וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניזר: מאה איש נטבחו במתקפת טרור בשתי עיירות

5.1.2021 / 13:11

מאה חמושים על אופנועים תקפו את שתי עיירות הגבול במערב המדינה, וירו ללא אבחנה. המדינה המערב אפריקנית, שנמצאת בעיצומו של קמפיין בחירות, חווה גל טרור קשה ושלחה כוחות נוספים לאזור שבו פועלים אל-קאעדה ודאעש

בווידאו: חמושים הרגו שישה תיירים צרפתיים, וגם את נהגם ומדריכם, בניז'ר/צילום: רויטרס עריכה: אסף דרורי

מאה איש נטבחו במתקפה בשני כפרים במערב ניז'ר, שהכריזה אתמול על שלושה ימי אבל. המדינה שבמערב אפריקה חווה גל טרור קטלני בתקופה האחרונה, והממשלה הודיעה על פתיחה בחקירה למציאת האחראים לרצח ההמוני. עדי ראיה סיפרו כי כמה חמושים על אופנועים הקיפו את הכפרים ופתחו באש ללא אבחנה ביום שבת.

הממשלה הודיעה על שליחת כוחות צבא נוספים לאזור הגבול המשולש, שמחבר את ניז'ר, בורקינה פאסו ומאלי. באזור משתוללים פעילי טרור של אל-קאעדה ודאעש, והטבח האחרון חושף את המצב הביטחוני השברירי באזור הסהל, ובניז'ר בפרט. ב-21 בפברואר יתקיים במדינה הסיבוב המכריע בבחירות לנשיאות, והמתקפה האחרונה הייתה מהקטלניות ביותר בהיסטוריה של ניז'ר.

המועמד לנשיאות ניז'ר, מוחמד באזום במהלך סיור עם חברי משלחתו 18 ביוני 2016. AP
המצב הביטחוני מתדרדר. המועמד לנשיאות ניז'ר מוחמד באזום/AP

על פי סוכנות הפליטים של האו"ם, החמושים אילצו את התושבים ששרדו את המתקפה וכן את תושבי ארבעה כפרים סמוכים להימלט מבתיהם. הסוכנות הוסיפה בהצהרה שמסרה אתמול כי לפחות אלף איש עוזבים את האזור ומנסים להגיע לעיירה קוואלם המרוחקת 80 ק"מ משם. רבים מהם עושים את הדרך ברגל.

עוד נאמר כי ניז'ר, בורקינה פאסו ומאלי, מוקד אחד ממשברי העקורים הגדולים בעולם, שוהים כבר 851 אלף פליטים, וכשני מיליון עקורים פנימיים.

  • עוד באותו נושא:
  • ניז'ר
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully