וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שהורשע במעורבות ברצח בדומא החל בריצוי מאסרו

21.12.2020 / 19:30

א', שהודאותיו שנלקחו בעינויים נפסלו, ונותרו לו 10 חודשי מאסר בשל חלקו בהצתת בית משפחת דוואבשה, החל בריצוי העונש בכלא איילון - אף שהערעור שהגיש לעליון עודנו מתנהל. הוא אמר כי הוא "סובל מפוסט טראומה" בעקבות העינויים, וכי עבר שיקום משמעותי

בווידאו: הנער שהורשע במעורבות ברצח בפרשת דומא נכנס לכלא/צילום: חוננו

א', הנער שהורשע במעורבות בפיגוע בדומא ב-2015, נכנס היום (שני) למאסר והחל בריצוי עונש של עשרה חודשי מאסר, לאחר שריצה כבר שנתיים וחצי מעונשו במעצר. לנער, שהודאותיו שנלקחו בעינויים נפסלו, ודיונים בעניינו עדיין מתנהלים בבית המשפט העליון, הייתה האפשרות להמתין עם ריצוי העונש עד לסיום ההליכים בערעור שהגיש.

על הנער נגזר עונש של שלוש וחצי שנות מאסר בשל מעורבתו בפיגוע, בו נרצחו בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי, ובמקביל, הוא הורשע בקשירת קשר להצתה ממניע גזעני, חברות בארגון טרור ועוד שלושה אישומים של תג מחיר.

בחודשים הקרובים צפוי לדון בית המשפט העליון בערעור אותו הגיש א' על הרשעתו בארגון טרור ועל חומרת העונש. כמו כן, הבית המשפט ידון בקרוב גם בערעורו של עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח, ויבקש לפסול את הודאותיו בעקבות העינויים.

כניסת הנער מתיק דומא לכלא איילון, 21 בדצמבר 2020. ארגון חוננו, אתר רשמי
"רוצה לחזור לחיים נורמליים". א' נכנס לכלא איילון/אתר רשמי, ארגון חוננו

"עברתי עינויים מאוד קשים, פגעו בי נפשית ופיזית, גרמו לי לפוסט טראומה שתמשיך איתי", אמר א' עם כניסתו לכלא איילון, "אחרי הליך משפטי הצלחנו לפסול את ההודאות ובית המשפט קיבל את עמדתנו שהיו עינויים".

"שירות הביטחון הכללי והפרקליטות המשיכו וניסו להרע לי בכל דרך", הוסיף, "גם אחרי הליך שיקום של שנתיים, אחרי שנה במכינה קדם צבאית וקבוצות בשרות המבחן, ושיקום רציני, השתנתי, עדיין שב"כ והפרקליטות המשיכו עם הרדיפה. ולמרות הרצון של בית המשפט שזה ייגמר בעבודות שירות הם התעקשו על מאסר".

הנער הסביר מדוע בחר לרצות את עונשו בטרם הסתיים הליך הערעור. "החלטתי שאחרי חמש שנים של עינוי, די - ההתעללות הספיקה לי, ואני רוצה לסיים עם זה, אני רוצה לחזור לחיים נורמליים, להקים משפחה", אמר.

הבית בו נרצחו בני משפחת דוואבשה שנה לאחר הפיגוע בדומא, יולי 2016. ניב אהרונסון
ביהמ"ש ידון גם בערעורו של עמירם בן אוליאל. הבית בו נרצחו בני משפחת דוואבשה/ניב אהרונסון

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את הקטין, מסר כי "היום לפני חמש שנים בדיוק נפל דבר בישראל , יהודי עונה עינויים קשים במרתפי השב"כ. בית המשפט, לאחר מאבק משפטי, קיבל את הטענות שלו וקבע כי נעשתה פגיעה קשה בגופו ובנפשו של הקטין ופסל את ההודאות".

"חרף ההחלטה הדרמטית הזו, לקיחת אחריות חלקית על מספר מעשים איזוטריים ורחוקים ותיקונו המשמעותי של כתב האישום, המשיכו הפרקליטות ושב"כ לרדוף את הקטין. גם לאחר שבית המשפט התרשם בצורה דרמטית מהשיקום המופלא שעשה הקטין".

"היום הוא נכנס לצערי למאסר, קצר אמנם, אבל אני בטוח שתוך חודש לערך שבו בית המשפט ידון בכך, נשכנע את בית המשפט כי צריך לעשות צדק ולסיים את הפרשה העגומה הזאת בעונש מקל יותר וכך נעשה סיום לאותה פרשה". הוסיף עו"ד קידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully