וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטרים שהרגו ילד שחור שאחז באקדח צעצוע לא יעמדו לדין

משרד המשפטים הודיע כי אין די ראיות נגד שני השוטרים הלבנים שירו למוות בטמיר רייס בקליבלנד ב-2014. לטענתם, הם לא ידוע שמדובר באקדח צעצוע והם ירו בו אחרי שסירב להניח אותו. ב-2015 החליט חבר מושבעים שלא להעמיד לדין את השניים. המשפחה מאוכזבת: "אין צדק"

בווידאו: שוטרים שהרגו ילד שחור שאחז באקדח צעצוע בקליבלנד לא יעמדו לדין/צילום: רויטרס

משרד המשפטים בארצות הברית סגר הלילה (רביעי) את התיק נגד שני שוטרים לבנים שהיו מעורבים בהרג טמיר רייס, נער שחור בן 12 מקליבלנד שהחזיק אקדח צעצוע ונורה למוות ב-2014. התקרית הייתה אחת מכמה מקרים מתוקשרים שהביאו לעליית תנועת Black Lives Matter.

לפני חמש שנים החליט חבר מושבעים שלא להעמיד לדין את שני השוטרים, ומשרד המשפטים הודיע אף הוא על סגירת התיק בשל "חוסר בראיות". במשרד אמרו כי לא ניתן היה להוכיח מעבר לספק סביר שאחד מהם הפר את החוק ביודעין, וייתכן שהייתה זו טעות או שיקול דעת לקוי.

"אף שמותו של טמיר רייס הוא טרגדיה, הן המחלקה לזכויות אזרח והן לשכת התובע של ארצות הברית הגיעו למסקנה שלא הייתה כן הפרה של החוק הפדרלי שניתן להעמיד לדין עליה", מסר משרד המשפטים.

תיעוד: בן ה-12 שיחק באקדח צעצוע - השטר ירה בו למוות
27.11.14. רויטרס
השוטרים טענו כי הוא כיוון לעברם את הנשק. תיעוד התקרית מ-2014/רויטרס

שני השוטרים שהיו מעורבים בירי, טימותי ליימן ופרנק גרמבק, השיבו לקריאת חירום על אדם שמנופף באקדח בסמוך למרכז פנאי. עם זאת, במוקד לא העבירו להם את המידע שהתקבל על כך שמדובר בקטין וכי ייתכן שמדובר באקדח צעצוע.

"השוטרים האמינו כי הם השיבו לקריאה למגרש משחקים שבו אדם מתבגר נופף באקדח לעבר אנשים, ככל הנראה ילדים", נכתב בהודעת משרד המשפטים, שנפרסה על שישה עמודים. עוד נאמר כי תיעוד מצלמות האבטחה היה מטושטש מכדי להראות את מהלך האירועים שקדם לירי.

השוטרים טענו כי הם אמרו לרייס להשליך את הנשק, אבל במקום זאת הוא כיוון אותו לעבר. המשטרה אישרה כי היה זה אקדח צעצוע אחרי שרייס נורה למוות. ליימן, שירה את היריות הקטלניות, פוטר שלוש שנים מאוחר יותר אחרי ששיקר בריאיון העבודה שלו.

הפגנה בוושינגטון בעקבות הירי בנער השחור טמיר רייס, 30 בדצמבר 2020. AP
התיק נסגר בשל חוסר ראיות. הפגנה בוושינגטון בעקבות הירי ברייס/AP

הצוות המשפטי של המשפחה ואמו של רייס הביעו תסכול מהחלטת משרד המשפטים. "המשפחה תזכה בצדק כשהשוטרים שהרגו את הילד שלה יעמוד לדין", אמר עורך הדין סובוד צ'נדרה. ב-2016 פיצתה עיריית קליבלנד את המשפחה בשישה מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully