וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על צו: "על מבנים פדרליים להיות יפים"

הנשיא היוצא קבע כי יותר מדי מבנים פדרליים משקפים עיצובים "ברוטליים" מהמאה האחרונה. לדבריו, על המבנים להיבנות בסגנון קלאסי, כמו הבית הלבן

בווידאו: טראמפ מצייץ שמתקפת הסייבר תחת שליטה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על צו שלפיו מבנים פדרליים ברחבי המדינה צריכים להיות "יפים" ולהיבנות בסגנון יווני רומי קלאסי. בצו הנשיאותי שעליו חתם הנשיא היוצא נאמר כי יותר מדי מבנים פדרליים משקפים עיצובים "ברוטליים" מהמאה האחרונה. לפי הצו, על מבני הממשל להיראות כמו האתרים "האהובים" של אמריקה, כמו הבית הלבן.

על אף שמעצבים שמרניים בירכו על המהלך, רבים אחרים מתחו עליו ביקורת. המכון האמריקני לאדריכלים אמר כי הוא "מתנגד חד-משמעית" ליוזמה.

הצו "לקידום אדריכלות יפה" במבני ממשל פדרליים יוביל להקמת מועצה חדשה, שתייעץ לנשיא על מבנים פדרליים עתידיים, על מנת "לכבד את המסורת האדריכלית" של המקום. טראמפ, שהיה איל נדל"ן לפני כניסתו לפוליטיקה, יסיים את תפקידו בעוד פחות מחודש אחרי שהפסיד לג'ו ביידן בבחירות.

הוא קבע בצו שלו כי המבנים האחרונים שנבנו בוושינגטון הבירה יצרו "שילוב צורם של סגנונות קלאסיים ומודרניים". עוד נאמר כי מלבד כמה מקרים חריגים, הממשל "הפסיק למעשה לבנות מבנים יפים". בצו נכתב כי "יש לעודד במקום לדכא" הקמת מבנים בסגנון קלאסי ומסורתי.

טראמפ מצדיע ללא המסיכה בבית הלבן לאחר ששוחרר מבית החולים, 6 אוקטובר 2020. רויטרס
נגד עיצובים "ברוטליים". טראמפ בבית הלבן, אוקטובר/רויטרס

טיוטה של הצו הנשיאותי פורסמה כבר בפברואר, והעלתה התנגדויות מהמכון האמריקני לאדריכלים והקרן הלאומית לשימור ההיסטוריה.

אתמול אמרו במכון כי על הקהילות להחליט בעצמן את העיצוב של מבני הממשל בשטחיהן. "על אף שאנחנו מזועזעים מההחלטה של הממשל להתקדם עם חובת העיצוב, אנחנו שמחים שהצו לא מרחיק לכת כפי שחשבנו קודם לכן", אמר ראש המוסד, רוברט אייבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully