וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון פיגוע בגוש עציון: חשוד השליך סכין - ונורה למוות

על פי החשד, האדם הגיע לאזור צומת הגוש כשהוא חמוש בחפץ חד. רכז ביטחון וחייל פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לאוויר. בצה"ל אומרים כי בשלב זה השליך החשוד את סכין לעברם - ונורה על ידם. לאחר התקרית, האזור נחסם לתנועה

בווידאו: חשד לניסיון פיגוע בגוש עציון - חשוד ניסה לדקור בסכין ונורה/צילום: TPS ובמת החדשות

אדם החמוש בסכין ניסה על פי החשד לדקור היום (שלישי) עוברי אורח בצומת הגוש שבגוש עציון - ובעקבות זאת נורה ונהרג. בעקבות התקרית, כביש 367 נחסם לתנועה לשני הכיוונים.

בדובר צה"ל אמרו לאחר המקרה כי מדובר בניסיון פיגוע דקירה שסוכל. לפי הצבא, רכז ביטחון שהיה באזור זיהה אדם חשוד מתקרב אל הצומת, ויחד עם לוחם שהיה במקום פתח בנוהל מעצר חשוד, שכלל ירי לאוויר. בצה"ל אומרים כי בעקבות זאת השליל החשוד סכין לעבר רכז הביטחון - שירה לעברו בתגובה, ופגע בו.

זירת סיכול פיגוע הדקירה בצומת גוש עציון 5 בינואר 2021. הצלה ללא גבולות, אתר רשמי
החשוד בדקירה נורה. זירת האירוע בגוש עציון, היום/אתר רשמי, הצלה ללא גבולות

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, אמר בתגובה לניסיון הפיגוע כי הוא "הסתיים כמו שצריך להסתיים כל ניסיון פגיעה חבלנית במדינת ישראל, ללא נפגעים וכשהמחבל מחוסל. אנחנו מברכים את את התושב הגיבור שזיהה סכנה ופעל במהירות, נחישות ודיוק והביא לתוצאה נדרשת".

לפני כשבועיים מחבל חמוש, נער בן 17, ניסה לפתוח בירי לעבר עמדת אבטחה של שוטרים באזור שער האריות, ונורה למוות על ידי כוחות שנכחו בזירה. במהלך האירוע, שוטר שמעד נפצע באורח קל.

עוד בוואלה!

חקירת שב"כ: רצח אסתר הורגן - נקמה על מות אסיר ביטחוני

לכתבה המלאה
זירת סיכול פיגוע הדקירה בצומת גוש עציון 5 בינואר 2021. דובר צה"ל
זירת התקרית, היום/דובר צה"ל

האירוע קרה באותו יום בו נמצאה גופתה של אסתר הורגן, תושבת טל מנשה, ביער סמוך ליישוב. אתמול הותר לפרסום כי החשוד ברצח הוא מחמד מרוח כבהא, בן 40, תושב הכפר טורה אל ע'רביה שבאזור ג'נין, שעל פי החשד תקף ורצח את הורגן ביער. מהחקירה עולה כי כבהא החליט להוציא את הפיגוע לפועל כבר לפני כחודש וחצי, בין היתר לאחר שאסיר ביטחוני שהכיר, כמאל אבו ואער, מת בכלא ממחלה. במסגרת ההיערכות הוא הגיע לאזור דרך פרצה בגדר, ובחר במקום לאחר שזיהה כי התנועה בו דלילה.

ניסיון פיגוע הדקירה האחרון אירע לפני כחודשיים, ב-8 בנובמבר סמוך למחנה הפליטים אל-פוואר שמדרום לחברון. מחבל כבן 41 הגיע אז למקום ברכב והתקדם לעבר כוח צה"ל עם סכין שלופה. הלוחמים פתחו בנוהל מעצר חשוד, ולאחר שלא נשמע לקריאותיהם - ירו לעברו. המחבל נורה ארבע פעמים ונפצע באורח קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully