וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן: הדבקה מקומית בקורונה לראשונה זה 8 חודשים

22.12.2020 / 11:45

האי הוא אחד ממקרי ההצלחה העולמיים במאבק במגיפה, ובפעם הראשונה מאז אפריל אובחן נשא מקומי - חברה של טייס מניו זילנד, שנדבק בעצמו. רשויות עורכות עתה בדיקות ליותר ממאה אנשים שבאו במגע עמה

בווידאו: ביידן התחסן נגד קורונה בשידור חי/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

טייוואן דיווחה היום (שלישי) על הדבקה מקומית בנגיף הקורונה לראשונה מאז 12 באפריל - חברה של טייס מניו זילנד שאובחן מוקדם יותר השבוע. הרשויות עורכות עתה בדיקות ליותר מ-160 אנשים שבאו במגע עמה.

האי הצליח למנוע התפרצות קשה בזכות צעדי מנע מוקדמים ועטיית מסיכות, וכל המקרים החדשים ביותר מ-250 הימים האחרונים היו בקרב נוסעים שהגיעו מחו"ל. עם זאת, הממשלה עוקבת בדאגה אחרי העלייה במספר המקרים המובאים מבחוץ, אף שבשיעור נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות בעולם, והיא העלתה את רמת הכוננות עם תחילת החורף.

שר הבריאות, צ'ן שין-צ'אנג, אמר לכתבים כי הטייס הניו זילנדי לא דיווח כראוי על כל האנשים שעמם בא במגע ועל כל המקומות שבהם שהה, וייתכן שהפר את החוק של טייוואן. הממשלה פרסמה רשימה של מקומות שבהם שהה בבירה ובסביבותיה, וקראה למי שהיה שם לעקוב אחרי מצבו הבריאותי. האישה עובדת בחברת הייטק מקומית, שמסרה כי כל הבדיקות שנעשו למי שבא עמה במגע חזרו שליליות.

תושבים עם מסיכות בטייפה, טייוואן, 20 בנובמבר 2020. AP
תושבים עם מסיכות בטייפה, בחודש שעבר/AP

בסך הכול, טיוואן אבחנה 771 מקרים ושבעה מקרי מוות בלבד מקורונה מאז תחילת המגיפה, מספרים זעומים בהשוואה למצב ברוב המדינות בעולם.

במקביל, היא הודיעה על צמצום מספר הטיסות לבריטניה, למשך שבוע, בעקבות המוטציה של הנגיף בממלכה. החוזרים מבריטניה ואלו שהיו בה ב-14 הימים האחרונים יבודדו למשך 14 יום במרכזי בידוד מרוכזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully