וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2021 בצל הקורונה: חגיגות בווהאן ובניו זילנד, באירופה וארה"ב נשארו בבית

עודכן לאחרונה: 1.1.2021 / 13:43

בעוד שבמרבית המדינות האירועים המסורתיים בוטלו או צומצמו, כמה מוקדים חגגו בשגרה אחרי שמיגרו את המגיפה. סין ביטלה את מופע האורות השנתי, בקוריאה הצפונית ערכו הופעות ענק, צרפת שלחה אלפי חיילים למנוע מסיבות, ובניו יורק הפילו את הכדור, אך ללא צופים

בווידאו: ניו זילנד חגגה תחילת 2021 באירועים המוניים/צילום: רויטרס

ברחבי העולם קיבלו ביממה האחרונה את שנת 2021 עם ההגבלות שליוו את הארצות השונות מהשנה שעברה בשל מגיפת הקורונה. ברוב המדינות, מופעי זיקוקים ואירועים ציבוריים אחרים בוטלו, במיוחד באירופה החוששת מהתפשטות המוטציה הבריטית.

מנגד, ניו זילנד, אחת המדינות הראשונות בעולם שציינו את השנה החדשה, חגגה כרגיל אחרי שהצליחה להתגבר על הנגיף במהלך השנה.

באוסטרליה השכנה ציינו כרגיל את השנה החדשה במופע הזיקוקים בסידני, אך ללא קהל. "אנחנו לא רוצים ליצור שום אירוע הפצת-על בערב השנה החדשה", אמר ראש ממשלת ניו סאות'-וויילס, שבה שוכנת סידני. רבים נותרו בבית כדי לצפות בזיקוקים, תוך הגבלה על מספר המתקהלים לחמישה.

חגיגות תחילת השנה האזרחית החדשה 2021 בכיכר טיימס בניו יורק. 1 בינואר 2021. רויטרס
זרקו את הכדור. חגיגות תחילת השנה החדשה בכיכר טיימס בניו יורק, הלילה/רויטרס

בדובאי התאספו המוני מבלים, כשהם עוטים מסיכות, לאורך חוף ג'ומיירה ובסביבות מרכז העיר, כדי לצפות בזיקוקים המציגים את המקום המפורסם ביותר של איחוד האמירויות הערביות - בורג' ח'ליפה. בעת שהשעון הגיע לחצות במזרח התיכון, הראה המגדל הגבוה את דגלי המדינות שחגגו את השנה החדשה לפני איחוד האמירויות, כולל הודו ופקיסטן. ברחבי שש האמירויות מתקיימים 33 מופעי זיקוקים לציון בואה של השנה החדשה. במצרים הוחלט על ביטול החגיגות בצל נגיף הקורונה, אך מופעי הזיקוקים נמשכו בשמי קהיר.

בשל גודלה הרב, מיליונים ברוסיה כבר חגגו את השנה החדשה עד שהשעון צלצל בחצות במוסקבה הערפילית. חלק ניכר מתצוגת החגיגות המאופקת הוסתר על ידי הענן התלוי מעל הכיכר האדומה בעיר, שנותן ריק מחוגגים השנה, למעט אבטחה וטכנאים בגלל מגבלות מגיפה מקומיות. הכיכר המרכזית והעצומה היא המוקד המסורתי של חגיגות השנה החדשה בבירת רוסיה.

בסין, מופע האורות השנתי בבירה בייג'ינג בוטל, והחגיגות בערים ברחבי המדינה צומצמו למרות השליטה על המגיפה. יפן ביטלה את אירוע השנה החדשה המסורתי, שבו הקיסר ויתר בני משפחתו מברכים את פני האזרחים, ובהודו, הבירה ניו דלהי וכמה ערים אחרות הטילו עוצר לילי כדי למנוע התקהלויות גדולות.

חגיגות השנה החדשה בטאיפיי, טייוואן 1 בינואר 2021. AP
חגיגות השנה החדשה בטאיפיי, טייוואן/AP
מופע זיקוקים לרגל השנה החדשה בקהיר, מצרים, 1 בדצמבר 2021. רויטרס
זיקוקים בקהיר, הלילה/רויטרס

בקוריאה הדרומית ההגבלות הביאו לסגירת חופים במזרח המדינה שבהם התושבים צופים בזריחה הראשונה של השנה באופן מסורתי. בסיאול, טקס צלצול פעמון בוסינגאק בוטל בפעם הראשונה מאז 1953, ושודר באתר העירייה.

בקוריאה הצפונית, לעומתה, המונים מילאו את הכיכר המרכזי בפיונגיאנג לרגל הופעות ומופע זיקוקים. בתיעוד ששחררה התקשורת הרשמית במדינה, נראו החוגגים מצטופפים, מנופפים באורות זוהרים ומפריחים בלונים לאוויר.

הופעות לרגל השנה החדשה בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 1 בדצמבר 2021. רויטרס
הופעות בפיונגיאנג, הלילה/רויטרס
חגיגות השנה החדשה - 2021 בדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות. 31 בדצמבר 2020. רויטרס, רויטרס
חגיגות השנה החדשה בדובאי, הערב/רויטרס, רויטרס

בצרפת, המשטרה פרסה מאה אלף שוטרים כדי למנוע חגיגות לרגל השנה החדשה ולאכוף עוצר לילי החל מהשעה 20:00. בנוסף, כמחצית מתחנות המטרו של פריז יהיו סגורות במהלך הערב. צרפת סיימה את הסגר הכללי השני שלה לאחרונה, אך ברים, מסעדות ואירועי תרבות נותרו סגורים ויישארו כך גם לתוך השנה החדשה.

באנגליה, שם המוטצייה של נגיף הקורונה מתפשטת במהירות וכ-20 מיליון איש באזורים שנפגעו הכי קשה נאלצים להישאר בבתיהם, דחק ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון באזרחים לפעול בהתאם לכללים. "זה אומר לא להיפגש עם חברים או משפחה בתוך הבתים ולהימנע ממפגשים גדולים מכל סוג שהוא", הבהיר.

זיקוקים לרגל חגיגות הסילבסטר מעל בית האופרה בסידני, אוסטרליה 1 בינואר 2021. AP
התושבים נשארו בבית. מופע זיקוקים בסידני/AP
הכנות לקראת השנה החדשה בטיימס סקוור, ניו יורק 30 בדצמבר 2020. רויטרס
הכנות בכיכר טיימס בניו יורק, היום/רויטרס

לקראת חגיגות השנה החדשה, אירלנד עברה לרמה הגבוהה ביותר של מגבלות, הכוללת איסור על ביקור במשקי בית אחרים, סגירת כל העסקים הלא-חיוניים והגבלת הנסיעות לחמישה ק"מ.

בגרמניה הוטל סגר לפני חג המולד, שעתיד להימשך עד 10 בינואר. הממשלה אסרה על מכירת זיקוקים, והגבילה את מספר האנשים שיכולים להתכנס. במה שצפוי להיות נאום ראש השנה האחרון שלה כקנצלרית, אנגלה מרקל גינתה את תאוריות הקונספירציה, ובמפגן רגשות נדיר אמרה שהיא יכולה לדמיין עד כמה השקרים המסוכנים גרמו לאזרחים לאבד את יקיריהם לנגיף.

חגיגות השנה החדשה - 2021 בעיר גרוזני ברוסיה. 31 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
חגיגות השנה החדשה בגרוזני שברוסיה, שנמצאת בסגר/AP, אי-פי

באיטליה הוטל עוצר החל מהשעה 22:00, וברים, מסעדות ורוב החנויות נסגרו. בינתיים האפיפיור פרנציסקוס לא הוביל את חגיגות הסילבסטר והשנה האזרחית החדשה ברומא, לאחר שסבל מהופעה חוזרת של כאבים כרוניים בירך.

גם הולנד נמצאת תחת סגר, שאמור להימשך עד 19 בינואר. הספירה לאחור הרגילה במדינה התקיימה בדלתיים סגורות באצטדיון הכדורגל באמסטרדם. גם בטורקיה נכנסים מהלילה לסגר בן ארבעה ימים.

זיקוקים לרגל חגיגות הסילבסטר באוקלנד, ניו זילנד 1 בינואר 2021. GettyImages
כבר לא בימי קורונה. מופע זיקוקים באוקלנד, ניו זילנד/GettyImages
חגיגות השנה החדשה בהונג קונג 1 בינואר 2021. AP
חגיגות השנה החדשה בהונג קונג/AP

בארצות הברית הוטלו מגבלות על אירועים במדינות וערים רבות. בכיכר טיימס בניו יורק זרקו את הכדור המסורתי בכיכר טיימס בספירה לאחור, כחלק מהמסורת, אך האזור היה סגור לציבור. בסן פרנסיסקו, לאס וגאס וערים אחרות בוטלו מופעי הזיקוקים.

בברזיל בוטלו החגיגות ומופע הזיקוקים בריו דה ז'נרו בשל התפשטות הנגיף. חוף קופקבנה, שבו מיליוני בני אדם מתאספים לבושים בלבן וצופים בהופעות ענק ומופעי זיקוקים מדי שנה, נסגר עבור הקהל רחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully