וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ הטיל סנקציות על חבר פרלמנט אוקראיני שהדליף שיחות של ביידן

10.9.2020 / 21:15

אנדריי דרקאץ', בעל קשרים לרוסיה, שחרר הקלטה משיחה של ביידן ונשיא אוקראינה לשעבר שנערכה כדי לפגוע בקמפיין שלו לנשיאות, אותה שיתף גם טראמפ. הוא נכנס לרשימה השחורה של ארה"ב, כמו גם שלושה אזרחים רוסים. מנוצ'ין: "נשתמש בכל הכלים שברשותנו לשמירת הגינות הבחירות"

בוידאו: טראמפ: לא קיבלתי הוכחות לכך שנבלני הורעל בגז העצבים נוביצ'וק/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ממשל טראמפ הטיל הערב (חמישי) סנקציות על חבר בפרלמנט של אוקראינה, בעל קשרים לרוסיה, שהתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית כששחרר הקלטות שנערכו במטרה לפגוע בקמפיין של המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן. ההקלטות קודמו בין היתר על ידי הנשיא דונלד טראמפ. שלושה אזרחים רוסים שעובדים בסוכנות לחקר האינטרנט נכללו גם הם ברשימה השחורה.

הצעד שנקט משרד האוצר האמריקני הוא הפעם השנייה בחודשיים בה הוא קרא לאנדריי דרקאץ' בשמו. גורמי מודיעין אמריקנים אמרו בהצהרה בחודש שעבר כי ההקלטות שהפיץ דרקאץ', בהן נשמעת שיחה בין ביידן לנשיא אוקראינה באותה תקופה, פטרו פורושנקו, היו חלק ממאמץ רחב יותר של רוסיה לפגוע במועמד לנשיאות לפני הבחירות ב-3 בנובמבר.

המחוקק האוקראיני, דרקך במהלך במסיבת עיתונאים בקייב 9 באוקוטבר 2019. רויטרס
אנדריי דרקאץ'/רויטרס

המהלך של הממשל היה יוצא דופן בשל ההודעה שנלוותה לו, בה נאמר כי ההקלטות של דרקאץ' קידמו טענות נגד ביידן שנשענות על "עלילות שקריות ולא מבוססות". טראמפ הפיץ את ההקלטות דרך פרסום מחדש של פוסטים בטוויטר שכללו אותן.

"זה כמעט ודאי שדרקאץ' סימן את אוכלוסיית המצביעים בארצות הברית, דמויות אמריקניות בולטות וחברים בממשלה, בהתבסס על השימוש שלו בפלטפורמות אמריקניות, מסמכים וסרטונים בשפה האנגלית, ולוביסטים פרו-רוסים בארצות הברית שהדהדו את הטענות שלו", נאמר בהצהרת משרד האוצר על הכללתם של לדרקאץ' ושלושה בני אדם אחרים הקשורים לרוסיה תחת צו נשיאותי שנועד למנוע התערבות בבחירות.

דרקאץ' הוא בוגר של אקדמיית הריגול ברוסיה, שלפי משרד האוצר שומרת על קשרים קרובים לשירותי הביון הרוסים. "אנדריי דרקאץ' וסוכנים רוסים אחרים מפעילים מניפולציות והונאות כדי לנסות להשפיע על הבחירות בארצות הברית ובכל מקום אחר ברחבי העולם", אמר שר האוצר סטיבן מנוצ'ין. "ארצות הברית תמשיל חהשתמש בכל הכלים שברשותה כדי לאתגר את הקמפיין הרוסי להפצת מידע כוזב ולשמור על הגינות מערכת הבחירות שלנו".

עוד בוואלה!

בכיר אמריקני: הממשל ניסה להפסיק את הדיווחים על התערבות רוסיה

לכתבה המלאה
נשיא אוקראינה פטרו פורשנקו וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בקייב, 16 בינואר 2017. רויטרס
שיחה ערוכה ביניהם הופצה. נשיא אוקראינה וביידן בקייב, ב-2017/רויטרס

בחודש מאי, דרקאץ' שחרר הקלטות קוליות של שיחות לכאורה בין ביידן, בתקופה בה היה סגן הנשיא, לנשיא אוקראינה לשעבר. הכוונה בהפצת ההקלטות הייתה לקדם את הטענה חסרת הבסיס שביידן דרש את פיטוריו של התובע הכללי באוקראינה, משום שהוא חקר חברת גז במדינה בה בנו של המועמד לנשיאות, האנטר, היה חלק מחבר המנהלים.

בידן ייצג את העמדה הרשמית של ממשל אובמה ובעלות ברית רבות אחרות במערב, שביקשו למנוע את כהונתו של התובע שנתפס כחלש בפני השחיתות.

רודי ג'וליאני ודונלד טראמפ באירוע בחירות בניו ג'רזי, ארצות הברית, 14 באוגוסט 2020. AP
שמו של דראקיץ' חזר ועלה סביב ההאשמות כלפי ביידן. טראמפ וג'וליאני/AP

שמו של דרקאץ' חזר ועלה סביב ההאשמות הבלתי מבוססות של הנשיא טראמפ, עורך דינו רודי ג'וליאני, וכמה מחוקקים רפובליקנים שהאנטר השתמש בהשפעה שלו ושל אביו לסיוע לחברת הגז, בוריסמה. הדמוקרטים טוענים שדרקאץ' עזר לבנות את ההאשמות כלפי ביידן. הם ואחרים התריעו באופן מיוחד מפני הקשר של דרקאץ' לג'וליאני, כמו גם להצהרות האוקראיניות בדבר העברת מידע למחוקקים בארצות הברית. ג'וליאני ציטט את המידע שדרקאץ' הפיץ כראיה בביקורת שלו על משפחת ביידן.

ג'וליאני לא השיב עד כה לבקשה לתגובתו, אולם ראש העיר ניו יורק לשעבר אמר כי הוא קיים מגעים תכופים עם דרקאץ'. השניים נפגשו בדצמבר במהלך נסיעה לאוקראינה, שהייתה חלק מהמאמצים של מקורבים לטראמפ להשיג מידע שיפגע בביידן.

שלושת האנשים האחרים עליהם הוטלו הסנקציות קשורים לסוכנות לחקר האינטרנט, "חוות טרולים" שבכירים בארצות הברית אמרו שהתערבה בבחירות ב-2016 דרך יצירת מחלוקות והפצת מידע כוזב דרך משתמשים מזויפים ברשתות החברתיות. אחד העובדים, ארטם ליפשיץ, הואשם בנפרד בקשירת קשר לשימוש בזהויות גנובות של אמריקנים כחלק ממבצע ל"שיבוש ההליך הדמוקרטי ולהפצת חוסר אמון במועמדים למשרות פוליטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully