וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות השנה האזרחית החדשה בת"א: מסיבות במחתרת מול אכיפה מוגברת

עודכן לאחרונה: 1.1.2021 / 0:53

בצל הקורונה והסגר השלישי, חגיגות סוף השנה האזרחית לא ייראו כבשנים עברו. בעוד המשטרה מתכננת להעלות מסוקים ורחפנים באוויר כדי למנוע התקהלויות אסורות, יש גם תל אביבים שלא יוותרו על מסיבות פרטיות, בניגוד להנחיות. המשטרה: "חשוב שהציבור יגלה אחריות"

בווידאו: ניו זילנד חגגה תחילת 2021 באירועים המוניים/צילום: רויטרס

חגיגות סוף השנה האזרחית הלילה (שישי) צפויות להיראות אחרת השנה, בצלה של מגיפת הקורונה והגבלות ההתקהלות. הנחיות הסגר השלישי אוסרות בצורה חד משמעית אירועים פרטיים, ואולם לצד הכיכרות שעמדו ריקים, יש בתל אביב, שהייתה ידועה בחיי הלילה שלה, גם כאלה המסרבים לקבל את רוע הגזירה, ומשטרת ישראל והעירייה נערכות בהתאם כדי למנוע מסיבות או התקהלויות אסורות אחרות.

במשטרה אומרים כי צפויה הערב אכיפה מוגברת במיוחד, תוך שימוש בשלל אמצעים, לרבות מסוקים, רחפנים "ובכל אמצעי גלוי/סמוי שיכול לעזור לנו לאתר התקהלויות", כלשונם. "חשוב שהציבור יגלה אחריות אישית, המשטרה לא יכולה להיות בכל זמן ובכל מקום".

בליינים שישהו במרחק של מעל קילומטר מהבית צפויים לקנס בגובה אלף שקלים, בעוד אזרחים שלא יחבשו מסיכה צפויים לקנס בגובה 500 שקלים. בתי עסק שיהיה פתוחים בניגוד להנחיות עלולים להיקנס ב-5,000 שקלים.

אכיפת הגבלות הקורונה בחגיגות השנה החדשה בתל אביב, 1 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אכיפת ההגבלות ביפו, הלילה/ראובן קסטרו

"משטרת ישראל ערוכה בכוחות מתוגברים היום לקראת הסילבסטר במטרה למנוע התקהלויות גם בסביבת עסקים וגם בבתים פרטיים", אומר סגן ניצב יאיר חנונה, קצין אג"ם במרחב ירקון, לוואלה! NEWS. הוא ציין כי המשטרה מתכננת לאסוף מידע "גם ברשתות החברתיות וגם ברחוב", וזאת, לדבריו, "גם על מנת לאתר את אותן מסיבות פיראטיות".

"מכאן אני רוצה לפנות לציבור: אם אתם מכירים ויודעים על התקהלויות אסורות, אנא צלצלו למוקד 100 כדי שנוכל לטפל ולשמור על כולנו", הוסיף סגן ניצב חנונה. "אנחנו ניתן את הדגש למקומות שיש לנו מודיעין לגביהם".

"אנחנו נמצאים בשלהי מגיפת הקורונה, עוד קצת סבלנות מצד הציבור: כל שנותר לנו זה להמתין כדי שנוכל כולנו לחגוג בימים כתיקונם", סיכם.

יאיר חנונה, סגן ניצב קצין אג"ם, מרחב ירקון. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"ניתן את הדגש למקומות שיש לנו מודיעין לגביהם". סגן ניצב יאיר חנונה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

"תהיה מסיבות אוזניות כדי שהמשטרה לא תבוא"

ב', תושב העיר בן 28 שבימים שבשגרה מארגן מסיבות פרטיות בעיר, העריך שלא יהיו המון אירועים מחתרתיים ברחבי העיר. "אנשים מאוד מתבאסים, חברים שלי כן מכבדים את הסגר או שהם לא מספרים לי והם חוגגים בלעדיי", אמר.

"אפילו אני, שמארגן מסיבות פרטיות בת"א, יודע שהמון אנשים לוקחים את הסגר הזה ברצינות - אבל ינסו למצוא דרכים יצירתיות ומפתיעות כדי לארגן סוג של מסיבה, למשל: יש כאלה שיודיעו למוזמנים רק עשר דקות לפני תחילת האירוע על המיקום. אבל אני מעריך שעדיין, גם האירועים שייערכו יהיו מצומצמים מאוד".

חגיגות השנה החדשה בתל אביב, 1 בינואר 2021. ראובן קסטרו
כיכר דיזנגוף, הלילה/ראובן קסטרו

לעומת זאת, י', די-ג'יי מתל אביב, סיפר לוואלה! NEWS כי הוא מתכונן לאירוע שיתקיים הלילה. "אני היום מוזמן לתקלט במסיבה פרטית שתיערך בדירה בתל אביב", אמר י'. הוא ציין כי "האירוע יהיה לא לפי ההנחיות בכלל, אבל זה יהיה אירוע מצומצם, ונשמור על מרחק וכולם יהיו עם מסיכות".

אכיפת הגבלות הקורונה בחגיגות השנה החדשה בתל אביב, 1 בינואר 2021. ראובן קסטרו
כיכר השעון ביפו, הלילה/ראובן קסטרו

"אני לא מפחד מקנס אם יגיעו משטרה, זה המארגנים יצטרכו לשלם", אמר י', שסבור כי זה ממש לא יהיה האירוע היחיד שיתקיים ברחבי העיר. "לפי השמועות המון אנשים הולכים לעשות מסיבת אוזניות כדי שמשטרה לא יבואו".

ק', צעיר בן 24 ותושב העיר, גם הוא מתכונן למסיבה. "אני מארח היום בדירה שלי מפגש חברים מצומצם. כולם יגיעו בקורקינט או ברגל - אנשים שגרים קרוב יחסית", אמר ק', שהסביר כי החוגגים "מוצאים תירוצים טובים לשוטרים אם יעצרו אותם בדרך".

אכיפת הגבלות הקורונה בחגיגות השנה החדשה בתל אביב, 1 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אכיפת ההגבלות, הלילה/ראובן קסטרו

לעומת החוגגים, צעירים אחרים החליטו שלמרות אירועי הסילבסטר הם לא יפרו את הסגר, לנוכח החשש מהתפשטות הקורונה. "אני לא הולכת לשום מסיבה ביתית ופיראטית לא בימי קורונה, לא אם זה סילבסטר ולא אם סתם סופ"ש", אומרת שירה קודלר, בת 25 מתל אביב. "זה לא שווה את זה. אני מפחדת פחד מוות להידבק. עברתי כבר שלושה בידודים ארוכים וחמש בדיקות קורונה".

מעיריית תל אביב נמסר כי סיירת הביטחון העירוני תשתף פעולה עם משטרת ישראל והכוחות יהיו פרוסים בכל רחבי העיר, זאת על מנת לוודא את אכיפת כלל תקנות הסגר הנוכחי כגון אירועים, מסיבות פרטיות והתקהלויות אסורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully