וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמעבדה לשדה הקרב: הפיתוחים החדשים שישמשו את צה"ל נגד ארגוני הטרור

27.12.2020 / 16:00

בעוד ארגונים כמו חמאס וחיזבאללה שכללו את יכולותיהם בעזרת מערכות שהגיעו לשוק האזרחי, בצה"ל פועלים להטמיע טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו קישוריות בין זרועות הצבא. הפרויקטים שיאפשרו לצבא להיערך למלחמה הבאה עם פתרונות מעולמות הבינה המלאכותית

בווידאו: דיווח בסוריה לפיו ישראל תקפה מטרות במחוז חמאת/צילום: רויטרס

בצה"ל פועלים במשך שש השנים האחרונות להטמעת שיטות וטכנולוגיות מתקדמות של קישוריות בין כוחות האוויר, הים, היבשה והמודיעין. זאת, כחלק מההיערכות למלחמה הבאה בארגוני הטרור, שצפויה להתמקד לא רק בהתקפות אוויריות נגד אלפי מטרות, אלא בתמרון יבשתי.

יש לציין כי הרלוונטיות של התמרון נמצאת תמיד תחת הזכוכית המגדלת של הדרג המדיני בישראל, שמעדיף מלחמות סטריליות מהאוויר ללא הרוגים ופצועים. ובכל זאת, צה"ל, במסגרת התוכנית הרב שנתית "תנופה", קבע תו תקן המכונה "אתרוג" לגדודים המתמרנים במלחמה, והעביר לרשותם אמצעי לחימה ומערכות נשק מתקדמות.

על אף הקושי הכלכלי במימון פרויקטים עתירי טכנולוגיה, הוחלט בצה"ל להסיט משאבים כדי שיהיה ניתן לשפר ולייעל את שדה הקרב היבשתי, תוך כדי התמקדות באיתור ובתקיפה של אויב נעלם המסתתר בתוך שטחים בנויים בקרב אוכלוסייה אזרחית.

האתגר הנוסף של צה"ל הוא הקפיצה הטכנולוגית של ארגוני הטרור. מוצרים שבעבר היו רק בידי הצבא ניתנים כיום לרכישה בשוק האזרחי, בהם: מצלמות, מכ"מים, רחפנים, אמצעי קשר מוצפן, סנסורים מגוונים, שבשי קליטת GPS ומערכות לוחמה אלקטרוניות.

נגד איומים אלו ואחרים, חושפת עתה חברת רפאל חלק מהמוצרים שיאפיינו את הלחימה של צה"ל בעתיד הנראה לעין. הפתרונות של רפאל לאיומים מגיעים מעולמות הבינה המלאכותית והרובוטיקה.

עוד בוואלה!

המשטרה נערכת לסגר השלישי: כ-300 מחסומים בשעות הערב ואלפי שוטרים ייפרסו

לכתבה המלאה
״תפיסת שדה הקרב הרב-ממדי של רפאל״ וחשיפה ראשונה של יכולות ATR במערכות אוטונומיות ביבשה. דוברות רפאל, אתר רשמי
צה"ל מגיב לקפיצה הטכנולוגית של ארגוני הטרור. מוצרים של חברת רפאל/אתר רשמי, דוברות רפאל

"הדק חכם" הוא הפרויקט הראשון המיישם את התפיסה הרב ממדית ברפאל שמוטמע בימים אלו בצה"ל. חטיבת גולני כבר החלה לתרגל אותו בשטח. הפרויקט מאפשר ללוחמי צה"ל סוג של מרכז אש - מטרה שנעה בשטח, כשכלל הלוחמים מהאוויר ומהיבשה רואים אותה, ולבסוף מתקבלת החלטה של מפקד הגדוד מי יכול לתקוף בצורה היעילה והמהירה ביותר. חשוב להדגיש כי הפרויקט עדיין לא מבצעי, וכי קיימים עדיין שלבים נוספים בפיתוח והטמעה שלו בשטח.

הפרויקט השני כולל תפיסה רב ממדית לחיבור של כלל הנגמ"שים והטנקים. יהיה ניתן לשלב בהם טילי גיל, עמקות נשק נשלטות, מערכות מעיל רוח ורחפנים מתאבדים, המכונים "מעוז", שצה"ל רכש בהיקף של אלפים. השיטה משלבת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות שעד היום היו נחלתן של המערכות האוויריות כמו תקשורת מתקדמת, יכולות איסוף וניתוח מידע.

״תפיסת שדה הקרב הרב-ממדי של רפאל״ וחשיפה ראשונה של יכולות ATR במערכות אוטונומיות ביבשה. דוברות רפאל, אתר רשמי
יהפוך לגורם עצמאי בשטח בתבמרון. חייל החי"ר העתידי של רפאל/אתר רשמי, דוברות רפאל

השלב הבא הוא אבזור החייל העתידי במסגרת התמרון היבשתי. בעיני רפאל, לוחם החי"ר העתידי יהפוך לגורם עצמאי בשטח בתמרון ולשם כך יקבל שפע של אמצעי לחימה, גילוי ומודיעין בהתאם למרחב הלחימה.

הפרויקט הרביעי הוא זיהוי מטרות במרחב אורבני מורכב וצפוף שדורש כניסה של רובוטים, שנשלטים מרחוק וחלקם משוטט כדי לאתר את האויב הנסתר. לשם כך, פותחו רחפנים, טילים מדויקים, כלי טיס ואמצעי תצפית. לכן, אלוף במיל' הר אבן הדגיש כי הבשורה האמיתית היא היכולת של מערכות אוטונומיות לא רק לזהות מטרות, אלא לסווג אותן לפי סוגים. כל מטרה עוברת תהליך של סימון.

״תפיסת שדה הקרב הרב-ממדי של רפאל״ וחשיפה ראשונה של יכולות ATR במערכות אוטונומיות ביבשה. דוברות רפאל, אתר רשמי
הבשורה האמיתית היא היכולת של המערכות לסווג מטרות לפי סוגים. מוצרים של חברת רפאל/אתר רשמי, דוברות רפאל

ראש מרכז החדשנות ברפאל, תא"ל במיל' שמואל אולנסקי, הדגיש כי הכלים האוטונומיים שפיתחה רפאל הופכים להיות "העיניים של הכוחות בשטח". כמו כן, אמר כי הכלים האוטונומיים מאפשרים ללוחמי בשטח לשמור על שרידות וחשאיות בלילה, ולשם כך הם מצוידים ביכולות מתקדמות המאפשרות להם לזהות, לאתר ולסווג את פנים המבנה, בתנאי תאורה קשים ובצורה חרישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully