וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה לממשל האמריקני: ההאקרים הרוסים חדרו למיילים של בכירי האוצר

22.12.2020 / 19:07

במהלך מתקפת הסייבר הנרחבת, שבוצעה ככל הנראה מטעם ממשלת רוסיה, נפרצו עשרות מיילים של בכירי משרד האוצר. לפי הפרטים שנידונו בוועדות המודיעין והאוצר של הסנאט, נראה שהפריצה למשרד "משמעותית", וכי עדיין לא ידועים כל המהלכים או בדיוק איזה מידע נגנב

בווידאו: טראמפ מצייץ שמתקפת הסייבר תחת שליטה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המיילים של בכירי משרד האוצר של ארצות הברית נפרצו במהלך מתקפת הסייבר הנרחבת שפגעה בממשל. הסנאטור רון וויידן, החבר בוועדות המודיעין והאוצר של הסנאט, אמר הלילה לאחר תדרוך סגור כי ייתכן שההאקרים, שלפי החשד פעלו מטעם ממשלת רוסיה, גנבו צפנים חיוניים.

לדבריו, נראה שהפריצה למשרד האוצר "משמעותית". הוא הוסיף בהצהרה כי עשרות חשבונות מיילים נפרצו. "משרד האוצר עדיין לא יודע את כל המהלכים של ההאקרים, או בדיוק איזה מידע נגנב", הוסיף הסנאטור הבכיר.

הממשל האמריקני הודה בשבוע שעבר כי מערכות המחשב במשרדים רבים נפרצו על ידי האקרים דרך תוכנה של חברת SolarWinds, הנפוצה בקרב המגזר הציבורי והפרטי. חברי הקונגרס שתודרכו על ידי המודיעין האמריקני, כמו גם שר החוץ מייק פומפאו והתובע הכללי וויליאם בר, כולם אמרו שרוסיה אחראית למתקפה.

בניין משרד האוצר האמריקני בוושינגטון. 14 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
נראה שהפריצה "משמעותית". בניין משרד האוצר האמריקני בוושינגטון/AP, אי-פי

עם זאת, הנשיא היוצא דונלד טראמפ פקפק באחריותה של רוסיה וגם בהיקף הפריצה, וטען שהמצב תחת שליטה וכי התקשורת מנפחת את הנושא. הוא ציין כי ייתכן שסין האחראית, מבלי לבסס את דבריו.

עד כה, ידוע על פריצות למחלקת המדינה, משרד המסחר, האוצר, ביטחון המולד ומכוני הבריאות הלאומיים. עם זאת, מומחים חוששים שההיקף האמיתי גדול יותר, כולל חדירה לגופי המודיעין האמריקני, בשל השימוש הנרחב בתוכנה של SolarWinds.

הסנאטור רון וויידן, החבר בוועדות המודיעין והאוצר של הסנאט. אי-פי, AP
"עדיין לא יודעים את כל מהלכי ההאקרים, או בדיוק איזה מידע נגנב". הסנאטור רון וויידן/AP, אי-פי

וויידן אמר כי רשות המסים הפדרלית אמרה כי אין ראיות לכך שהיא נפרצה או שנגנב מידע של משלמי המס. עם זאת, הוא תקף בחריפות את הממשל על שלא נקט צעדים תקיפים יותר כדי להגן על המערכות שלו. לדבריו, בממשל טראמפ זלזלו במשך שנים באזהרות של מומחי סייבר מפני ההתמקדות של האקרים בגניבת צפנים.

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, שיושבע כנשיא ה-46 ב-20 בינואר, הבטיח להעניש את האחראים למתקפה. לפי גורמים שונים, בין האפשרויות העומדות בפניו הן סנקציות כלכליות או מתקפת סייבר נגדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully