וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חוסמת את החשבונות של טראמפ: "סיכון בתקופה הנוכחית"

7.1.2021 / 18:12

מנכ"ל החברה מסר כי הרשת החברתית, כמו גם אינסטגרם המשתייכת לה, השביתו את החשבונות של נשיא ארה"ב היוצא לשבועיים לפחות לאחר המהומות בווושינגטון. זאת, לאחר שטוויטר וסנאפצ'ט חסמו גם כן. "הוא ניסה להשתמש בפלטפורמות שלנו כדי לעורר התקוממות אלימה", מסר צוקרברג

בווידאו: תומכי טראמפ פשטו על בניין הקונגרס בניסיון לעצור את מינוי ביידן/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

פייסבוק ואינסטגרם חסמו את חשבונותיו של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ לפחות בשבועיים הקרובים עד לסיום מעבר השלטון לצוותו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן - כך הודיע הערב (חמישי) מנכ"ל החברה מארק צוקרברג. גם טוויטר וסנאפצ'ט חסמו את החשבונות של טראמפ.

"האירועים המזעזעים של 24 השעות האחרונות מראים בבירור כי הנשיא דונלד טראמפ מתכוון לנצל את הזמן הנותר לו בתפקיד כדי לערער את המעבר החוקי ליורשו הנבחר, ג'ו ביידן", מסר צוקרברג בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות. "החלטתו (של טראמפ) להשתמש בפלטפורמה כדי להוקיע ולא לגנות את מעשיהם של תומכיו בבניין הקפיטול הפריעה בצדק לאנשים בארצות הברית ובעולם".

אתמול הודיעה פייסבוק על חסימת חשבונו של טראמפ למשך 24 שעות, כשענקיות הטכנולוגיה התלבטו בצעדים שעליהן לנקוט מול טענותיו חסרות הבסיס של הנשיא היוצא בנוגע לתוצאות הבחירות לנשיאות.

נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ בעצרת תמיכה בוושיגנטון, ארה"ב 6 בינואר 2021. רויטרס
"התכוון לעורר אלימות". טראמפ בעצרת התמיכה בוושיגנטון/רויטרס

מנכ"ל פייסבוק הוסיף כי "הסרנו אתמול את ההצהרות, כיוון שקבענו שהאפקט שלהן וסביר להניח שגם כוונתן - תהיה לעורר אלימות נוספת". לדבריו, "לאחר אישור תוצאות הבחירות על ידי הקונגרס, העדיפות של כל המדינה צריכה להיות כעת להבטיח שב-13 הימים הנותרים והימים שלאחר ההשבעה יעברו בשלום, ובהתאם לנורמות הדמוקרטיות שנקבעו".

"במהלך השנים האחרונות אפשרנו לנשיא טראמפ להשתמש בפלטפורמה שלנו בהתאם לכללי השימוש, ולעיתים הסרנו תוכן או סימנו את ההודעות שלו כשהפרו את המדיניות שלנו", הבהיר צוקרברג. "עשינו זאת מכיוון שאנו מאמינים כי לציבור זכות לגישה לנאום פוליטי, גם נאום שנוי במחלוקת. אולם ההקשר הנוכחי שונה כעת במהותו, וכלל שימוש בפלטפורמות שלנו כדי לעורר התקוממות אלימה נגד ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי".

הוא הוסיף כי "אנחנו מאמינים שמדובר בסיכון לאפשר לנשיא להמשיך להשתמש בשירות שלנו בתקופה זו. לכן, אנו מרחיבים את החסימה שהצבנו בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלו ללא הגבלת זמן, לפחות בשבועיים הקרובים, עד להשלמת העברת הסמכויות".

תומכי נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ מטפסים על חומות הקונגרס בוושינגטון, 7 בינואר 2021. AP
תומכי טראמפ מטפסים על חומות הקונגרס בוושינגטון, אמש/AP

הצעד עליו החליטו ברשתות החברתיות מגיע לאחר שאתמול פרצו תומכי טראמפ לבניין הקונגרס, שהתכנס כדי לאשר את בחירתו של ביידן לנשיאות, והתעמתו עם כוחות הביטחון. זאת לאחר שבעצרת מול הבית הלבן, הנשיא היוצא שלהב את הקהל לסרב להכיר בתוצאות הבחירות. הדיון בקונגרס חודש לאחר שהמפגינים פונו מהבניין.

לאחר נאומו של טראמפ, אלפים מתומכיו עברו את מעגלי האבטחה, הפגינו מחוץ לאולם ואף ניסו לפרוץ פנימה, תוך שהם מתעמתים עם כוחות הביטחון. חלק מהמפגינים נשאו את דגלי הקונפדרציה. כתוצאה מכך, הופסק הדיון ועוצר הוכרז בגבעת הקפיטול, כשלאחר מכן הודיעה ראש העיר וושינגטון, מיוריאל באוזר, על עוצר לילי ברחבי מחוז קולומביה. ארבעה בני אדם נהרגו ועשרות מתפרעים נעצרו במהלך המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully