וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים מפתיחת המבצע: כמעט 1.1 מיליון התחסנו נגד הקורונה

3.1.2021 / 7:10

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי 3,977 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, כשאחוז החיוביים לנגיף עומד על 5.3%. כמו כן, במשרד הודיעו מספר הנדבקים במוטציית הקורונה עלה ל-30. אתמול אמר שר הבריאות כי משרדו ימליץ על החלת סגר מלא הכולל את מערכת החינוך

בווידאו: נתניהו מברך את המתחסן המיליון/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 3,977 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל מפרוץ המגיפה ל-435,866. אתמול התבצעו כ-76,071 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 50,299. בבתי החולים מאושפזים 1,302 חולים, מתוכם 179 מונשמים ו-729 חולים קשה. נכון להיום, 3,391 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

כמו כן, במשרד הודיעו כי מתוך 96 דגימות שנאספו, שבע נמצאו חיוביות למוטציית הקורונה שמקורה בבריטניה. המאובחנים החדשים בזן הקורונה החדש הם תושבי היישובים גבעת זאב, ירושלים ובני ברק, וככל הידוע הם נדבקו בה בישראל. בכך עלה מספר המאובחנים במוטצייה ל-30, שישה מהם נדבקו בה בחו"ל באופן ודאי.

מתן חיסונים לקורונה במתחם שהוקם בבכיכר רבין, ת"א 31 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
כמעט 1.1 מיליון מתחסנים ישראלים. מתחם החיסונים שהוקם בכיכר רבין בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר כי כמעט 1.1 מיליון ישראלים כבר התחסנו לנגיף הקורונה. זאת, בתום השבוע השני לחלוקת חיסונים. "מסיימים שבוע שני למבצע "לתת כתף" עם 1,090,000 מתחסנים", אמר אדלשטיין. "זהו הישג יוצא דופן בזכות הצוותים הרפואיים שלנו. בזכותכם, אנחנו מקום ראשון בעולם במתן חיסונים".

אתמול אמר השר כי יביא השבוע לישיבת הממשלה הצעה להחלת סגר מלא הכולל את מערכת החינוך למשך שבועיים. מלשכתו נמסר כי "נוכח עליה משמעותית ומדאיגה בתחלואה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה, שר הבריאות אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים. זאת נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד. שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות".

כמו כן, מלשכת נתניהו נמסר אמש כי במהלך השבוע הקרוב יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון באפשרויות להחמרת הסגר. בהודעה מטעם נתניהו נמסר כי המטרה היא שהסגר יהיה "הדוק וקצר, ויאפשר פתיחה מהירה של המשק".

מתן חיסונים לקורונה במתחם שהוקם בבכיכר רבין, ת"א 31 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ראשי רשויות קראו להורים לא לשלוח את ילדיהם ללימודים עקב התחלואה. מתחם החיסונים בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

במקביל, ראשי רשויות מקומיות קראו אמש להורים שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים בימים הקרובים, בשל העלייה המשמעותית בתחלואה בנגיף הקורונה, שחלק ניכר ממנה במערכת החינוך. ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן פרסם פנייה להורים בעיר, ואמר להם כי עליהם להפעיל שיקול דעת. "הורים שיכולים להמנע מלשלוח את הילדים מחר למערכת החינוך - טוב שיעשו כך", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully