וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלואה מזנקת, ומערכת החינוך שוב לקראת סגירה: "לא להעניש את הילדים"

אדלשטיין יביא השבוע לאישור החלטה להידוק הסגר, כולל סגירת מערכת החינוך. המצב הנוכחי מפלג בין ראשי ערים, צוותי הוראה והורים, שחלקם קורא להישאר בבית עוד לפני החלטת הממשלה ואחרים זועמים על החזרה המסתמנת ללימודים מקוונים

בווידאו: אדלשטיין אומר שהתקבלה ההחלטה הנכונה לפתוח את מערכת החינוך/צילום: לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי הוא מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה, בישיבה שתתקיים השבוע, להטלת סגר מלא לתקופה של שבועיים, בשל העלייה המשמעותית בתחלואה בנגיף הקורונה. הוא הבהיר כי החלטתו מגיעה בעקבות המלצות גורמי המקצוע, והבהיר כי "שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות".

בעוד שהתלמידים שחוזרים הבוקר (ראשון) אל ספסל הלימודים, לא יודעים כמה זמן הם ימשיכו ללמוד מבתי הספר, יצאו כמה מראשי הרשויות וארגוני המורים ועובדי ההוראה בקריאה לחזור ללמידה מרחוק מיד.

ביציגים, ארגון עובדי ההוראה קראו להורים שיכולים להימנע מלשלוח את הילדים למערכת החינוך, שיעשו כך. בארגון הוסיפו כי "בזמן ששר החינוך מפקיר את ביטחון 200 אלף עובדי ההוראה ומשפחותיהם, וארז ובן דוד נכשלים בהגנה עליהם, טוב שיש ראשי ערים מעורבים וערניים".

תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים, בי"ס עוזי חיטמן, פתח תקווה, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
תלמידי כיתות ה'-ו' בכניסה לביה"ס, במהלך תקופת הקורונה/ראובן קסטרו

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן פרסם פנייה להורים בעיר, ואמר להם כי עליהם להפעיל שיקול דעת. "אם הילדים שלכם לא חייבים רגשית, חברתית או לימודית להגיע מחר ללימודים, מוטב שיישארו בבית", כתב.

הוא סיפר כי החליט בעצמו להשאיר את בתו מיה בבית, לאור נתוני התחלואה, והבהיר כי "מצב התחלואה במערכת החינוך מעולם לא היה חמור יותר, ובמקביל מערך החקירות האפידמיולוגי המחוזי קרס אל מול העומס. אסור לנו למעוד במה שנראה כגל האחרון אך האלים מכולם".

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הודיע על סגירת כיתות ה' עד י' במערכת החינוך בעיר, שמוגדרת כצהובה מבחינת רמת התחלואה. "בתום הערכת מצב, הוחלט להעביר את התלמידים בכיתות הללו ללימוד מרחוק החל מיום שני בבוקר, זאת למרות שבת-ים עיר צהובה". ברוט ציין כי החליט להעביר את בת-ים למצב של עיר כתומה למרות שנתוני התחלואה בעיר נמוכים יותר, כדי לבצע צעדי מנע ולהביא לצמצום מהיר יותר של התחלואה בעיר בכלל ובמוסדות החינוך בפרט.

"אין ברירה אלא לעצור ולחשוב איך עוצרים את ההדבקות"

ורד דנינו מבת ים, אמא לילד בכיתה ט', גילתה הבנה להחלטתו של ראש העיר. "לצערנו, לאור התחלואה בעיר ובמערכת החינוך אין ברירה אלא לעצור ולחשוב איך עוצרים את ההדבקות". היא הוסיפה כי "אנחנו מקווים שהצעד של חזרת כיתות אלו ללמידה בזום בזמן הקרוב, יחד עם החיסונים של האוכלוסייה תוביל לחזרה לשגרה מלאה בהקדם".

גם ארגון מנהלי בתי הספר, מנהיגים, התייצב נגד המשך הלימודים במצב התחלואה הנוכחי. בארגון קראו לחסן באופן מידי את צוותי מערכת החינוך, ותחילה את הצוותים בחינוך המיוחד. "בצל התחלואה הגוברת, ובהתחשב בעובדה כי הצוותים בחינוך מיוחד עובדים עם תלמידים בעלי יכולת הגנה נמוכה משאר אוכלוסיית התלמידים ומגיעים במגע הדוק יותר עימם, אנו דורשים להקצות באופן מידי חיסונים ולבצע מבצע חיסון רחב ומהיר לכלל אוכלוסיית עובדי מערכת החינוך".

אורית גור כהן, יואב פרידן ואביגייל סאמין, יושבי הראש של הארגון, הבהירו כי "בינתיים, הלימודים יתקיימו באופן שונה בכל רשות מקומית, בהתאם לרמת התחלואה בה, כשבערים כתומות ואדומות יתקיימו לימודים מעל לכיתה ה' - רק מרחוק".

תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים, בי"ס עוזי חיטמן, פתח תקווה, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"לא להעניש מיליוני ילדים". אב וביתו לפני כניסתה לביה"ס/ראובן קסטרו

מנגד, ניצבים מרבית ההורים, שמעוניינים להמשיך לשלוח את ילדיהם לבתי הספר. מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, הבהיר כי "כוונת קבינט הקורונה להורות על סגר מהודק, חייבת לכלול גם את החרגת מערכת החינוך". לדבריו, "אסור להעניש מיליוני ילדים על כך שלא מצליחים לאכוף את הסגר".

אירה, אמא לשניים מרמת גן, קיבלה את קריאתו של ראש העיר בכעס. "ההודעה של כרמל שאמה הגיעה בהפתעה גמורה, והכניסה את כל הבית למערבולת ובלבול". היא סיפרה כי "בכיתה של הבן הגדול שלי, שלומד בכיתה ד', רוב ההורים החליטו לא לשלוח את הילדים ולכן הוא יישאר בבית וככל הנראה תהיה למידה בזום".

"זה מאוד מאוד מתסכל אותי כאמא, כי הוא מאוד רגיש לשיבושי השגרה ורק לאחרונה התחיל לחזור לתלם", הבהירה. "לגבי הבן הקטן שנמצא בגן אני עדיין לא יודעת, ולכן לא ברור אם אוכל ללכת מחר לעבודה. מיותר לציין שזו התראה קצרה מדי ואין שום התחשבות בהורים".

חיטוי בתי ספר בנוף הגליל (נצרת עילית), 2 במאי 2020. עיריית נוף הגליל, אתר רשמי
חיטוי בתי ספר, לפני החזרה ללימודים/אתר רשמי, עיריית נוף הגליל

היא הוסיפה כי "תמוהה בעיני ההחלטה לתת המלצה שמשאירה את שיקול הדעת בידי ההורים. הרי ברור שזה ייצור תוהו ובוהו שלא חסר לנו כרגע". לדברי אירה, "זו לא הפעם הראשונה שכרמל שאמה משבית את מערכת החינוך ברמת גן, גם כשבתי הספר במדינה פתוחים בהוראת הממשלה".

בתוך כך, משרד החינוך עדכן את רשימת היישובים האדומים והכתומים שבהם יתקיימו לימודים רק בגני הילדים ובכיתות א'-ד' במהלך השבוע הקרוב. מתחילת הסגר, מעדכן המשרד את הרשימה, ומערכת החינוך פועלת בהתאם לסיווג העדכני של הרשויות המקומיות לפי תכנית הרמזור.

הסיווג הנוכחי, שנקבע על ידי משרד הבריאות ואושר על ידי ועדת השרים לענייני קורונה, ייכנס לתוקף ממחר ועד לסוף השבוע הבא. לפי הסיווג הנוכחי, הערים אלעד, בני ברק, ביתר עילית, בית שאן, קריית ארבע, נתיבות, בית שמש, דאלית אל-כרמל, מגדל העמק, צפת, מעלה אדומים ושכונות רבות בירושלים ובאשדוד מוגדרות אדומות.

כמו כן, הערים אום אל-פחם, גבעת שמואל, גדרה, טייבה, חולון, יבנה, שדרות, כרמיאל, לוד, עפולה, ושכונות נוספות בירושלים ובחיפה, כמו גם היישובים עספיא, ירכא, בסמת טבעון וערערה מוגדרים כתומים.

רשימת היישובים המלאה והמעודכנת לפי צבעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully