וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקה המרכז אפריקנית: רוסיה ורואנדה שלחו כוחות לבלימת המורדים

22.12.2020 / 9:25

גורמים רשמיים וביטחוניים אמרו כי הסיוע הגיע לאחר שהשלטונות האשימו את הנשיא לשעבר בניסיון הפיכה, בעקבות פסילת התמודדותו בבחירות הקרובות. כמה מיליציות השתלטו על עיירות וכבישים מחוץ לבירה. מועצת הביטחון גינתה

נשיא הרפובליקה  המרכז אפריקנית ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגת רוסיה-אפריקה בסוצ'י, 23 באוקטובר 2019. AP
רוסיה מרחיבה את השפעתה באפריקה. פוטין ונשיא הרפובליקה המרכז אפריקנית/AP

רוסיה ורואנדה שלחו חיילים ואספקה ​​לרפובליקה המרכז אפריקנית כדי לסייע לה לעצור את האלימות הגוברת מצד ארגוני המורדים לקראת הבחירות ביום ראשון - כך אמרו גורמים רשמיים ומקור ביטחוני בבנגי.

כוחות הביטחון ומשקיפים חמושים של האו"ם נאבקים במורדים שכבשו עיירות וכבישים מחוץ לבירה. הרשויות מאשימות את הנשיא לשעבר פרנסואה בוזיזי, שמועמדותו לנשיאות נדחתה על ידי בתי המשפט, בתכנון הפיכה עם כמה קבוצות חמושות. דובר המפלגה של בוזיזי הכחיש את זאת, אך גם רוסיה, ארצות הברית, וצרפת האשימו אותו בניסיון לשבש את הבחירות.

הלילה (שלישי), גינתה מועצת הביטחון של האו"ם את האלימות של הארגונים החמושים והמיליציות לאחר תדרוך על המצב שהעביר ראש כוח שמירת השלום של האו"ם במדינה, ז'אן פייר לקרואה. "חברות מועצת הביטחון קוראות לכל הגורמים לחדול במהרה מפעולות איבה ולפעול למען הבטחת התנאים לקיום הבחירות הקרובות", נמסר בהצהרה של המועצה.

מפה של הרפובליקה של מרכז אפריקה. מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי
מפת הרפובליקה של מרכז אפריקה/אתר רשמי, מערכת וואלה! NEWS

הנשיא פוסטן-ארקנז' טואדרה, המתמודד על כהונה נוספת, עלה לשלטון ב-2016 לאחר שבוזיזה הופל במרד שלוש שנים קודם לכן. הוא התקשה להחזיר את היציבות ואת השליטה על אזורים שנותרו מחוץ לשליטת המדינה.

ביום ראשון אמרה הממשלה של מרכז אפריקה כי רואנדה ורוסיה "נקטו צעדים כדי לספק תמיכה יעילה שהגיעה היום לשטחה של מרכז אפריקה". משרד ההגנה ברואנדה אישר אתמול כי שלח חיילים למדינה, אך רוסיה, ששלחה בעבר שכירי חרב למדינה כחלק ממאמציה להגביר את השפעתה באפריקה, הכחישה ששלחה כוחות צבא וסיוע צבאי.

"מלבד חמישה עובדי כוח המשימה של משרד ההגנה של רוסיה במשרד הההגנה של הרפובליקה של מרכז אפריקה, אין אנשי צבא רוסים אחרים (במדינה)", אמר השגריר ולדימיר טיטורנקו, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הממלכתית RIA. "אבל מדריכים המאמנים את הצבא לבקשת הממשלה כן עובדים כאן. מעת לעת הם מתחלפים, וזה ידוע היטב למועצת הביטחון של האו"ם ולקהילה העולמית", הוסיף.

עם זאת, גורם ביטחוני בבנגי אמר כי בימים האחרונים נחתו במדינה מטוסים רוסיים עם אנשי צבא ואספקה.

ביום שני אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, כי רוסיה מודאגת מאוד מהמצב ברפובליקה המרכז אפריקנית, שלנשיאה יש קשרים חמים עם מוסקבה ואחד מיועציו הביטחוניים הוא אזרח רוסי.

כוח שמירת השלום של האו"ם במדינה (MINUSCA) אמר אתמול כי נרשמה "רגיעה קלה" בלחימה ליד העיירה יאלוק בעקבות התקפה בסוף השבוע של קבוצות חמושות. גורם ביטחוני והומניטרי אמר גם כי גם עיירה מבאיקי, שנמצאת כמאה ק"מ מבנגי, נרשמה רגיעה לאחר עימותים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully