וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הבחירות בארה"ב: האקרים איראנים פרצו למאגר בוחרים של אחת המדינות

31.10.2020 / 9:30

גופי הביטחון האמריקנים הודיעו כי האקרים הצליחו להשיג נתונים של אלפי מצביעים ושלחו להם מיילים מאיימים בשם קבוצת ימין קיצוני התומכת בטראמפ. מומחים טענו שמדובר בניסיון הפחדה. דובר המשלחת האיראנית באו"ם הכחיש: "אנו לא מתערבים בבחירות במדינות אחרות"

בווידאו: ה-FBI מזהיר שרוסיה ואיראן ניסו להתערב בבחירות לנשיאות/צילום: רויטרס

האקרים איראנים הצליחו להשיג נתונים על אלפי בוחרים בארצות הברית ושלחו אליהם הודעות דואר אלקטרוני מאיימות - כך הודיעו הלילה (שבת) ה-FBI והמחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית. בהצהרה משותפת אישרו הגופים כי "מי שעומד מאחורי הפעילות, השיג בהצלחה את מאגר הבוחרים של מדינה אחת לפחות".

ההצהרה מאששת באופן חלקי סרטון שפורסם במסגרת קמפיין להפצת מידע שקרי בשבוע שעבר. הקמפיין הורכב מאלפי הודעות דואר אלקטרוני מאיימות שנשלחו למצביעים בארצות הברית בשם קבוצת ימין קיצוני בעד טראמפ. ההודעות הכילו סרטון, בו נראה האקר כשהוא מתיימר להדגים איך אפשר ליצור הרס על ידי פריצת הרשימות של נתוני הבוחרים.

מומחים שבדקו את הסרטונים אמרו כי מדובר בניסיון להפחיד את המצביעים בנוגע לאמינות הבחירות ב-3 בנובמבר.

ניידות של ה-FBI מחוץ למטה הארגון בוושינגטון. 28 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
ההאקרים סרקו כמה אתרי בחירות של מדינות נוספות לאיתור נקודות תורפה. ה-FBI/רויטרס, רויטרס

בהצהרה, הארגונים האמריקנים לא חשפו לאיזו מדינה פרצו ההאקרים, אם כי בסרטון הופיעו בחטף פרטים אישיים כביכול של מצביעים מאלסקה. ה-FBI, המחלקה לביטחון מולדת ואגף הבחירות באלסקה לא הגיבו על כך. הם אמרו כי ההאקרים האיראניים סרקו גם כמה אתרי בחירות של מדינות אחרות לאיתור נקודות תורפה.

הרשויות האמריקניות בכוננות גבוהה לאיום סייבר פוטנציאלי בבחירות הקרובות, שיערכו בעוד שלושה ימים, בהן הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ מתמודד נגד המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן.

עוד בוואלה!

ראשי המודיעין בארה"ב: רוסיה ואיראן ניסו להתערב בבחירות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן במהלך העימות הראשון בקליבלנד, אוהיו, ארה"ב 29 בספטמבר 2020. רויטרס
כוננות גבוהה מהאיום של התערבות סייבר פוטנציאלית בבחירות, טראמפ וביידן/רויטרס

בשבוע שעבר, דובר המשלחת האיראנית באו"ם הכחיש את ההאשמות. "שלא כמו ארצות הברית, איראן לא מתערבת בבחירות במדינות אחרות", כתב הדובר עלי רזא מיריוספי. "העולם עד לניסיונות הציבוריים הנואשים של ארצות הברית לערער את תוצאות הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully