וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שלוש שנים: בכירה אמריקנית ביקרה ברשות הפלסטינית

8.1.2021 / 10:07

שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט השתתפה לפני שבועיים במיסה לחג המולד בכנסייה בבית לחם. העובדה שהרשות אפשרה לה לבקר בשטחה עשויה להיות עדות ל"מתקפת החיוכים" לקראת כניסת ביידן לבית הלבן. השגריר פרידמן רצה להצטרף לביקור, אך ויתר בשל חשש שנוכחותו תעורר התנגדות

בווידאו: תגובות פלסטינים לניצחון ביידן בבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שגרירת ארצות הברית באו"ם קלי קראפט הגיעה לפני שבועיים לבית לחם כדי להשתתף במיסה לחג המולד בכנסיית המולד. בכך, היתה קראפט הבכירה הראשונה בממשל האמריקני שביקרה ברשות הפלסטינית בצורה גלויה מזה שלוש שנים.

העובדה שהרשות הפלסטינית אפשרה לקראפט להיכנס לבית לחם עשויה להיות עדות נוספת ל"מתקפת החיוכים" שבה נוקטת ההנהגה הפלסטינית לקראת כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן ב-20 בינואר.

לפי מקורות בשגרירות ארצות הברית בישראל, ביקורה של קראפט בבית לחם הוגדר כביקור פרטי. עם זאת, הביקור אושר על ידי הממשלה הפלסטינית ותואם עם מנגנוני הביטחון של הרשות. קראפט לא נפגשה במהלך ביקורה בבית לחם עם בכירים ברשות הפלסטינית.

שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט. שנת 2019.. AP
ביקרה בבית לחם לחג המולד. שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט/AP

בניגוד לרוב בכירי ממשל טראמפ, קראפט מקיימת קשרים טובים עם השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור, שאף סייע בארגון הביקור. מקורות בשגרירות ארצות הברית בישראל אמרו כי השגריר דיוויד פרידמן רצה להצטרף לקראפט בביקורה בבית לחם, כדי להקליט ברכה לחג המולד בכנסיית המולד.

עם זאת, בסופו של דבר פרידמן לא הצטרף לביקור, בין השאר בשל חשש שהפלסטינים יתנגדו לנוכחותו. דוברת שגרירות ארצות הברית הכחישה כי זו הסיבה לכך שהשגריר פרידמן לא השתתף בביקור, ומסרה כי היא אינה מגיבה ללוחות זמנים של אנשי צוות של השגרירות או של מבקרים רשמיים.

מיסת חג המולד בכנסיית המולד בבית לחם, תחת מגבלות הקורונה. 25 בדצמבר 2020. רויטרס
מיסת חג המולד בכנסיית המולד בבית לחם, בחג האחרון תחת מגבלות הקורונה/רויטרס

בדצמבר 2017, אחרי הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, הרשות הפלסטינית הקפיאה כמעט את כל הקשרים עם הממשל בארצות הברית. הפלסטינים וממשל טראמפ שמרו על קשר באמצעות שירותי המודיעין של שני הצדדים. ראש ה-CIA ג'ינה הספל ביקרה ברמאללה בחשאי בסוף חודש ינואר אחרי פרסום תכניתו המדינית של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully