וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 3 פצועים בפיצוץ מכונית בנאשוויל, הרשויות: "מעשה מכוון"

25.12.2020 / 17:23

חוקרים פדרלים הגיעו לזירה בעיר שבטנסי, אחרי שפיצוץ עז הרעיד את האזור בבוקר חג המולד. הפצועים פונו לבית החולים, אך לא נשקפת סכנה לחייהם. קודם לפיצוץ, קול כורז הזהיר: "התפנו עכשיו". שרידי אדם נמצאו במקום, טראמפ וביידן תודרכו

בווידאו: סופת שלג מכה בניו יורק/צילום: רויטרס

שלושה בני אדם נפצעו היום (שישי) בפיצוץ כלי רכב במרכז העיר נאשוויל שבארצות הברית, והמשטרה סבורה כי זו הייתה פעולה מכוונת שהמניע שלה טרם ברור. דובר המשטרה, דון ארון, אמר כי הפיצוץ קרה בשעה 6:30, ערב חג המולד, והוא ניפץ זכוכיות וגרם לנזק במבנים. הוא ציין כי הפצועים פונו לבית החולים, אך לא נשקפת סכנה לחייהם. שרידי אדם נמצאו בהמשך בסמוך לזירה.

שוטרים, צוותי כיבוי וחוקרים פדרלים הגיעו למרכז העיר שבמדינת טנסי, בלב לבו של האזור התיירותי של נאשוויל. עשן שחור ולהבות נראו עולים מהאזור בשעות הבוקר המוקדמות, וכמה מבנים רעדו בעקבות הפיצוץ העז ונרשמו שיבושים בקווי התקשורת, כולל השבתה של נמל התעופה בעיר. ראש העיר, ג'ון קופר, קרא לתושבים להתרחק ממרכז העיר.

המכונית שהתפוצצה הייתה רכב RV, המשמש למחנאות ולעתים למגורים זמניים. תיעוד ממצלמות האבטחה שפורסם ביוטיוב הראה את הרגעים שקדמו לפיצוץ, עם קול כריזה שהזהיר: "אם אתם שומעים את ההודעה הזאת, התפנו עכשיו". לאחר מכן נשמע רעש עז, ולהבות ועשן מילאו את המסך.

כוחות ההצלה בזירת הפיצוץ העוצמתי שאירע במרכז העיר נאשוויל שבמדינת טנסי, בבוקר חג המולד. 25 בדצמבר 2020. AP
כוחות ההצלה בזירת הפיצוץ, הבוקר/AP

המשטרה טרם חשפה מניע אפשרי לפיצוץ. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא, דונלד טראמפ, תודרך לגבי המצב בנאשוויל וכי הוא "ימשיך לקבל עדכונים שוטפים". טראמפ שוהה במועדון הגולף שלו בווסט פאלם ביץ'. גם הנשיא הנבחר ג'ו ביידן קיבל תדרוך על המצב, לפי צוות המעבר שלו.

אנדרו מקייב, סגן ראש ה-FBI לשעבר, אמר לרשת -CNN כי בפיצוץ בסדר גודל כזה תיחקר האפשרות כי מדובר בפיגוע טרור. לדבריו, יתכן שהמשטרה הייתה המטרה של הפעולה, משום שהם קיבלו דיווח על הרכב החשוד כשהוא התפוצץ.

אש בזירת הפיצוץ העוצמתי שאירע במרכז העיר נאשוויל שבמדינת טנסי, בבוקר חג המולד. 25 בדצמבר 2020. רויטרס
"כמו פצצה". עשן עולה מאזור השריפה שבזירת הפיצוץ בנאשוויל, היום/רויטרס

באק מקוי, תושב העיר המתגורר בסמוך לאזור הפיצוץ, פרסם בפייסבוק סרטונים המראים מים ניתזים על תקרת ביתו, כשאזעקות וזעקות של אנשים במצוקה נשמעות ברקע, ואש נראית ברחוב בחוץ. הוא אמר כי חלונות ביתו התנפצו לחלוטין כתוצאה מהפיצוץ.

"כל החלונות שלי, כל אחד ואחד מהם התנפץ לעבר החדר הסמוך. אם הייתי עומד שם זה היה מסתיים בצורה נוראית". אמר לסוכנות הידיעות אי-פי. "זה הרגיש כמו פצצה. זה היה כזה עוצמתי".

עד הראייה הוסיף כי "היו בערך ארבע מכוניות שעלו באש". לדבריו, הוא "לא יודע אם הן עלו באש מרוב החום, והאש פשוט התפשטה לעצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully