וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: מרצ ביטלה את הפריימריז, מועמדת ערביה חדשה תשובץ ברשימה

7.1.2021 / 8:40

ועידת המפלגה אישרה ברוב של 79% את הרשימה החדשה, שגובשה בהסכמות פנימיות. במקום הרביעי - ג'ידא רינוואי זועבי, פעילה חברתית מנצרת. הורוביץ: "מרצ תמיד פרצה את הדרך, הרשימה הזו היא היחידה בבחירות האלה עם שיוויון מגדרי מלא". מהרטה ברוך עזבה את המפלגה במחאה

בווידאו: מרצ מציגה את הרשימה שלה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: יותם רונן

ועידת מרצ אישרה אתמול (רביעי) ברוב גורף (79%) את ביטול הפריימריז במפלגה, את המשך כהונתו של יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ ואת רשימת המועמדים לבחירות לכנסת ה-24, שגובשה בהסכמות פוליטיות פנימיות בימים האחרונים. ברשימה מועמדת ערביה חדשה, ג'ידא רינוואי זועבי, שתשובץ במקום הרביעי.

על פי הוראת השעה שאושרה בוועידה, רשימת מרצ לכנסת ה-24 תהיה:

1. ח"כ ניצן הורוביץ
2. ח"כ תמר זנדברג
3. ח"כ יאיר גולן
4. ג'ידא רינאווי-זועבי
5. עיסאווי פריג'
6. מוסי רז
7. מיכל רוזין
8. גבי לסקי
9. עלי סלאלחה

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
המועמדת החדשה, ג׳ידא רינאווי-זועבי/ראובן קסטרו

ברקע פרסום הרשימה, הודיעה אמש מהרטה ברוך, שהיתה אמורה להיות מועמדת במקום העשירי, כי היא עוזבת את מרצ במחאה על ההחלטה להפוך את מרצ לרשימה יהודית-ערבית במקום להתמקד בסדר יום חברתי.

הורוביץ אמר בוועידה, שנערכה בזום, כי "הבחירות הקרובות הן דרמטיות ויביאו לסיום כהונת נתניהו. מרצ תהיה גורם מכריע בתהליך הפוליטי לאחר הבחירות. אני שואף לכך שמרצ, המפלגה הכי ראויה, תיטול חלק בשלטון. יש לנו עמדות מגובשות, חזון, ואת הדרך הכלכלית-חברתית הנכונה והמתאימה ביותר למשבר שישראל נמצאת בו".

יו"ר המפלגה הוסיף שלאחר הבחירות, מרצ "תשקול את כל האפשרויות, ותפעל על פי המטרות והערכים של שיוויון, חופש ושלום". לדבריו, "ככל שנהיה חזקים יותר וגדולים יותר תהיה לנו יותר השפעה בתהליך הזה. נוכל לעמוד מול המפלגות האחרות ולקיים אתן את הדיון הקריטי הזה מתוך עמדה של כוח".

מהרטה ברוך-רון סגנית ראש עיריית תל אביב. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
עזבה במחאה. מהרטה ברוך/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

למרות ביטול הפריימריז, הורוביץ הבחין בוועידה את מרצ מ"מפלגות אווירה" אחרות, שלדבריו "צצות כפטריות אחרי הגשם, ללא שום זהות רעיונית ברורה". הוא התריע כי מפלגות מסוג זה "בסוף עלולות לשבת עם נתניהו".

"אנחנו רואים אנשים שלפני רגע הכשירו את הנאשם מבלפור וישבו בממשלתו, מקפצים לאופוזיציה ומתקבלים עם שטיח אדום על ידי לפיד וחולדאי. אצלנו זה לא יקרה, עבורנו כל האנשים האלה נושאים אות קלון", הוסיף הורוביץ.

הוא צייר את ההחלטה על הרשימה החדשה כתקדימית. "מרצ תמיד פרצה את הדרך, הקדימה את שאר המפלגות, והובילה תהליכים היסטוריים של שינוי", ציין בדבריו. "ברוח הזו מצטרפת אל מרצ ג'ידא רינאווי-זועבי, פעילה חברתית מהשורה הראשונה בחברה הערבית. הרשימה הזו היא היחידה בבחירות האלה עם שיוויון מגדרי מלא, שותפות יהודית-ערבית היסטורית, ופנים חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully