וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושב על העתיד: פוטין אישר חוק חסינות לנשיאים לשעבר

23.12.2020 / 9:29

נשיא רוסיה אישר שורת חוקים שמרחיבים את החסינות מפני העמדה לדין לנשיאים לשעבר, וכן מאפשרים להם לכהן כסנאטורים לכל החיים לאחר צאתם מהקרמלין. זאת בהמשך למשאל העם שאפשר לפוטין להישאר בשלטון עד 2036. המהלכים עשויים לרמז על עתידו של פוטין בן ה-68

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם אתמול (שלישי) על חוקים המעניקים לנשיאים לשעבר חסינות מורחבת מפני העמדה לדין, תוך שהם יוכלו לשמש סנאטורים לכל החיים לאחר עזיבתם את הקרמלין. החוקים החדשים אושרו אחרי רפורמות גורפות במערכת הפוליטית שיזם פוטין השנה. בין היתר, הוא יוכל להתמודד לשתי קדנציות נוספות, של שש שנים כל אחת, במקום לסיים את תפקידו ב-2024.

הרפורמות נתפסות כרמז למה שמתכננן פוטין ב-68 אחרי תום כהונתו הנוכחית, שהיא כהונתו השנייה ברציפות והרביעית בסך הכול. נשיאים לשעבר כבר היו זכאים לחסינות מהעמדה לדין על פשעים שביצעו לאורך כהונתם, אך החוק החדש מעניק להם חסינות לכל החיים וקובע כי לא ניתן לעצור אותם, לבדוק אותם, לחקור אותם או להעמיד אותם לדין.

נשיא רוסיה, ודלימר פוטין במהלך השתתפותו בפורום חברתי באמצעות הזום במוסקבה 14 בדצמבר 2020. רויטרס
לא הכריז אם יתמודד ב-2024. פוטין/רויטרס

החקיקה החדשה אף מקשה על ביטול חסינותו של נשיא לשעבר. בין היתר, התהליך דורש שמועצת הפדרציה, הבית העליון של הפרלמנט, יצביע באופן גורף לביטולה אם הבית התחתון מאשים אותו בבגידה או בפשע חמור אחר. החוקים האחרים שעליהם חתם פוטין מאפשרים לנשיאי רוסיה למנות עד 30 סנאטורים למועצת הפדרציה ולהצטרף למועצה בעצמם לאחר שעזבו את תפקידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully