וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן התחסן נגד קורונה בשידור חי: "אין ממה לדאוג"

נשיא ארה"ב הנבחר הצטרף לשורה של פוליטיקאים שקיבלו את הזריקה מול המצלמות, על מנת להרגיע את החשש בציבור. הוא אמר כי מגיע לממשל טראמפ קרדיט על פיתוח החיסונים

בווידאו: ביידן התחסן נגד קורונה בשידור חי/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן התחסן הערב (שני) נגד נגיף הקורונה בשידור חי, ואמר לציבור האמריקני: "אין ממה לדאוג". ביידן, שייכנס לתפקיד ב-20 בינואר, קרא לכל האזרחים להתחסן ברגע שיתאפשר להם, ואמר כי מגיע לממשל טראמפ היוצא קרדיט על החיסונים לנגיף.

ביידן בן ה-78 נמצא בקבוצת סיכון לנגיף, שגבה את חייהם של כ-315 אלף אמריקנים ועשה שמות בכלכלת ארצות הברית. הוא קיבל את הזריקה הראשונה מתוך שתיים שכולל החיסון של פייזר בבית חולים בדלוואר. החיסון, שאושר החודש לשימוש על ידי מינהל התרופות והמזון (FDA), אמור לעזור לבלימת המגיפה.

.

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן מתחסן נגד קורונה, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
שולח מסר הרגעה לציבור. ביידן מקבל את החיסון, הערב/רויטרס

יותר מ-17.5 מיליון איש נדבקו בווירוס בארצות הברית, יותר מבכל מדינה אחרת בעולם בפער ניכר. ביידן הבטיח לשים בראש סדר העדיפויות של ממשלו את המאבק במגיפה, והוא ירש לידיו את האתגרים הלוגיסטיים בהפצת החיסונים למאות מיליוני אמריקנים, וכן את משימת השכנוע של מי שחושש כי הפיתוח המואץ של החיסונים הושפע משיקולים פוליטיים.

סגנית הנשיא הנבחרת, קמלה האריס, אמורה לקבל את החיסון בשבוע הבא. סגן הנשיא היוצא, מייק פנס, קיבל את הזריקה הראשונה של החיסון ביום שישי, בזמן שהנשיא היוצא דונלד טראמפ ממשיך להתעלם מהמגיפה המשתוללת. לא ברור אם הוא מתכוון להתחסן, או אם הוא זקוק לאחד לאור העובדה שהוא החלים ממחלת הקוביד-19 באוקטובר, אחרי כמה ימי אשפוז.

קמלה האריס בנאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
אמורה לקבל את החיסון בשבוע הבא. האריס/רויטרס

המאמצים לצמצם את הפגיעה הכלכלית שגרמה הקורונה התעצמו אתמול, לאחר שמנהיגי הקונגרס הגיעו להסכמות על חבילת הסיוע בסך 900 מיליארד דולר, וההצבעה על אישורה צפויה עוד הלילה.

מוקדם יותר הודיע ביידן על בחירת אנשי צוות שיצטרפו למועצה הלאומית לכלכלה (NEC) בממשלו, והרכיב את הצוות שיקבע את המדיניות הכלכלית שלפי לשכת המעבר תסייע להוציא את העם האמריקני מהמשבר.

דייוויד קמין, פקיד בבית הלבן לשעבר תחת ממשל אובמה, יהיה עוזר יו"ר ה-NEC, ובהרט רממורטי, לשעבר היועץ הכלכלי הבכיר לקמפיין של הסנטורית אליזבת וורן בשנת 2020, ישמש כעוזר יו"ר ה- NEC לרפורמה פיננסית והגנת הצרכן. בנוסף, צוותו של ביידן אמר בהצהרה כי ג'ואל גמבל תהיה העוזרת המיוחדת של הנשיא למדיניות כלכלית.

"זה לא הזמן לבנות את הדברים כפי שנעשה בעבר - זה הרגע לבנות כלכלה אמריקנית חדשה שפועלת לטובת כולם", אמר ביידן בהצהרה.

מי שנבחר כבר לפני כן להוביל את המועצה הוא בריאן דיס, שעזר להוביל את מאמציו של הנשיא לשעבר ברק אובמה לחלץ את תעשיית הרכב במדינה, לנהל משא ומתן על הסכם האקלים בפריז, ובעצמו להוביל את המועצה המנהיגה את המדיניות הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully