וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היא מסתירה? סין דחתה ביקור של מומחים בינלאומיים לחקר הקורונה

משלחת בינלאומית מטעם ארגון הבריאות העולמי הייתה צפויה להגיע למדינה, אך האישורים הנדרשים טרם התקבלו. בבייג'ינג טוענים כי הם עושים את מיטב המאמצים לאפשר זאת, אך העיכובים מעלים חשד לטיוח מצדה. בארגון מתחו ביקורת נדירה על סין

בווידאו: 4 שנות מאסר לעיתונאית שדיווחה על התפרצות הקורונה בווהאן/צילום: רויטרס

סין טענה היום (רביעי) כי משלחת מומחים מטעם ארגון הבריאות העולמי, שעתידה הייתה לבקר במדינה על מנת לחקור את מקור התפשטות נגיף הקורונה, "לא מתעכבת רק בגלל עניין של ויזה". זאת, לאחר שהארגון אמר אתמול כי בייג'ינג טרם העבירה את האישורים הנדרשים להגעת המשלחת.

מומחי בריאות בינלאומיים היו צפויים להגיע השבוע לסין, שם פרצה המגיפה העולמית בשנה שעברה בעיר ווהאן. עם זאת, הוצאתו לפועל של הביקור נבלמה בעיכובים ודחיות, המעלים חשש לטיוח מצד סין.

6 בפברואר 2020 - עובדי רפואה מטפלים בחולי קורונה ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים בווהאן, סין. רויטרס
חולי קורונה ביחידה לטיפול נמרץ בווהאן, פברואר 2020/רויטרס

דוברת משרד החוץ של סין, הואה צ'ונינג, עדכנה היום על שיחות מתמשכות בין שני הצדדים לגבי "התאריך הספציפי והסידורים הספציפיים של הביקור". לדבריה של צ'ונינג, "נושא המעקב אחר מקור ההתפשטות הוא מסובך ביותר. כדי להבטיח שעבודתו של צוות המומחים הבינלאומי בסין תעבור חלק, אנחנו חייבים לבצע הליכים הכרחיים וסידורים רלוונטיים".

צ'ונינג הוסיפה שהמדינה "עושה את מיטב המאמצים ליצור תנאים טובים כדי שקבוצת המומחים הבינלאומית תגיע לסין". צ'ונינג עוד אמרה שסין "נותנת חשיבות גדולה לארגון הבריאות העולמי, ומתקשרת עמו באופן פעיל".

מנכ״ל ארגון הבריאות העולמי, ד״ר טדרוס אדהנום גברהיסוס במהלך כינוס בג'נבה, שוויץ בנושא נגיף הקורונה 28 בפברואר 2020. רויטרס
אדהנום גברהיסוס בכינוס בנושא נגיף הקורונה בשוויץ, פברואר 2020/רויטרס

מוקדם יותר השבוע, הרשויות בסין סירבו לאשר את התאריך והפרטים המדויקים של הביקור. לאחר שסין כבר העניקה היתר לביקור של עשרה אנשים, ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, מסר אתמול שטרם התקבלו האישורים האחרונים להגעתו של הצוות. בביקורת נדירה מצד הארגון, אמר גברהיסוס כי הוא "מאוד מאוכזב מהחדשות האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully