וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הסירה רשת חברתית המזוהה עם הימין, אפל הציבה אולטימטום

ענקיות הטכנולוגיה המחזיקות בחנויות אפליקציות נקטו צעדים נגד "פרלר", רשת אמריקנית הנחשבת כחלופה לטוויטר ופייסבוק ומזוהה עם תומכי טראמפ וחוגי הימין האמריקני. גוגל הסבירה את המהלך בכך ש"הפרסומים בה מעודדים אלימות", אחרי שעלו בה תכנים הקשורים למהומות בקונגרס

בווידאו: ליל ההסתערות על הקונגרס האמריקני/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואפל נקטו היום (שבת) בצעדים נגד הרשת החברתית פרלר, המזוהה עם חוגי הימין בארצות הברית. זאת, לטענתן, בשל פוסטים ותכנים המעודדים אלימות. גוגל הודיעה לפרלר האמריקנית כי מסירה את החברה מחנות האפליקציות, ואפל איימה לנקוט במהלך בטענה שהיא מפרה את מדיניות התוכן של החברה. הרשת מתאפיינת במינימום התערבות בתכנים.

גוגל אמרה כי האפליקציה המועדפת על ידי תומכים רבים של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, חייבת להתמתן בתוכן המפורסם בה אם היא רוצה לחזור לחנות האפליקציות. אפל נתנה לשירות 24 שעות להגיש תוכנית התמתנות מפורטת, והצביעה על הגולשים שמשתמשים בשירות שפרסמו תכנים העוסקים בפרעות שנערכו בוושינגטון ביום רביעי.

הפעולות של שתי החברות גורמות לכך שהרשת הנתפסת כמקלט לאנשים המגורשים מטוויטר עשויה להפוך ללא זמינה להורדות חדשות בחנויות האפליקציות המרכזיות בתוך יום. עם זאת, הרשת תמשיך להיות זמינה לכניסה דרך דפדפנים אחרים.

מבציעי טראמפ מתאספים בוושינגטון, בעת כינוס הקונגרס לאישור הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית. 6 בינואר 2021. רויטרס
למתן את התוכן. תומכי טראמפ במהומות בוושינגטון, השבוע/רויטרס

מנכ"ל פרלר, ג'ון מאץ, אמר כי אפל דורשת מפרלר לעמוד בתקנים שהיא אינה מחילה על עצמה ועל חברות אחרות שתוקפות את חירויות האזרח. הוא התייחס לטענות לפיהן יש קשר בין התכנים ברשת לבין הפרעות בוושינגטון ואמר כי "לתיאום מהומות, אלימות ומרידות - אין מקום ברשתות החברתיות".

גולשי רשתות חברתיות המזוהים עם הימין בארצות הברית נהרו לפרלר לאחר שטענו כי באתרים הפופולריים, טוויטר ופייסבוק, מתבצע שיטור אגרסיבי יותר של תוכן המערב פוליטיקה ונושאים שנויים במחלוקת.

אפליקציית פרלר. ShutterStock
גולשיה עודדו אלימות שבאה לידי ביטוי במהומות בוושינגטון, אפליקציית פרלר/ShutterStock

בהשעיית השירות, גוגל, שתוכנתה פועלת בין היתר על מכשירי אנדרואיד, ציינה את מדיניותה נגד אפליקציות המקדמות אלימות והביאה דוגמאות עדכניות של פרלר. דוגמאות אלה כוללת פוסטים מהשבוע האחרון, בו אנשי ימין, לדברי גוגל, עודדו אלימות שבאה לידי ביטוי במהומות בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully