבור להסברה הממוקדת ולהתאמות המיוחדות: " דתיים ודתיות יכולים להתחסן בצניעות מבלי להיות חשופים לקהל הגדול".

ר'דיר, תושבת דלית אל כרמל בת 23, שמעה ברשת החברתית את קריאת ראש המועצה והגיעה עם אמה: "זו הזדמנות גדולה ושמחה לראות שאצלנו בכפר הצבא פתח מתחם ראשון", אמרה. ההיענות הייתה רבה גם מאזרחים שהגיעו לדלית אל כרמל ממרחקים. לקראת ערב אזלו כל החיסונים ומאות נאלצו לשוב לבתיהם מבלי שהתחסנו.

שוטרים מבצעים אכיפבה לתקנות הסגר השלישי, באזור תל אביב, 9 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
שוטרים מבצעים אכיפה לתקנות הסגר השלישי, באזור תל אביב, היום/דוברות משטרת ישראל

בעקבות העלייה בתחלואה, הודק מחמישי בחצות הסגר השלישי שהוטל על ישראל. ההגבלות הנוקשות במסגרת הסגר המהודק כוללות את סגירת כל מערכת החינוך וצמצום פעילות המשק, והן יימשכו שבועיים כשעל פי ההערכות ייתכן ויוארכו מעבר לכך.

בשונה מהשבועות האחרונים, כל מסגרות החינוך, מהגנים והפעוטונים ועד התיכונים - ייסגרו. זאת, מבלי להתחשב בצבעי הערים לפי תכנית הרמזור. החינוך המיוחד הוחרג מההשבתה. כמו כן, במהלך תקופת הסגר, תחול מגבלת יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים. כמו כן, נקבע כי במגבלת הקילומטר לא ניתן יהיה לשהות בביתו של אדם אחר.

זאת, למעט כמה חריגים שהוגדרו ובהם יציאה להתחסנות, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully