וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על מעצר עריק: מפגינים חרדים חסמו את כביש 4

מאות מפגינים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" חסמו צירים מרכזיים באזור בני ברק, במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבה שנעצר לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס. במקום התפתחו עימותים במהלכם נעצרו 13 מוחים ושוטר נפגע בראשו מאבן. "האלימות המשטרתית תיתקל ברוחם האיתנה של בחורינו"

בווידאו: מאות חרדים חוסמים את כביש 4 במחאה על מעצר עריק/צילום: ידיעות מהשטח

מאות מפגינים חרדים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" הקיצוני חסמו היום (ראשון) צירי תנועה מרכזיים באזור בני ברק, במחאה על המשך מעצרו של שכנא רוטנברג, תלמיד ישיבה עריק שנעצר בשבוע שעבר לאחר שלא התייצב כנדרש בלשכת הגיוס, לצורך חתימה על דחיית שירות. הכבישים נחסמו זמן קצר לפני כניסת הסגר לתוקף, בשעה 17:00. במקום נוצרו עומסי תנועה קשים.

במהלך המחאה, המשטרה עצרה 13 מפגינים בחשד להפרת החוק והסדר הציבורי לאחר שחסמו צירים ראשיים וכן יידו אבנים לעבר כוחות המשרה. אחד השוטרים נפגע בפניו מאבן שהושלכה לעברו וקיבל טיפול רפואי במקום. כמו כן, המשטרה משתמשת במכת"זית על מנת לפזר את המפגינים.

הפגנת הפלג הירושלמי  במחאה על המשך מעצרו של תלמיד ישיבה ,צומת קוקה קולה בני ברק, 27 בדצמבר 2020. איתן אלחדז, TPS
ההפגנה בצומת קוקה קולה בכביש 4, הערב/TPS, איתן אלחדז

במסגרת ההפגנה, שיצאה מאזור הרחובות ז'בוטינסקי-אהרונוביץ' בבני ברק, נחסם לתנועה כביש 4 ממחלף אם המושבות למחלף בר אילן בשני הכיוונים. שוטרי תנועה הכווינו את התנועה לדרכים חלופיות. כמו כן, נחסמו בכביש 4 מחלף אלוף שדה לכיוון צפון, מחלף מסובים לכיוון צפון, מחלף גנות לצפון, אם המושבות לכיוון דרום, מחלף מורשה לדרום ומחלף רעננה לדרום.

המשטרה נפרסה באזור בכוחות גדולים, ומארגני ההפגנה פרסמו קריאה למפגינים להגיע לכביש 4 מכל כיוון אפשרי, כדי להתגבר על המחסומים שהוצבו באזור. המשטרה ניסתה לפנות את המפגינים מהכביש הראשי שנחסם לתנועה ליותר משעה, אך ללא הצלחה. נרשמו עימותים בין הצדדים.

הפגנת הפלג הירושלמי במחאה על המשך מעצרו של תלמיד ישיבה , בני ברק, 27 בדצמבר 2020. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
המשטרה פרוסה באזור בכוחות גדולים. מעצר מפגין במחאה, היום/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

בוועדה להצלת עולם התורה, גוף האחראי על ההפגנה, אמרו כי ההפגנה התקיימה "לאור התנהלות המשטרה בהפגנה האחרונה בירושלים, ולאור ההתנהלות המשטרתית במחאות שהתקיימו בעבר בבני ברק, שהסתיימו בפציעות קשות של מפגינים ובאין ספור מעצרים ברוטאליים".

בוועדה ציינו כי הם דוחים ומגנים "את אלימות המשטרה, ומודיעים כי האלימות תיתקל ברוחם האיתנה של בחורי ישראל, שלא יוותרו בשום אופן על זכותם למחות, גם במחיר אלימות משטרתית קשה וגם מול תעלולים יח"צניים שמטרתם להכפיש ולהשחיר את פניהם".

ההפגנה הערב המשיכה את גל המחאות בעקבות מעצר העריק, כשבשבוע שעבר הפגינו מאות חרדים וחסמו את רחוב שרי ישראל ודרך יפו בירושלים. המפגינים חסמו לחלוטין את הכביש ואת ציר הרכבת הקלה, והן את הכניסה לעיר ובעקבות זאת נוצרו עומסי תנועה רבים באזור.

הפגנת הפלג הירושלמי במחאה על המשך מעצרו של תלמיד ישיבה , בני ברק, 27 בדצמבר 2020. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
נסיונות הפיזור באמצעות מכת"זית, במהלך ההפגנה הערב/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

כוחות המשטרה פעלו אז לפיזור ההפגנה, בין היתר תוך שימוש במכת"זיות. המשטרה הפסיקה כמעט לחלוטין להשתמש בכלי זה, ברקע מחאתם של מתנגדי נתניהו בבלפור. כמה בקבוקים נזרקו לעבר השוטרים, ושלושה מהם נפגעו לאורך ההפגנה. לדברי המוחים, גם מפגין אחד נפצע בעימותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully