וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה נכנסת לסגר נוסף, שבדיה קוראת לראשונה לעטות מסיכות

המדינה חוזרת להיות "אדומה" עד אחרי השנה החדשה, אחרי זינוק במספר המתים והחולים מקורונה. בשבדיה משנים כיוון וממליצים על כיסוי פנים בתחבורה הציבורית. מקרון החולה נמצא בבידוד, וגם ראש ממשלת סלובקיה נדבק אחרי מפגש משותף. אוסטריה תיכנס לסגר שלישי

בווידאו: נשיא צרפת אובחן חיובי לקורונה/צילום: רויטרס

איטליה הטילה סגר כולל לקראת חג המולד והשנה החדשה בעקבות כישלונה לבלום את הגל השני של התפרצות נגיף הקורונה. המדינה תהפוך שוב ל"אזור אדום" במהלך תקופת החגים, ועסקים לא חיוניים, מסעדות וברים ייסגרו. התושבים יורשו לצאת מהבית רק לצורך עבודה, טיפולים רפואיים ומצבי חירום.

ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר במסיבת עיתונאים שכינס אתמול כי זאת "לא החלטה קלה". לדבריו, "המומחים שלנו חוששים מאוד מכך שתהיה קפיצה במקרים לאורך חג המולד, ולכן היינו חייבים לפעול". מספר המתים במדינה הוא הגבוה ביותר באירופה, עם כ-68 אלף קורבנות.

קונטה אמר כי השקת מבצע החיסונים בהמשך החודש תהיה "סוף הסיוט הזה". ההכרזה שלו הגיעה לאחר ימים של עימות בתוך הקואליציה בין אלו שתמכו בסגר מוחלט לבין אלו שרצו הגבלות מצומצמות יותר כדי לא להקשות עוד יותר על העסקים ולאפשר למשפחות להיפגש.

הסגר באיטליה ייכנס לתוקף מ-24 בדצמבר עד 27, ואז מ-31 בדצמבר ועד ל-3 בינואר, ובין 5 ל-6 בינואר שוב. בין לבין, ההגבלות יהיה קלות יותר, ואנשים יהיו חופשיים לצאת מבתיהם, אך הברים והמסעדות יישארו סגורים. משפחות לא יורשו לארח יותר משני אנשים, לא כולל בני 14 ומטה, והסגר בין 22:00 ל-5:00 יישאר על כנו.

אנשים עם מסיכות במילאנו, קורונה, איטליה, 18 דצמבר 2020. רויטרס
רוחובות מילאנו, אתמול/רויטרס

קונטה אמר כי החוקים הללו נועדו "לאפשר את מינימום הקשרים החברתיים המתאים לתקופה זו". הוא ציין כי המשטרה לא תישלח לבתים כדי לוודא שהחוקים נשמרים, אך דחק באזרחי איטליה לפעול בצורה אחראית. הוא הבטיח סיוע של 645 מיליון אירו לברים ומסעדות, ויוזמות כלכליות נוספות יוכרזו בימים הקרובים.

איטליה, שהייתה הראשונה במערב שהטילה סגר בפברואר, היא אחת מכמה מדינות באירופה שמהדקות את ההגבלות לקראת חג המולד, בשל עלייה בתחלואה. שבדיה, שהתגאתה בגישה אחרת מזו של רוב שכנותיה, המליצה אתמול לראשונה על עטיית מסיכות בתחבורה הציבורית בשעות השיא. מספר הסועדים בשולחנות במסעדות יצומצם משמונה לארבע, ותיאסר מכירת אלכוהול אחרי השעה 20:00.

בדיקות קורונה בשבדיה, 18 דצבמבר 2020. רויטרס
בדיקות קורונה בשבדיה, אתמול/רויטרס

בצרפת, הנשיא עמנואל מקרון שחלה בקורונה, נותרר בבידוד במעונו בוורסאי. הוא סיפר כי הוא סובל מעייפות, כאבי ראש ושיעול יבש. בלשכת הנשיאות מסרו היום כי מצבו של הנשיא בן ה-42 יציב.

מנהיג נוסף ביבשת שאובחן חיובי לווירוס הוא ראש ממשלת סלובקיה איגור מטוביץ', שהשתתף בפסגת האיחוד האירופי עם מקרון בשבוע שעבר. ראשי ממשלות ספרד, פורטוגל ולוקסמבורג נכנסו אף הם לבידוד אחרי שנכחו בפסגה.

אחרי שגרמניה והולנד נכנסו לסגר עד ינואר לפחות, אוסטריה הודיעה שהיא תיכנס לסגר שלישי אחרי חג המולד. החל מ-26 בדצמבר, עסקים לא חיוניים ייסגרו והתנועה מחוץ לבתים תוגבל.

ובבריטניה, המדינה הראשונה במערב שהחלה לחסן את אזרחיה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא מקווה שלא יהיה צורך בסגר נוסף באנגליה, אך ציין כי מספר המקרים החדשים זינק מאוד בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully