וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI עצר 5 מרגלים סינים שעקבו אחרי מתנגדי משטר בארה"ב

28.10.2020 / 22:15

העצורים בניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה, נמנים עם שמונה נאשמים בקשירת קשר עם הרשויות בסין ומעקב אחר משפחות במדינה, במטרה לכפות עליהם לשוב למולדתם. אחד הנאשמים הוא חוקר פרטי אמריקני. "זה המקרה הראשון מסוגו ולדעתי הוא משמעותי", אמר מ"מ התובע

בווידאו: 8 מואשמים במזימה להטריד ולהפחיד אזרחים כדי שיחזרו לסין/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

חמישה בני אדם נעצרו היום (רביעי) בארצות הברית והואשמו בקשירת קשר עם הרשויות בסין, ומעקב אחר משפחות סיניות במדינה, במטרה לכפות עליהם לשוב למולדתם. חמשת האנשים שנעצרו היום בניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה, הם חלק משמונה נאשמים בפרשה, כששאר הנאשמים נותרו ככל הנראה בסין. אחד מהם הוא חוקר פרטי אמריקני שנשכר כדי לסייע בריגול אחר המשפחה.

במסגרת הפעולה הסינית, שהקיימה בין השנים 2016-2019 ונודעה בשם "מבצע ציד השועלים" או "מבצע סקיי-נט", בוצעו ניסיונות להפחיד אזרחים סינים במדינות זרות, במטרה לגרום להם לחזור לסין ולהישפט בהאשמות שונות. לארצות הברית אין הסכם הסגרה עם סין.

ארצות הברית דורשת כי כל מי שפועל מטעם מדינה זרה יירשם ויודיע על כך בפני הגופים המשפטיים הנדרשים. כל שמונת הנאשמים בפרשה מתמודדים עם האשמות לקשירת קשר לפעולה כסוכנים בלתי חוקיים של ממשלה זרה. דובר השגרירות הסינית בארצות הברית לא הגיב בנושא.

ניידות של ה-FBI מחוץ למטה הארגון בוושינגטון. 28 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
ניידות של ה-FBI מחוץ למטה הארגון בוושינגטון/רויטרס, רויטרס

"זה המקרה הראשון מסוגו ולדעתי הוא משמעותי", אמר ממלא מקום התובע האמריקני במחוז המזרחי של ניו יורק, סת' דוצ'ארם. "מה שגורם למקרה הזה לבלוט הוא שהוא כרוך באופן ישיר במאמצים של מעצמה זרה לבצע כאן פעילות לא חוקית על אדמת ארצות הברית".

בכתב האישום נטען כי הקבוצה זממה להטריד עובד ממשל סיני לשעבר, המתגורר בניו ג'רזי מ-2010, יחד עם אשתו ובתו. ההטרדות לכאורה שעברה המשפחה, כללו שליחת מסר מאיים שבו הובהר כי "אם אתה מוכן לחזור לסין ולבלות עשר שנים בכלא, אשתך וילדיך יהיו בסדר. זה יהיה הסוף של העניין הזה". המשפחה קיבלה גם איומים ברשתות החברתיות, כמו גם חבילות שהכילו איומי וידיאו מוקלטים.

עוד בוואלה!

טייוואן רוכשת נשק במיליארדי דולרים מארה"ב מול איומי סין

לכתבה המלאה

לפי הודעות שפרסם הממשל הסיני יחד עם האינטרפול ב-2012 וב-2014, צוין שמו של עובד הממשל לשעבר מניו ג'רזי, כמבוקש נמלט החשוד במעילה, שימוש לרעה בכוח וקבלת שוחד.

שלושה מהנאשמים - ג'ו יונג, הונגרו ג'ין ומייקל מקמהון - נעצרו בניו יורק ובניו ג'רזי, ויופיעו בבית המשפט בהמשך. שניים נוספים - רונג ג'ינג וז'נג קונגיינג - נעצרו בקליפורניה. שלושה נאשמים נוספים - ג'ו פנג, הו ג'י ולי מינג'ון - נותרו ככל הנראה בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully