וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה בנאשוויל: המחבל המתאבד - מומחה לאלקטרוניקה בן 63

החוקרים אישרו כי הדגימות שנאספו בביתו של אנתוני קווין וונר זהות לאלו שנלקחו משרידי האדם שנמצאו בזירה. בכך, מתחזק החשד כי מדובר בפיגוע התאבדות, אך ב-FBI הבהירו: החקירה בשלב מוקדם מדי כדי לקבוע מה היה המניע שלו. שכנים: "הוא היה חנון מחשבים"

בווידאו: תיעוד פיצוץ כלי הרכב במרכז העיר נאשוויל טנסי/מתוך טוויטר

דגימות ה-DNA שנאספו בביתו של אנתוני קווין וורנר, החשוד בפיצוץ קרוואן התופת בשבת בעיר נאשוויל שבמדינת טנסי בארצות הברית, זהות לשרידי האדם שנמצאו בזירת האירוע - כך מסרו הלילה (שני) חוקרי ה-FBI והתביעה במדינה.

בכך, מתחזק החשד כי מדובר בפיגוע התאבדות שביצע וורנר, אולם החוקרים ציינו כי החקירה נמצאת כעת בשלב מוקדם מדי בכדי לקבוע מהו המניע מאחורי המעשה. גורמים במשרד התובע הראשי בארצות הברית משוכנעים שוורנר ביצע לבד את מעשיו, וכי אין כעת אדם אחר החשוד במלכוד המכונית ובפיצוץ שגרם לפציעתם של שלושה בני אדם ולהרס של כמה בניינים בבוקר חג המולד.

מוקדם יותר היום חשפה המשטרה כי וורנר בן ה-63 נחקר בעברו. הוא עבד בעברו בתחום האלקטרוניקה ובאזעקות, ועבד כיועץ מחשבים אצל מתווך בעיר. שלשום, הגיעו חוקרי הבולשת הפדרלית לביתו ואספו את הדגימות, לאחר שהתעורר החשד כי שרידי האדם שנמצאו בזירה הם שלו, וכי הוא זה שביצע את הפיצוץ.

בפיצוץ העז, שהרעיד את מרכז העיר בערב חג המולד, נפצעו שלושה בני אדם ונגרמו שיבושים בקווי התקשורת בטנסי ובארבע מדינות אחרות. נמל התעופה בעיר אף הושבת בעקבות האירוע. לאחר הפיצוץ, בתי עסקים וידוענים הציעו פרס של יותר מ-300 אלף דולר בעבור ראשו של האחראי למעשה.

כוחות משטרה וחקירה בזירת הפיצוץ בעיר נאשוויל, טנסי, ארצות הברית, 27 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
מוקדם מדי כדי לקבוע מה המניע. זירת הפיצוץ בנאשוויל, טנסי, אתמול/AP, אי-פי

על פי רישומים פומביים, וורנר התגורר עד לאחרונה באנטיוכיה, פרבר של נאשוויל, שם ערכה המשטרה בשבת חיפושים באחד הבתים. גם השכנים דיווחו כי ראו רכב מחנאות במקום. לפי הדיווחים, נאספו דגימת DNA מאמו של וורנר.

הוא היה טכנאי מחשבים בסוכנות נדל"ן בנאשוויל. מעסיקו לשעבר, סוכן הנדל"ן סטיב פרידריך, אמר כי וורנר התפטר החודש במפתיע לאחר ארבע שנים בחברה. פרידריך אמר כי המהלך היה "לא אופייני למדי". שכנה באנטיוכיה תיארה את וורנר כ"חנון מחשבים".

סטיב שמולדט, שהתגורר בסמוך לוורנר במשך יותר משני עשורים, תיאר אותו כ"ידידותי "ו"בעל פרופיל נמוך". הוא הוסיף: "אני מניח שיש אנשים שיגידו שהוא קצת מוזר".

"מעולם לא ראית מישהו בא והולך", סיפר. "ככל הידוע לנו, הוא היה סוג של חנון מחשבים שעבד בבית".

שמולדט אמר כי וורנר לא היו אינדיקציות לכך שוורנר החזיק בעמדות פוליטיות תקיפות. "מעולם לא היו לו שלטים בחצר או דגלים בחלון או משהו כזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully