וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו על מתקפת הסייבר בארה"ב: "זה די ברור שרוסיה אחראית"

בהתייחסות ראשונה לפריצה לסוכנויות ממשלתיות וחברות בארה"ב, שר החוץ הבהיר כי מוסקבה מעורבת במתקפה. לפי רויטרס, בין המטרות היו גם ארגונים קטנים יותר במדינה ובבריטניה. "עדיין מנסים להבין מה היה, אבל נראה שגם חברות וממשלות ברחבי העולם נפגעו", אמר פומפאו

בווידאו: ה-FBI מזהיר שרוסיה ואיראן ניסו להתערב בבחירות לנשיאות/צילום: רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר הלילה (שבת) כי הוא מאמין שרוסיה עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על שרתי סוכנויות ממשלתיות במדינה. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח לפי גורם ביטחוני ורשומות אינטרנט כי ההאקרים החשודים ריגלו גם אחר ארגונים קטנים יותר, בהם חברות בבריטניה, ספק אינטרנט בארצות הברית וממשלה מחוזית באריזונה.

"אני לא יכול לומר הרבה משום שאנחנו עדיין מנסים להבין מה בדיוק זה היה, ואני בטוח שחלק מהפרטים יישארו חסויים", אמר פומפאו בריאיון לרדיו, "אבל היה מאמץ משמעותי להשתמש בתוכנת צד-שלישי כדי להטמיע קוד במערכות ממשלתיות בארצות הברית, וכעת נראה שגם במערכות של חברות פרטיות וכן חברות וממשלות ברחבי העולם".

"זה היה מאמץ מאוד משמעותי, ואני סבור שאנחנו יכולים להגיד בבטחה שהרוסים שהיו מעורבים בפעילות הזו", קבע.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו במוסקבה, 14 במאי 2019. רויטרס
"מאמץ משמעותי". פומפאו ופוטין/רויטרס

מתקפת הסייבר, שנחשפה בתחילת השבוע, הכתה במחלקת המדינה בארצות הברית, במשרד האוצר, המשרד לביטחון המולדת ובמשרד האנרגיה. בחלק מהמקרים, הפריצה כללה מעקב אחר מיילים, אולם לפי מומחים לביטחון סייבר, עדיין לא ברור כיצד פעלו ההאקרים כשנכנסו למערכות.

הנשיא דונלד טראמפ טרם התייחס לפריצה בפומבי. דובר הבית הלבן בריאן מורגנשטרן אמר כי שהוא עודכן "כפי שצריך". היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן הודיע כי הוא מוביל פגישות בין-משרדיות מדי יום, ולעתים אף יותר. "הם עובדים קשה מאוד להשקטת המתקפה וכדי לוודא שהמדינה שלנו בטוחה. לא ניכנס ליותר מדי פרטים כי לא פשוט נגיד ליריבים שלנו מה אנחנו עושים כדי להילחם בהם", אמר מורגנשטרן.

השתיקה של טראמפ מעמידה בספק את האפשרות של תגובה מהירה נגד רוסיה, ומעבירה את האחריות לפעולה נגדית - בין אם בסנקציות, אישומים פליליים או סייבר - לידי הממשל של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

בניין משרד האוצר האמריקני בוושינגטון. 14 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
גם ארגונים קטנים יותר נפגעו. בניין משרד האוצר בוושיגנטון/AP, אי-פי

הודעתו של פומפאו באה לאחר שאתמול משרד האנרגיה אישר כי הוא מטפל במתקפת סייבר של האקרים הפועלים ככל הנראה מטעם רוסיה. אולם, במשרד הבהירו כי המתקפה פגעה ברשתות עסקיות בלבד וכי לא נפגעו המערכות הביטחוניות שתחת אחריותו. "בשלב זה, החקירה מצאה כי התוכנה הזדונית כוונה לרשתות עסקיות בלבד, ולא השפיעה על תפקידי הביטחון הלאומי החיוניים במשימה של המחלקה", אמרה דוברת המשרד, שלין היינס.

גורמים רשמיים אמרו כי מתנהל מצוד של סוכנויות פדרליות כולל ה-FBI אחר ההאקרים, כדי לקבוע אילו רשתות הותקפו ולאמוד את עצמת הנזק. לפי מומחים פדרליים ואחרים, מדובר בפריצה הגדולה ביותר בחמש השנים האחרונות, ואף ציינו כי שורה של סוכנויות הקשורות לביטחון הלאומי בארצות הברית היו בין הנפגעות מהפריצה, אך לא ברור אם המערכות שנפרצו מכילות חומר מסווג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully