וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תרצו פרסם קמפיין "שתולים" נגד מערכת המשפט: "בג"ץ מגן על מחבלים"

עודכן לאחרונה: 20.12.2020 / 18:10

הארגון, שעמד בעבר מאחורי קמפיין נגד פעילי שמאל, יצא בפרסום לפני הדיון בחוק הלאום תחת הכותרת "הכר את השופט", שמרכז פסיקות של שופטי העליון "בעייתיים", כהגדרתו. בקמפיין נטען שהשופטים פועלים נגד מדינה יהודית, פוגעים במאבק הישראלי בטרור ובזכויות אדם

בווידאו: חיות ומנדלבליט בוועידת המשפט/צילום: משרד המשפטים

ארגון "אם תרצו" פתח היום (ראשון) בקמפיין נגד שופטי בית המשפט העליון, שמציג אותם כמי שפועלים נגד מדינה יהודית, פוגעים במאבק הישראלי בטרור ובזכויות האזרח ו"פוסקים באופן פוליטי המשקף עמדות פוסט-ציוניות". בין היתר מופיעות באתר סיסמאות כמו "בג"ץ: להגן על מחבלים - כן. מדינה יהודית - לא!". אותו ארגון עמד בעבר מאחורי קמפיין "השתולים", שהציג פעילי שמאל כ"שתולים", תחת הסיסמה - "כשאנחנו נלחמים בטרור, הם נלחמים בנו".

הקמפיין הנוכחי של "אם תרצו" נגד שופטי בית המשפט העליון עלה הבוקר, לקראת הדיון מחרתיים בבג"ץ בעתירות נגד חוק הלאום. במסגרת הקמפיין עלה לאוויר אתר אינטרנט, שתחת הכותרת "הכר את השופט" מרכז תחתיו פסיקות של שופטי העליון שהתנועה רואה כ"בעייתיים" - כמו התנגדות להריסת בתי מחבלים, פסילת חוק ההסדרה ועוד.

האתר מציג את שופטי העליון כמי שמאיימים על הדמוקרטיה הישראלית. כך למשל נכתב כי "בשלושים השנים האחרונות מתרחש תהליך מסוכן, במסגרתו צוברת המערכת המשפטית סמכויות חסרות תקדים, המציבות אותה מעל לרשות המבצעת ומעל לרשות המחוקקת. עודף סמכויות אלו שוחק את האיזונים והבלמים המגנים על נשמת אפה של הדמוקרטיה ויוצרים מדרון שבסופו נמצאת רודנות שלטונית".

קמפיין אם תרצו. ללא, צילום מסך
צילום מסך מתוך אתר "אם תרצו"/צילום מסך, ללא

חלק מהמידע מוצג בצורה מגמתית ומטעה. לדוגמה, נכתב כי התנהלות בג"ץ פוגעת "פגיעה משמעותית בחירויות האזרח", וזאת בשל "הוצאת צווי מעצר שרובם אינם מובילים לכתב אישום, אישור מעצר עד תום ההליכים ללא הצדקה, עינוי דין של נאשמים הנמצאים במעצר לאורך זמן, פגיעה בייצוג של נאשמים". עוד מואשמים השופטים ב"פסיקה שנועדה לסכל מדיניות שאינה מקובלת על בג"ץ", וכן "פסיקה מגמתית נגד מתיישבי יהודה ושומרון".

"כל ההחלטות הפוליטיות-ביטחוניות המשמעותיות בעשרים השנים האחרונות לא התקבלו על ידי נבחרי ציבור, אלא על ידי קומץ שופטים שהשקפת עולמם מייצגת ציבור קטן מאוד", נכתב. "בנוסף לכך, חשוב לציין כי בית המשפט מקבל מדי שנה מאות עתירות מטעם ארגונים 'חברתיים' במימון של ממשלות זרות שמטרתן שינויי יסוד עמוקים במהות המדינה כיהודית ודמוקרטית. התבוננות מפוכחת תגלה לאזרחים כי במאזן הרשויות הנוכחי של המדינה - כמעט ואין להם השפעה על התנהלותה". על פי "אם תרצו", בג"ץ "מכתיב באופן שרירותי את האידאולוגיה הפוליטית שלו".

"הנאשם ושליחיו מאשימים את השופטים"

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) גינה את הקמפיין בחשבון הטוויטר שלו. "שקוף לגמרי בשליחות מי נערך הקמפיין של 'אם תרצו' נגד בג"ץ, ולמה. פעם ביבי סיכל את חוק הלאום והגן על בג"ץ, היום הוא נאשם ושליחיו מאשימים את השופטים שהם מסייעים לטרור. כי מה שווה החוק אם אנחנו לא שולטים בו", כתב.

מיקי גיצין, מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, שהיו בעבר בלב קמפיין "השתולים" של "אם תרצו", מסר בתגובה כי "'אם תרצו' מסמנים עכשיו את שופטי בג"ץ, בדיוק כמו שסימנו בעבר את הקרן החדשה, אומנים, עיתונאים ואקדמאים. הטקטיקה זהה, אפילו העיצוב והאלמנטים האנטישמיים. וכמו בעבר, הם לא הבעיה אלא אלה שמוכנים לשתף איתם פעולה, מתוך איזה תפיסה עקומה שבסופו של דבר זה לא יגיע אליהם. כולנו הבאים בתור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully