וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האקרים רוסים פרצו למשרדי האוצר והמסחר בארה"ב

עודכן לאחרונה: 14.12.2020 / 12:24

בניו יורק טיימס נחשף כי ההאקרים פרצו למחשבים של גורמים בכירים בממשל טראמפ. לדברי מומחי סייבר, מדובר בפריצה הגדולה ביותר במדינה ב-5 השנים האחרונות, ובין הנפגעים היו גם סוכנויות הקשורות לביטחון הלאומי בארה"ב. בקרמלין מכחישים שיש להם חלק בפרשה

בווידאו: ה-FBI מזהיר שרוסיה ואיראן ניסו להתערב בבחירות לנשיאות/צילום: רויטרס

ממשל טראמפ הודה כי האקרים שפועלים מטעם ממשלה זרה, כנראה סוכנות מודיעין רוסית, פרצו לרשתות ממשלתיות מרכזיות, כולל משרד האוצר ומשרד המסחר, וכי הייתה להם גם גישה חופשית למיילים של אנשים בממשל בארצות הברית - כך דווח הלילה (שני) בניו יורק טיימס. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר היום כי "אנחנו לא מעורבים", בתגובה לשאלות בנושא.

גורמים רשמיים אמרו כי מתנהל מצוד של סוכנויות פדרליות כולל ה-FBI אחר ההאקרים, כדי לקבוע אילו רשתות הותקפו ולאמוד את עצמת הנזק. לפי מומחים פדרליים ואחרים, מדובר בפריצה הגדולה ביותר בחמש השנים האחרונות, ואף ציינו כי שורה של סוכנויות הקשורות לביטחון הלאומי בארצות הברית היו בין הנפגעות מהפריצה, אך לא ברור אם המערכות שנפרצו מכילות חומר מסווג.

שני גורמים המעורים בנושא אמרו לרויטרס כי הפריצות קשורות לקמפיין רחב יותר שכולל את הפריצה האחרונה לחברת אבטחת הסייבר האמריקנית הגדולה FireEye, שלה יש חוזים ממשלתיים ומסחריים.

ממשל טראמפ לא פירט על הפריצה בפומבי, אך בעוד שמרבית החששות התרכזו בסכנת ההתערבות רוסית בבחירות 2020, סוכנויות מפתח שעבדו עבור הממשל בנושאים שאינם קשורים לבחירות - היו למעשה יעד למתקפה מתוחכמת ונרחבת, לה הם לא היו מודעים עד השבועות האחרונים.

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון אוליוט, אמר מוקדם יותר כי הדיווחים מוכרים לו ולאנשיו. "אנו נוקטים צעדים הדרושים לזיהוי וטיפול בכל הנושאים האפשריים שנוגעים למצב הזה".

בניין משרד האוצר האמריקני בוושינגטון. 14 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
לא ידועה זהות המדינה העומדת מאחורי הפריצה. בניין משרד האוצר האמריקני בוושינגטון/AP, אי-פי

שלושה אנשים המעורים בנושא אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ישנו חשש בקרב קהיליית המודיעין האמריקנית שההאקרים ישתמשו בכלי הדומה לזה ששימש אותם למתקפה כדי לפרוץ לסוכניות ממשל אחרות בארצות הברית. עם זאת, המניע להתקפה עדיין לא ברור. פקיד ממשלתי בכיר אמר כי מוקדם מדי לדעת עד כמה מזיקות ההתקפות האחרונות ומה כמות החומר שאבדה בפריצה.

על פי אחד הגורמים, הפריצה משמעותית עד כדי כך, שהיא הובילה להתכנסות של המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית בבית הלבן. הגורמים ציינו כי בין היתר, ההאקרים פרצו לתוכנת האופיס של מיקרוסופט, שברשות המשרד לתקשורת ומידע, וכן כי מיילים של הצוות במשרד היו תחת מעקב הפורצים במשך חודשים. "זו מדינה זרה", אמר אדם אחר שתודרך בעניין. "אנחנו פשוט עדיין לא יודעים איזו".

לפני כחודש וחצי, זמן קצר לפני הבחירות בארצות הברית, ה-FBI והמחלקה לביטחון המולדת הודיעו כי האקרים איראנים השיגו נתונים של אלפי בוחרים ושלחו אליהם הודעות דואר אלקטרוני מאיימות במטרה להשפיע על הצבעתם. בהצהרה משותפת אישרו הגופים כי "מי שעומד מאחורי הפעילות, השיג בהצלחה את מאגר הבוחרים של מדינה אחת לפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully