וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד של אדלשטיין: 100 אלף חיסונים ביום, גם בשבתות; 3,340 אובחנו ביממה

24.12.2020 / 21:30

שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו, חזי לוי, לפעול למתן חיסונים במתכונת של 24/7, בין היתר מחשש שהמוטציה החדשה שהתגלתה תגביר את קצב התחלואה. הוא הורה לגייס כוח אדם מספק כדי לעמוד ביעד. "הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו אותנו"

נתניהו: ישראל תהיה המדינה הראשונה שתצא ממגיפת הקורונה בתוך כמה שבועות/צילום: לע"מ

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי 3,340 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-389,502. אתמול נערכו כ-89,950 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 3.8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות. כמו כן, המשרד פרסם הערב את הנתונים באיחור, זאת בשל תקלה במערכת הנתונים.

מספר החולים הפעילים הוא 27,628. בבתי החולים מאושפזים 868 חולים, מתוכם 122 מונשמים ו-526 חולים קשה. נכון להיום, 3,170 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

במקביל, במהלך היום חוסנו 90 אלף בני אדם. שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה הערב את מנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, להגביר את מבצע החיסונים ברחבי הארץ. אדלשטיין נקב ביעד - 100 אלף חיסונים מדי יום, ואף ציין כי יש לפעול למתן החיסונים 24/7 - גם בשבתות. אדלשטיין נימק את הצעד, בין השאר, בחשש שהמוטציה החדשה שהתגלתה לאחרונה - תאיץ את קצב ההדבקה.

חיסונים נגד קורונה בקופת חולים לאומית, בני ברק 23 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם". חיסונים בבני ברק, השבוע/ראובן קסטרו

"מדינת ישראל נמצאת במערכה בריאותית שלא היתה כמותה מאז קום המדינה", אמר אדלשטיין. "בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן. ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם".

בשל כך, שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, לגייס כח אדם לשם כך, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום. "הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו את כולנו. אין פיקוח נפש גדול מזה", הוסיף אדלשטיין.

מוקדם יותר הערב, דווח כי 40 בדיקות לנגיף הקורונה שהגיעו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות נחשדות כי הן נושאות את המוטציה הגנטית הבריטית. בבדיקות נמצא עומס נגיפי חמור, שלא מוכר מהנגיף הרגיל בארץ.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שר הבריאות מעוניין לבצע בדיקות בכל השבוע, כולל בשבתות. בדיקות קורונה, החודש/ראובן קסטרו

הבדיקות עם העומס החריג נמצאות כרגע בתהליך של ריצוף גנטי, והתוצאות צפויות להתקבל בקרוב. החשד של הצוותים הרפואיים התעורר משום שמצאו כי הבדיקות "מתנהגות אחרת" מנגיף רגיל, ודומות במראה למוטציה הבריטית.

מנכ"ל משרד הבריאות הסביר היום כי המוטציה גורמת לשינוי במבנה החלבוני של הנגיף, מה שגורם לו להיות מדבק יותר. עם זאת, "הוא לא יותר אלים, התחלואה והתמותה לא עלו", הבהיר. לדבריו, "על פי כל המחקרים עד עתה, החיסונים של פייזר ומודרנה מכסים את הנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully