וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: רוסיה, סין ואיראן מנסות לרגל אחרי טראמפ וביידן

10.9.2020 / 23:56

החברה אמרה כי האקרים זרים פועלים כדי לפרוץ לחשבונות של אנשי קמפיין רפובליקנים ודמוקרטים. הרוסים משתמשים באותה קבוצה שפרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ב-2016. "ככל שמועד הבחירות מתקרב, המאמצים מתגברים"

בוידאו: טראמפ: לא קיבלתי הוכחות לכך שנבלני הורעל בגז העצבים נוביצ'וק/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

האקרים רוסים, סינים ואיראנים מנסים לרגל אחרי הקמפיינים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושל יריבו בבחירות ג'ו ביידן - כך אמרה הערב (חמישי) חברת מיקרוסופט. הצהרתה חשפה כיצד יועצים בשני הקמפיינים נתונים בסכנה ממאמצי ריגול דיגיטליים ברחבי העולם, לקראת אחת ממערכות הבחירות הרות הגורל ביותר שידעה ארצות הברית זה כמה עשורים.

סגן הנשיא של החברה לביטחון משתמשים, טום בורט, אמר כי אותה קבוצת האקרים רוסית, שהתערבה בבחירות ב-2016, ניסתה בשנה האחרונה לפרוץ לחשבונות הקשורים ליועציים פוליטיים, רפובליקנים ודמוקרטים, וכן לארגונים ולמכוני מחקר.

בורט הוסיף כי האקרים סינים התמקדו באנשים "המקורבים ביותר לקמפיינים ולמועמדים לנשיאות", כולל ניסיון לפרוץ למייל האישי של מקורב אחד לביידן, ששמו לא נחשף, וכן "לפחות אדם אחד שהיה בעבר מקורב לממשל טראמפ".

סניף מיקרוסופט בוונקובר, קנדה. ShutterStock
האקרים סינים התמקדו באנשים המקורבים ביותר למועמדים לנשיאות. מיקרוסופט וונקובר/ShutterStock

עוד הוא אמר כי האקרים איראנים, שכבר נחשפו על ידי מיקרוסופט אחרי ניסיונות שלהם לרגל אחרי ממשל טראמפ, ניסו להתחבר לחשבונות השייכים לגורמים בממשל טראמפ ולחברי צוות הקמפיין של הנשיא הרפובליקני.

בחברה לא ציינו את זהות המטרות של ההאקרים הזרים, אך לפי בורט, מאמציהם של הסינים ושל האיראנים לא היו מוצלחים. מנגד, הוא לא התייחס לתוצאות המבצעים של ההאקרים הרוסים. הבכיר אמר, באופן כללי, כי הניסיונות של ההאקרים הזרים גוברים ככל שמתקרב מועד ההצבעה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו בבית הלבן, הערב. 10 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
קבוצות ההאקרים הגבירו את המאמצים לקראת הבחירות לנשיאות. טראמפ בבית הלבן/רויטרס, רויטרס

בכיר במשרד האמריקני לביטחון פנים, כריסטופר קרבס, אמר שהאזהרה של מיקרוסופט עולה בקנה אחד עם תצהירים קודמים של הקהילה המודיעינית לגבי קבוצות מרוסיה, סין ואיראן המרגלים אחר מטרות בקמפיינים של המועמדים לנשיאות.

קרבס הדגיש כי למרות הניסיונות להתחבר לחשבונות של חברי צוותי הקמפיין של המועמדים, "לא זוהתה השפעה על המערכות המתפעלות את הבחירות".

מהקמפיינים של ביידן וטראמפ נמסר כי הם היו מודעים לכך שהיוו מטרות למעקב, ולכן ההודעה של מיקרוסופט לא הפתיעה אותם.

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן מוסר הצהרה בווילמינגטון, דלוואר, 4 בספטמבר 2020. רויטרס
הקמפיינים של ביידן וטראמפ היו מודעים לכך שהיוו מטרות למעקב. ביידן בדלוואר/רויטרס

בכיר בשגרירות הרוסית, ניקולאי לקונין, דחה את הטענות בדבר ניסיונות הריגול. הוא אמר כי האמריקנים "דנים כבר שנים ב'התערבות' בבחירות, מבלי להציג שום ראיה עובדתית".

השגרירות הסינית בוושינגטון והמשלחת האיראנית לאו"ם בניו יורק גם כן לא הגיבו לטענות. בייג'ינג וטהראן הכחישו בעבר האשמות בדבר ריגול סייבר.

אנליסט בחברת הגנת הסייבר FireEye, ג'ון הלטקיסט, הביע דאגה מפני ניסיונות הריגול של קבוצות ההאקרים. "מפלגות וקמפיינים הן מקור מודיעיני טוב עבור מדיניות עתידית", אמר. הלטקיסט הוסיף כי הוא מודאג באופן אישי מכך שקבוצת ההאקרים הרוסית Fancy Bear הייתה מעורבת. זאת, משום שההיסטוריה של הקבוצה בריגול והדלפת מידע "מעלה את הסיכוי שישיגו מידע נוסף בהמשך או פעילות מסוכנת אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully