וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא מאז הסגר השני: כ-3,600 איש אובחנו בקורונה ביממה האחרונה

עודכן לאחרונה: 22.12.2020 / 14:26

3,594 איש נדבקו בנגיף, הנתון היומי הגבוה ביותר מאז אוקטובר. כ-30 אלף איש התחסנו בקופות החולים ובבתי החולים ביום הראשון למבצע החיסונים בקרב קבוצות בסיכון. מבקר המדינה אנגלמן הודיע כי יבחן את ההתנהלות בנושא החיסונים. אדלשטיין: פספסנו את רכבת הריסון המהודק

בווידאו: פרופ' אש קורא לכולם להתחסן/עריכה: טל רזניק

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 3,594 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - שיא תחלואה יומי מאז הסגר השני באוקטובר. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-380,095. אתמול התבצעו כ-86,857 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.2%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 27,628. בבתי החולים מאושפזים 857 חולים, מתוכם 119 מונשמים ו-472 חולים קשה. נכון להיום, 3,111 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 2,821 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 70,575, מתוכן 4.1% היו חיוביות לנגיף.

אתמול החלו קופות החולים לחסן נגד קורונה את המבוטחים בני ה-60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון, לאחר שיום קודם לכן יצא לדרך מבצע "לתת כתף" בקרב אנשי הסגלים הרפואיים. מנתוני החיסונים עולה כי בקופות ובתי החולים נתחסנו 29,596 בני אדם, מתוכם 17,847 בקופות החולים, ו-11,749 בבתי החולים.

לקראת תחילת מבצע החיסונים בקופות החולים, 20 בדצמבר 2020. דוברות קופ"ח כללית, אתר רשמי
"סגר מלא יהיה קצר יותר". אדם מתחסן לקורונה/אתר רשמי, דוברות קופ"ח כללית

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע כי משרדו יבחן את ההתנהלות בניהול נושא החיסונים. "כולנו שמחים שיש חיסון, אך יחד עם זאת חשוב לבדוק את היעילות בו מתנהל המבצע ואת תפקוד הגופים השונים", אמר אנגלמן, "הביקורת תבחן את שלבי התכנית, החל בהיערכות שבוצעה זה מכבר, דרך שלב הקליטה ועד ליישום התכנית בימים אלו".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום כי ישראל בדרך לסגר. "אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין - אנחנו בגל שלישי, פספסנו את רכבת הריסון המהודק - אין מנוס מסגר", אמר. אדלשטיין התארח בבית אבות בשערי תקווה עם המחוסן הראשון במסגרת פרויקט "מגן אבות ואמהות", ואמר כי "אנחנו במצב קריטי שצריך להתנהל בחיסון ובריסון. עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על בריאותם של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה". ביחס לתחילת מבצע החיסונים אמר אדלשטיין: "מרגש כי הגענו לכמעט 30,000 מתחסנים ביומיים הראשונים. זה נתון מדהים שמעיד על היענות יפה מאוד של הציבור להתחסן".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין התחסן יחד עם ראש הממשלה במרכז הרפואי שיבא, ופתח בכך את מבצע "לתת כתף", המרכז הרפואי שיבא תל השומר. חורחה נובומינסקי, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו בגל שלישי". אדלשטיין מתחסן/לשכת העיתונות הממשלתית, חורחה נובומינסקי, לע"מ

אתמול אישר קבינט הקורונה הגבלות על כניסה לישראל, לנוכח העלייה בתחלואה וחשש מפני המוטציה החדשה של הנגיף שהתגלתה בבריטניה. ההצעה שאישרו השרים כוללת מניעת כניסה מידית של זרים מכל המדינות, כשהחל ממחר בשעה 14:00 בצהריים, כל הישראלים השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד במלוניות. אם תחול בעיית מקומות במלוניות, משרד הבריאות יקבע את סדר העדיפות ויסמיך להפנות לבידוד ביתי.

ב-24 השעות הקרובות, עד שההגבלה על הישראלים תיכנס לתוקף, השבים מחו"ל יחויבו בבידוד ביתי, ויונחו לעשות בדיקה תוך 48 שעות. אם הם ייבדקו הם יוכלו לצאת מהבידוד בתוך עשרה ימים, ואם לא - יידרשו ב-14 ימים מלאים. אלו החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק ב-24 השעות הקרובות יחויבו בכל מקרה בבידוד למלונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully