וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה במספר העולים ועלייה בתמותה: "שנת הקורונה" במספרים

מנתוני למ"ס עולה כי ערב שנת 2021 חיים בישראל 9.3 מיליון תושבים. בשנת 2020, שעמדה בסימן משבר כלכלי ובריאותי, קצב גידול האוכלוסין עמד על 1.7% - ירידה לעומת השנה שעברה. בעקבות הקורונה חלה ירידה של 40% בעלייה לארץ וכ-50 אלף מתו. שיעור הילודה - הגבוה ב-OECD

316 עולים מאתיופיה נחתו בישראל, נתניהו וגנץ קיבלו את פניהם/הסוכנות היהודית לארץ ישראל

עם סוף שנת 2020 אוכלוסיית ישראל נאמדת בכ-9.3 מיליון תושבים - כך פרסמה היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). מדובר בירידה בשיעור גידול שנתי שעומד השנה על 1.7% לעומת גידול של 1.9% בשנה שעברה. ירידה זו מוסברת בעיקר בעקבות משבר הקורונה שהוביל לצניחה במספר העולים החדשים שהגיעו השנה וגם לעלייה במספר המתים.

בלמ"ס מציינים כי בעקבות סגירת הגבולות האוויריים של ישראל כחלק מההתמודדות עם התפשטות הנגיף, כ-20 אלף עולים בלבד עלו לארץ השנה לעומת כ-34 אלף עולים בשנה שעברה - ירידה של יותר מ-40%. במקביל, הגיעו לישראל כ-11 אלף מהגרים - אזרחים עולים ואנשים שהיגרו במסגרת חוק הכניסה.

מחלקת קורונה בית חולים רמב"ם חיפה. ראובן קסטרו
התפשטות הנגיף הביאה לעלייה בתמותה. מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה/ראובן קסטרו

מספר העולים הגבוה ביותר שהגיעו לישראל השנה היה מרוסיה (38.1%), ואחריה אוקראינה (15.1%), צרפת (11%) וארצות הברית (10.7%). כלומר, יותר ממחצית מהעולים שהגיעו לישראל במהלך השנה הם דוברי השפה הרוסית.

כמו כן, התפשטות הנגיף בישראל הביאה לעלייה בתמותה כשבמהלך השנה האחרונה מתו כ-50 אלף איש לעומת 45 אלף בשנה שעברה. בהקשר הזה בלמ"ס מציינים כי בחודשים הראשונים מכניסת נגיף הקורונה לישראל, מספר המתים מהנגיף היה נמוך יחסית וכך גם האחוז מסך המתים. אולם מאמצע יולי שיעור זה נמצא במגמת עלייה. עם זאת, בסוף אוקטובר חלה ירידה באחוז המתים מקורונה מסך המתים הכללי.

טקס קבלת פנים למאות עולים ראשונים מאתיופיה שמגיעים ארצה במסגרת מבצע עלייה "צור ישראל" מאתיופיה., 3 בדצמבר 2020. איתן אלחדז/TPS, TPS
20 אלף עולים בלבד. טקס קבלת פנים למאות עולים מאתיופיה, החודש/TPS, איתן אלחדז/TPS

למרות המשבר הבריאותי והכלכלי, שיעור הילודה בישראל המשיך להיות גבוה ונותר כמעט ללא שינוי מהשנה שעברה - במהלך השנה נוספו לאוכלוסייה כ-176 אלף תינוקות, לעומת 177 אלף בשנה שעברה. כ-74% מכלל התינוקות נולדו לאימהות יהודיות, 23.4% לערביות וכ-2.8% ל"אחרות" (נוצריות לא-ערביות או ללא סיווג לפי דת). כמו כן, מהנתונים עולה כי שיעור הילודה בישראל הוא הגבוה ביותר בקרב המדינות המפותחות ה-OECD.

עוד עולה מהדוח של הלמ"ס כי כ-74% מסך אוכלוסיית ישראל הם יהודים, כ-21% - ערבים, ו-465 אלף - "אחרים". כ-84% מהגידול של אוכלוסיית ישראל נבע מריבוי טבעי, והשאר (16%) - כתוצאה מההגירה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully