וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אילו רצינו לחסל את נבלני, היינו מסיימים את העבודה

17.12.2020 / 13:14

נשיא רוסיה צחק אחרי התחקיר הבינלאומי שהצביע על יחידה חשאית ב-FSB בתור זו שהרעילה בגז העצבים את יריבו. לדבריו, נבלני, המחלים בגרמניה, אינו אדם מספיק חשוב כדי שישמש מטרה וכי הוא קיבל עזרה מארה"ב. "טריק שנועד לתקוף את הנהגת רוסיה"

בווידאו: פוטין מכחיש ניסיון הרעלה של נבלני/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי התחקיר העיתונאי הבינלאומי, שזיהה את הסוכנים האחראים להרעלתו של מתנגדו אלכסיי נבלני, הוא "טריק" שנועד לתקוף את הנהגת הרוסיה.

נבלני, המחלים במקום סודי בגרמניה מחשיפתו לגז העצבים הקטלני נוביצ'וק, אמר ביום שני כי המקרה שלו נפתר, אחרי שהתחקיר הבינלאומי זיהה צוות של מתנקשים משירותי הביטחון (FSB) כמי שניסה לחסלו. על פי התחקיר, שפורסם בין היתר באתר "בלינגקט", היריב הגדול של פוטין בעשור האחרון היה תחת מעקב במשך כמה שנים.

ה-FSB, היורש של ה-KGB הסובייטי, טרם הגיב על התחקיר. הקרמלין הכחיש מאז ההרעלה באוגוסט כי רוסיה ניסתה להתנקש בנבלני, שהתמוטט בטיסה פנימית מסיביר. כעבור כמה ימים, הוא הוטס לטיפול בבית חולים בברלין והחלים בהדרגה.

גרמניה ומדינות אחרות במערב זיהו את הרעל שכמעט הרג אותו כנוביצ'וק, גז עצבים שפותח בתקופת ברית המועצות ושימש גם להרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ב-2018.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על מסך במסיבת עיתונאים לרגל סוף השנה, 17 בדצמבר 2020. רויטרס
לא ברור אם יתמודד בבחירות הבאות. פוטין במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

פוטין דחה את הטענות הללו, ואמר כי נבלני אינו חשוב מספיק בשביל שיהווה מטרה. לדברי פוטין, שאמר את הדברים בעודו צוחק, אילו מישהו רצה להרעיל את נבלני, הוא היה משלים את העבודה. נשיא רוסיה אף האשים את נבלני בקבלת עזרה משירותי המודיעין האמריקניים, שלדבריו נועדה לגרום לשירותי הביטחון של רוסיה לפתוח עליו עין.

"אבל זה לא אומר שהוא צריך להיות מורעל", אמר פוטין במסיבת העיתונאים השנתית שלו, שאותה ניהל בשיחת וידאו מרחוק בשל מגיפת הקורונה. "מי צריך אותו?".

עוד בוואלה!

תחקיר: זו היחידה החשאית ברוסיה שהרעילה את נבלני

לכתבה המלאה
מרקל קוראת לרוסיה לחקור בצורה שקופה את ההתקפה נגד נבלני 
1.10.20. רויטרס
מחלים במקום סודי בגרמניה. נבלני ורעייתו יוליה/רויטרס

במהלך מסיבת העיתונאים, אמר פוטין כי הוא טרם החליט אם יתמודד שוב בבחירות ב-2024, וכי מוקדם מדי לדבר על כך. משאל עם שעבר מוקדם יותר השנה שינה את החוקה כך שפוטין בן ה-68, שנמצא בשלטון מאז שנת 2000 בתור נשיא או ראש ממשלה, יוכל לכהן עד 2036.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully