וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הגיעו להתחסן בביה"ח מאיר, אך המלאי אזל: "מחכים בתור שעות בצפיפות"

האזרחים, רובם לקוחות כללית, קיבלו מסרונים לפיהם הם מורשים לבוא למוקד בבית החולים בכפר סבא ללא זימון ולהתחסן נגד קורונה. אלא שבתוך כמה שעות הודיעו כי אין יותר חיסונים וקהל רב מצטופף בכניסה למרפאות החוץ, בניגוד להנחיות. "זה בזיון, אנשים דבוקים אחד לשני"

בווידאו: נתניהו מברך את המתחסן המיליון/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

מאות בני אדם הגיעו הבוקר (שבת) למוקד החיסונים של כללית בבית החולים מאיר שבכפר סבא, אך מלאי המנות אזל, וצפיפות רבה נרשמה במקום. האזרחים, לקוחות כללית, קיבלו מסרונים לפיהם הם מורשים לבוא למוקד ללא זימון ולהתחסן. אלא שבתוך כמה שעות הודיעו כי אין יותר חיסונים וקהל רב מצטופף בכניסה למרפאות החוץ בחוסר אמון וממאן לעזוב.

בהודעה שהופצה בווטסאפ נכתב כי לקוחות כללית מוזמנים להגיע לאותו מוקד, אך מקור ההודעה אינו מופיע. "בוקר טוב, חברי קופת חולים כללית יכולים להגיע לבית חולים מאיר, מיון אורטופדי ולהתחסן נגד קורונה ללא זימון, עד השעה 15:00", נכתב.

צפיפות בכניסה למוקד החיסונים של כללית בבית החולים מאיר בכפר סבא, 2 ינואר 2021. יואב איתיאל, צילום מסך
"חבל שככה מתנהלים הדברים״. מוקד כללית בביה"ח מאיר, היום/צילום מסך, יואב איתיאל

אזרחים שהגיעו להתחסן מתחו ביקורת על ההתנהלות, והדגישו את ההתקהלות שנגרמה בשל הקריאה הכללית להתחסן ללא זימון. "זה בזיון", אמרה איילת, תושבת הוד השרון בת 49 שהגיעה עם בעלה, בתה ובנה. "חברה שלחה לי את ההודעה, ואנחנו עומדים בתור כבר ארבע שעות בצפיפות, בגלל חוסר הארגון פה. הכי מרגיז זה שבצורה שהם עובדים פה אנשים דבוקים אחד לשני. באים להתחסן ומסכנים את עצמם שלא לצורך".

"באתי לכאן מזכרון יעקב להתחסן כיוון שאני מורה וצריכה לחזור מחר ללמד בכיתה", סיפרה ענת בת ה-55. "למרבה הצער ככל שהתקרבנו למרכז החיסונים נעשה צפוף יותר ויותר וההוראות שניתנו על ידי עובדי בית החולים היו סותרות - כן נחסן אתכם - לא נחסן אתכם. ממש מה שנקרא בלגן מאורגן. זה יצר לחץ לא נחוץ ודוחק ממש מסוכן. חבל שככה מתנהלים הדברים".

מבית החולים מאיר נמסר בתגובה: "הודעת הזימון לא יצאה מאיתנו. נכון שהתכוונו לחסן את מבוטחי כללית גם אם אין להם תור כפי שנאמר בה, אבל ככל הנראה היא הופצה באופן עצמאי. הופתענו מההיענות, ולמרות זאת כל מי שהגיע עם זימון מראש חוסן וכן מאות נוספים. בסה"כ בזכות הצוות הרפואי המסור של בית החולים אנו גאים על כך שחוסנו היום בבית החולים מאיר 1,300 בני אדם למרות שחלקם הגדול לא היו מוזמנים".

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון שבועי: 33,713 אובחנו השבוע, יותר מפי שניים מלפני שבועיים

לכתבה המלאה
צפיפות בכניסה למוקד החיסונים של כללית בבית החולים מאיר בכפר סבא, 2 ינואר 2021. יואב איתיאל, צילום מסך
"באים להתחסן ומסכנים את עצמם שלא לצורך״. מוקד כללית בביה"ח מאיר, היום/צילום מסך, יואב איתיאל

153,430 איש התחסנו אתמול נגד נגיף הקורונה, מספר שיא מתחילת המבצע. בכך, נשמר היעד של 150 אלף מתחסנים ביממה. בסך הכול, 950 אלף מאזרחי ישראל התחסנו לנגיף.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי 33,713 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף - נתון הגבוה בכ-38.9% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 24,277 נדבקים בנגיף, ויותר מכפול מהנתון שלפני שבועיים. מדובר בשבוע השביעי ברצף שבו נרשמת מגמת עלייה מאז הסגר השני, והשיא מאז הסרת ההגבלות, כשמספר הנדבקים הכולל בישראל מאז פרוץ המגיפה עומד על 426,749.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully