וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפר שלח עזב את יש עתיד ומקים מפלגה חדשה: קורא לשמאל-מרכז להצטרף אלי

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 10:46

שלח הכריז על דרך חדשה, לאחר שקריאתו לקיים פריימריז לראשות המפלגה נענתה בשלילה. הוא קרא לשיתופי פעולה "לכל מי שמתיימר לחדש את פניו של המרכז-שמאל", והצהיר כי יפעל לחיזוק היחסים עם החרדים. שלח צירף למפלגתו את נשיא ארגון העצמאים, רועי כהן. לפיד: "מאחל בהצלחה"

בווידאו: עפר שלח מקים מפלגה חדשה עם נציג העצמאים/צילום: יותם רונן

ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) הודיע היום (חמישי) על עזיבת מפלגתו והקמת מפלגה חדשה. בעקבות זאת, שלח צפוי להתפטר מהכנסת בתחילת שבוע הבא. במסיבת עיתונאים שקיים היום, הודיע שלח גם על צירוף מועמד נוסף לרשימה - נשיא ארגון העצמאים, רועי כהן. הודעתו של שלח מגיעה לאחר שבחודש ספטמבר האחרון קרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד לקיים פריימריז לראשות המפלגה, אך נענה בשלילה.

"הייתי ממייסדי יש עתיד, תרמתי את כל כשרוני ומרצי להצלחתה", אמר שלח. "אני משאיר בה חברים אהובים, שיודעים היטב כמה לחמתי עבורם ועבורה, ויודעים גם בסתר ליבם שהסירוב לשנות, נושא בתוכו את זרעי הכישלון".

עופר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה, בית העיתונאים, ת"א, 24 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
עוזב את יש עתיד. שלח, היום/ראובן קסטרו

יומיים לאחר פיזור הכנסת ה-23, שלח קרא לשיתופי פעולה במחנה המרכז-שמאל. "בממשלה הבאה חייב להיות ייצוג לדרך ברורה ולהשקפת עולם שישראלים כה רבים שותפים לה", אמר. "אני קורא לכל מי שמתיימר לחדש את פניו של המרכז-שמאל, לחבור אליי ולקבל את קווי היסוד שאני מניח היום בפני הציבור".

"אני רוצה לומר לחבריי למחנה דברים, שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאוזניכם: תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה, שאיננה עוד. תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש'לא יודעים מה טוב להם'. תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם", הוסיף.

עוד קרא שלח להידוק היחסים עם המפלגות החרדיות. לדבריו, "החרדים יודעים שאני יריב אידאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינן לבין הגוש שלנו, שאפיין את מפלגת העבודה של פעם".

נשיא ארגון העצמאים, רועי כהן, בית העיתונאים, ת"א, 24 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
חובר לשלח. רועי כהן, היום/ראובן קסטרו

שלח הציג את כהן, ואמר כי "בחרתי כחבר למסע את ידידי רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב. בשנה האחרונה רועי הוא הנציג הבולט ביותר של מי שנפגעו קשה מכולם ממשבר הקורונה. הוא לא רק זועק ונלחם, אלא גם מציע פתרונות בהירים ומעשיים. אני גאה שבחר להצטרף אליי".

לפיד: "מודה על שיתוף הפעולה בתשע השנים האחרונות"

בחודש ספטמבר האחרון כתב שלח כי "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מידיות ופתוחות לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

לפיד בתגובה הכריז כי מפלגתו תפעל לקיום ועידה במהלך 2021, בה תיקבע שיטה לקיום בחירות פנימיות לראשות המפלגה, אך שלל כי יתקיימו פריימריז פתוחים. "ההצעה של עפר לא באה בחלל ריק", אמר. "אנחנו התחלנו כבר לפני כמה חודשים בתהליך של בחינת כל האפשרויות לדמוקרטיזציה של המפלגה. זה השלב הבא, הטבעי, של מפלגה גדולה. של אלטרנטיבה שלטונית. את התהליך מרכזים חברי הכנסת אורנה ברביבאי ויואב סגלוביץ'. הם עובדים עם ראשי המטות שלנו. המטרה היא להגיע במהלך 2021 לוועידת המפלגה הראשונה".

שלח נחשב למקורב מאוד ללפיד ומלווה אותו עוד מימי הקמת המפלגה. הוא נתפס גם כמוח הפוליטי מאחורי רבים מהמהלכים של יש עתיד. לפיד מסר היום כי הוא "מאחל לעפר שלח הצלחה בהמשך דרכו ומודה לו על שיתוף הפעולה בתשע השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully