וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל השמאל הרדיקלי עזרא נאווי הלך לעולמו בגיל 69

נאווי, שמת ממחלת הסרטן, פעל לאורך שנים למען זכויות של פלסטינים והוא ממייסדי ארגון תעאיוש, כשמרבית פעילותו היתה בדרום הר חברון. הוא הורשע בעבר בבעילת קטין. מותו מגיע בעת משפט המתנהל נגדו בגין מסירת מידע לכוחות הביטחון הפלסטיניים בנוגע למכירת קרקעות

עריכה: תומר לוי

פעיל השמאל הרדיקלי, עזרא נאווי, מת היום (שבת) בגיל 69 לאחר שחלה בסרטן. נאווי פעל לאורך שנים למען זכויות של פלסטינים והוא ממייסדי ארגון תעאיוש, כשמרבית פעילותו היתה בדרום הר חברון.

נאווי מת בעת משפט המתנהל נגדו בגין מסירת מידע לכוחות הביטחון הפלסטיניים בנוגע למכירת קרקעות. מדובר בעבירה על סעיף בחוק יישום הסכמי אוסלו, האוסר לפעול בשירות גורמי הביטחון הפלסטיניים. כתב האישום הוגש לאחר תחקיר שפורסם ב"עובדה".

במסגרת פעילותו בשטחים, הסתבך נאווי לא פעם עם רשויות החוק. בנוסף, בשנות התשעים הוא הורשע בבעילת קטין וריצה בגין עבירה זו עונש מאסר.

עזרא נאווי בעת מעצר שווא ב-2014. -, צילום מסך
פעל לאורך שנים למען זכויות פלסטינים, נאווי/צילום מסך, -

עו"ד מיכאל ספרד העוסק בזכויות אדם כתב בעקבות מותו כי "כמו עבור רבים אחרים הוא היה עבורי המורה הראשון לדרום הר חברון. הוא הכיר לי את שוכני המערות, את דרי הפחונים, את ההתנחלויות, את התשתיות הפוסחות על הילידים. לא אשכח שאמר לי שמה שאנחנו (הפעילות והפעילים) מנסים לעשות זה לייבש אוקיינוס עם כפית. אבל כמובן שהסיזיפיות של המלאכה לא הרתיעה אותו כלל ובכך היה דגם לרבות ורבים".

עו"ד איתן פלג שייצג את נאווי מסר: "היה לי הכבוד לייצג את עזרא במשפט שהוגש נגדו בעקבות ה'תחקיר' של עד כאן, אשר למרבה הצער התכנית עובדה נתנה לו במה. כתב האישום הוגש משיקולים זרים והיה מופרך. עזרא היה אישיות יוצאת דופן. פעילותו רבת השנים לטובת הפלסטינים בדרום הר חברון מרשימה ואמיצה ביותר. יהי זכרו ברוך"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully